maj
2
sob.
II Mistrzostwa Świata w Przechodzeniu przez Rzekę @ Bydgoszcz, Wyspa Młyńska
maj 2 całodniowy

Do wszystkich wielbicieli slackline i nie tylko!

Wpadajcie na majówkę do Bydgoszczy!
W centrum miasta, tak jak rok temu 2 maja, odbędą Mistrzostwa Świata w Przechodzeniu przez Rzekę.
Śmiałkowie z całego świata ścigać się będą na wysokości około 10 metrów i długości taśmy 30 metrów.
„Przechodzący przez rzekę”, wisząca rzeźba, symbol Bydgoszczy idzie przez Brdę 11. rok. Zwycięzca pierwszej edycji Mistrzostw zrobił to w 21.67 sekundy.

W ten, nie za długi niestety majowy weekend, również rozgrzejemy się trickline’em na Wyspie Młyńskiej 1. maja (piątek).
Swoje przybycie zapowiedzieli najlepsi z Jaanem Roose na czele.

W zawodach głównych, czyli przechodzeniu przez rzekę (2 maja, sobota) tytułu bronić będzie Danny Mensik z Czech.

Na zwycięzcę czeka czek na 1000 Euro. Nagrody pieniężne otrzymają też: zdobywca 2. miejsca – 300 Euro i 3. miejsca – 200 Euro.
Dla Was kibice również rozwiesimy taśmy. Może nie 10 metrów nad wodą a pół metra nad materacem ale powodzenia wam życzę za pierwszym razem w przejściu bez spadnięcia 😉
Już wkrótce więcej info: dla zawodników m.in. o rejestracji, dla kibiców o atrakcjach.
Na razie tyle.
Odbiór!slackline, slack

lip
6
pon.
Slot Art Festival 2015 @ Lubiąż k./Wrocławia
lip 6 – lip 11 całodniowy

Slot art 2015SLOT ART. FESTIVAL
Sztuka życia
Slot Art Festival to jeden z największych festiwali kultury alternatywnej w Polsce, to pięć dni wypełnionych dziesiątkami warsztatów, koncertów, imprez, projekcji filmowych i wykładów. To również coś daleko więcej – pięć dni wyjętych spod ogólnych praw wyścigu szczurów, walki i pośpiechu.

Od ponad 10-ciu lat kolorowa festiwalowa wioska rozkwita w niezwykłym miejscu – w murach barokowego, pocysterskiego zespołu klasztornego w Lubiążu na Dolnym Śląsku. Rozłożyste drzewa, chłodne, porośnięte bluszczem mury, tajemnicze zaułki i sklepienia katedry nadają ponadczasowy wymiar jak najbardziej współczesnej sztuce.

Slot Art Festival to pieć dni rozrywki na wysokim poziomie, a także brama do nowych możliwości, przyjaźni i kontaktów. Festiwal, po którym zostaną Ci nie tylko wspomnienia, ale także marzenia i świeża energia do działania.

WIĘCEJ O SLOCIE:

Jak długo trwa Slot Art Festival?
Festiwal trwa pięć nocy i cztery dni. Bramę festiwalu otwieramy 8 lipca (wtorek) rano. Program festiwalu rusza wieczorem – o godzinie 20:00 oficjalnie otwieramy Slot Art Festival koncertem na dużej scenie. Następnie bawimy się przez cztery kolejne dni – do soboty 12 lipca. Ostatnie imprezy kończą się w niedzielę rano, a po południu zamykamy pole namiotowe.

Jak wygląda dzień na Slot Art Festival?
Przez cztery pełne dni festiwalu (8-12 lipca) możesz uczestniczyć w szeregu wydarzeń:
Codziennie odbywają się trzy tury warsztatów i wykładów, a także spotkania z gośćmi specjalnymi festiwalu (godz. 11:00, 13:00, 15:00). Codziennie możesz uczestniczyć nawet w trzech warsztatach lub wykładach. Możesz wybrać swój ulubiony warsztat i uczestniczyć w nim przez cztery dni (opcja dla wnikliwych), lub codziennie próbować czegoś nowego (opcja dla ciekawych).

Popołudnia i wieczory pełne są wydarzeń muzycznych:
Od 20:00 do północy gra duża scena prezentująca największe gwiazdy festiwalu;
O 17:30 rusza mała scena (konkursowa), gdzie prezentują się młode zespoły;
Na miłośników muzyki klubowej czekają dwa parkiety (od 22:00), zwolennicy muzyki zaangażowanej uczestniczą w koncertach na scenie HC/Punk (od 21:00).
Po północy możesz wybrać się się do katedry, by rozmarzyć się przy klimatycznych koncertach na scenie doświadczalnej, posłuchać akustycznego grania na scenie unplugged, lub pobujać się do białego rana w reggae tencie.
Slot Art Festival to także bogata oferta kinowa: o 18:00 prezentujemy ważne filmy dokumentalne, a o 0:30 możesz zobaczyć ambitne fabuły.

Czy to wszystko?
Na festiwalu prezentują się rozmaite organizacje pozarządowe, dostępnych jest 9 kafejek, Namiot Wschodni snujący orientalne opowieści, Skimboard dla chcących się ochłodzić w upalne dni, wystawy, przedszkole dla najmłodszych uczestników festiwalu.

Jak się odnaleźć w programie festiwalu?
Każdy z uczestników festiwalu otrzymuje przy rejestracji bezpłatny informator, w którym opisane są wszystkie wydarzenia festiwalowe. Warto dokładnie go przejrzeć i zaznaczyć interesujące wydarzenia. Informator będzie można pobrać przed festiwalem na naszej stronie.

Skąd pomysł na taką imprezę, jaka jest jej historia?
Historia Slotu sięga lat 80 i kontrkulturowego fermentu tamtych lat. Wtedy na zaproszenie kilku osób przyjechał z Amsterdamu do Polski punkowo – nowofalowy zespół No Longer Music. Mieli wystąpić na scenie festiwalu w Jarocinie, ale ponieważ ich koncert był de facto spektaklem opartym na ewangelicznej historii pasji Jezusa to dostali zakaz i koncert odbył się nieoficjalnie poza terenem festiwalu. Oczywiście hasło “zakazany koncert” był wtedy najlepszą reklamą więc spory tłum się zebrał.
Potem ekipa dzisiejszego Slotu jeszcze kilkakrotnie organizowała w Polsce trasy dla No Longer Music. Były to  niepowtarzalne, magiczne, uduchowione spotkania – ludzie zostawali po koncertach – chcieli rozmawiać, modlić się. Przekonaliśmy NLM, żeby zamiast kolejnych koncertów zorganizować zlot. Do miejscowości Stacze przyjechało ok 60 osób. Była to punkowa impreza – centralnym miejscem była scena pod folią rozciągniętą między dwoma wojskowymi beczkami na której grały dwa zespoły z tym samym składem. Jeden z nich nazywał się oczywiście “Folia Band”.

Ponieważ to wydarzenie szybko obrosło legendą, trzeba było szukać większego miejsca na kolejny rok. Wybór padł na Twierdzę Boyen w Giżycku. Festiwal zaczął się rozwijać z dynamiką śniegowej kuli. Praktycznie bez żadnej promocji, prawie co rok podwajała się liczba uