kwi
12
sob.
Warsztaty BODY PAINTINGU @ Teatr AVATAR, Akademia Rycerska, Legnickie Centrum Kultury
kwi 12@10:00
Warsztaty BODY PAINTINGU @ Teatr AVATAR, Akademia Rycerska, Legnickie Centrum Kultury | Legnica | Województwo dolnośląskie | Polska

Yeey-hah Artyści! Najbliższa sobota szykuje nam bajeczną okazję do sprawdzenia swych sił w body paintingu.

Warsztat z instruktażem avatarowych charakteryzatorek w temacie postaci fantasy – leśnych nimf, driad, rusałek – na salach pełnej wdzięku Akademii Rycerskiej, z sesją zdjęciową na zakończenie.
Zgłoszenia z własnym modelem/modelką (w razie potrzeby służymy pomocą w znalezieniu „płótna”), koszt to 250zł.
Ciekawych zapraszamy do naszego albumu z dotychczasowymi pracami:
http://tnij.org/body_painting

Istnieją dwie możliwości zapłaty:
a) gotówką w biurze Teatru AVATAR (ul. Chojnowska 2, I p. pok. 125) w godzinach od 9:00 do 14:00
b) przelewem na konto bankowe.

Dane do przelewu:
Fundacja TEATR AVATAR ul. Chojnowska 2, 59-220 Legnica Nr konta: 17 2490 0005 0000 4530 9876 8668 (ALIOR BANK)
W tytule proszę wpisać: Imię i nazwisko uczestnika oraz jakie warsztaty zostały wybrane np:
„Jan Kowalski, body painting + taniec współczesny”

Już się zdecydowaliście na udział w naszym warsztacie BODY PAINTINGU? Bomba!

Zasługujecie na garść ważnych informacji:

* Inspiracją do naszych malunków będzie świat fantasy – postacie z mitologi starosłowiańskiej. Pragniemy stworzyć wizerunki mistycznych istot połączonych z lasem, naturą: nimf, latawic, driad, rusałek. Wykazanie się w tym temacie ma szanse na zaowocowanie współpracą. Dzieła kradnące serce będą wykorzystane w niedalekiej, zacnej produkcji muzyczno-filmowej, którą planujemy wspólnie ze znanym zespołem… Tylko jeszcze nie puszczamy pary z ust

* Projekt.
Istotne jest przygotowanie projektu pracy, by nie zawiesić się w trakcie malowania. Nie musi być on szczegółowy, ważne, byście wiedzieli dokąd zmierzacie. Reszta wypłynie sama spod pędzla.

* Dodatki.
Udostępnimy Wam elementy garderoby. Jeśli już w Was wzrósł jakiś pomysł nie wahajcie się pisać/dzwonić, przekonamy się czy dysponujemy materiałami do zrealizowania Waszej wizji.

* Prowiant.
Szykuje nam się kilka godzin w zamkniętym pomieszczeniu. O ile nie odpowiada Wam opcja zamawiania pizzy, zadbajcie o pakunek z jedzeniem

* Ubrania robocze.
Możemy Wam zagwarantować, że upaćkacie się podczas pracy. Choć większość farb do ciała zmywa się z ubrań to jednak jest pewien typ tłustej farby, która bardzo lubi trwałe zdobienie ulubionych fatałaszków. By nie było Wam szkoda nowej bluzki czy spodni, lepiej wskoczyć w 'stratne’ ciuchy.

* Materiały pomocnicze.
Nie wstydźcie się korzystać z podglądania gotowych prac oraz obrazów w internecie, możecie z nich zaczerpnąć wiele pomysłów. Dobrze jest mieć przygotowanych parę różnych koncepcji na zrealizowanie swej idei, które będziecie mogli wyciągnąć z rękawa w trudniejszych sytuacjach, gdy:
– zacznie brakować czasu
– farby nie będą służyć jak zostało to zaplanowane
– skóra będzie inaczej reagowała niż się wydawało

* Pamiętajcie o głowie!
Najczęściej skupiamy się na malunku ciała zostawiając na koniec twarz i włosy, które stanowią najbardziej wizualny i znaczący element całej postaci. Przemyślcie, jak je ucharakteryzujecie i wiedzcie, że pod koniec będziecie już zmęczeni po długim czasie pracy, skorzy do zapomnienia, że ta część dopełni całości.

Przygotowani? To do zobaczenia w sobotę od 12:00 do…. ho ho, kto wie ile nam zejdzie? Może 20:00? 🙂

Do zobaczenia przy pędzlach!

Spektakl Ei Lands w Carnivalu @ Carnival Otwarta Przestrzeń Cyrkowa
kwi 12@20:00 – 21:30
Spektakl Ei Lands w Carnivalu @ Carnival Otwarta Przestrzeń Cyrkowa | Łódź | Województwo łódzkie | Polska

Spektakl Ei Lands
12 kwietnia o godz. 20 w Otwartej Przestrzeni Cyrkowej Carnival odbędzie się Ei Lands – premierowy spektakl międzynarodowej grupy LMN.

Opis:
Wyspa jako symbol posiada wiele znaczeń. Może być odzwierciedleniem jednostki, jej psychologicznego Ja, symbolem kondycji psychicznej człowieka lub symbolem systemu (prawie) zamkniętego, takiego jak Ziemia lub jajko.
Co tym razem przyniesie eksperyment?
Eksperyment przeprowadzany w języku angielskim lecz zrozumiały dla osób otwartych na kreatywne impulsy.

Produkcja LMN Liminale Räume
Eksperyment performatywny o jajkach, wyspach i zaimkach osobowych,
a także granicznych przestrzeniach,
przeprowadzany przez Nadję Grasselli.
z udziałem: Leonarda Cortana, Andreasa Hannes i Zuzanny Jarmakowskiej .

Wyniki eksperymentu (work in progress) przeprowadzonego w Polsce zostaną zaprezentowane:

12.04.2014/ 20.00h
Carnival , Otwarta Przestrzeń Cyrkowa / ul. Siewna 15
Łódź Fabryka Vera, 4 piętro / Łódź
Wstęp: 10 zł
www.carnival.com.pl

wrz
19
pt.
UNTITLED_I will be there when you die @ Teatr Studio - Duża Scena
wrz 19@17:00 – 18:00

02-sciarroni475x347autor: Alessandro Sciarroni
współpraca: Lorenzo Crivellari, Edoardo Demontis, Victor Garmendia Torija, Pietro Selva Bonino
oryginalna muzyka, dźwięk, trening: Pablo Esbert Lilienfeld
reżyser światła: Rocco Giansante
konsultacja dramarturgiczna: Antonio Rinaldi, Peggy Olislaegers
produkcja: MARCHE TEATRO-teatro stabile pubblico – CORPOCELESTE_C.C.00# with Comune di Bassano del Grappa; Centro per la Scena Contemporanea Biennale de la danse; Maison de la Danse de Lyon; AMAT; Mercat de les Flors/Graner (Barcelona), Dance Ireland (Dublin)
premiera: 17.06.2013, Ankona
prezentacja na festiwalu C/U w ramach: Open Latitudes, przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej

po spektaklu spotkanie z artystami

UNTITLED_I will be there when you die to druga część trylogii Will you still love me tomorrow?, projektu performatywnego skupionego na badaniu artystycznej wytrwałości, odporności, dyscypliny i siły do walki.

Spektakl jest choreograficzną medytacją nad upływem czasu oraz refleksją nad zręcznym manipulowaniem przedmiotami: żonglerką. Wytrwała praktyka, reguły, dyscyplina, zaangażowanie i skupienie to podstawowe elementy tej sztuki. Zmuszają one jej wykonawców do zanurzenia się w chwili obecnej i bezustannego zaczynania od nowa. O kunszcie żonglera świadczy zdolność wykonania poszczególnych tricków. Jest ich nieskończenie wiele. Żonglować można solo i w grupie. Dwie, trzy, dziesięć a nawet dwadzieścia osób może żonglować między sobą różnymi przedmiotami, bawiąc się rytmem i tempem. Wszystko po to, aby stworzyć tymczasową choreograficzną wspólnotę, wyrażającą swoją jedność ruchem. Nie przyjmując żadnej konkretnej tożsamości, obrazowałaby ona złożoność relacji międzyludzkich.

http://vimeo.com/71271975

 

mar
11
śr.
Nie tylko klaun i tygrys – sztuki cyrkowe w kontekstach kulturowych i społecznych
mar 11 – mar 13 całodniowy

Cyrk lub – szerzej – sztuki cyrkowe, nie są jeszcze w Polsce popularnym obiektem badań naukowych.
W innych krajach jednak, sztuka cyrku (zarówno dawnego, jak i współczesnego) stała się przedmiotem zainteresowania historyków, ale też teoretyków sztuk performatywnych. Chcielibyśmy zaprosić do dyskusji polskich badaczy zainteresowanych powyższym zagadnieniem. Konferencja adresowana jest do naukowców zajmujących się bezpośrednio tematyką cyrku, ale również napotykających na ten temat przy okazji innych prac z zakresu badań kulturowych i społecznych. Do udziału zapraszamy m.in. kulturoznawców, socjologów, historyków, psychologów, pedagogów, antropologów kultury.

Sztuki cyrkowe, wokół których toczyć się będzie dyskusja, potraktowane zostaną nie tylko w kategoriach interesującego performansu. Jako wymykające się prostym definicjom, często istniejące nieformalnie, na granicy sztuk – łatwo wchodzą w relacje z innymi działaniami o charakterze artystycznym. Z drugiej strony zaś, istnieją w specyficznym kontekście społecznym – w zależności od formuły i treści występów, ale też sytuacji lokalnej. Mają coraz większe znaczenie w rozwoju współczesnej pedagogiki. Zapraszamy więc badaczy do interdyscyplinarnej debaty, toczącej się wokół fenomenu sztuk cyrkowych, w szerokim ujęciu kulturowo-społecznym.

Proponowane są następujące zagadnienia szczegółowe:

  •  Cyrk dawny i współczesny w świecie performansu;
  •  Cyrk polski – dzieje, wpływy, problemy organizacyjne;
  •  Społeczny odbiór sztuki cyrkowej – uwarunkowania historyczne, kulturowe, polityczne;
  •  Cyrk w społeczności lokalnej jako siła napędowa działań społecznych;
  •  Cyrk uczy – założenia, praktyka, doświadczenia pedagogiki cyrku;
  •  Artysta cyrkowy – mistrz, amator czy fachowiec? Edukacja cyrkowa w Polsce i na świecie;
  •  Cyrk tradycyjny i Nowy Cyrk wobec zmian kulturowych w relacji człowiek-zwierzę;
  • Nowy Cyrk – teatr, rewia, nowa droga sztuki cyrkowej?
  •  Ciało w cyrku – od samokreacji do samozniszczenia;
  •  Cyrk jako przedsiębiorstwo;
  •  Cyrk a media;
  •  Szuka cyrkowa a inne sztuki – inspiracje, cytaty, nawiązania;
  •  Muzyka cyrkowa;
  •  Klaun – błazen – głupiec: postać komiczna w cyrku, postać klauna w kulturze;
  •  Idea freak show w cyrku oraz w dzisiejszej sztuce i rozrywce;
  • Przewidujemy około 20 wystąpień, których czas trwania nie powinien przekraczać 30 minut.

Informacje organizacyjne:

 Termin konferencji: 12-13.03.2015r.

 Organizator:

Katedra Dramatu i Teatru

Instytut Kultury Współczesnej

Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Pomorska 171/173

90-236 Łódź

 Opłata konferencyjna: 350 zł

 Termin zgłoszeń: 31.01.2015 r. na adres: konferencja.nietylkoklaun@gmail.com

(karta zgłoszenia w załączeniu).

 Do 16 lutego uczestnicy otrzymają zwrotną informację o przyjęciu zgłoszenia przez

organizatorów.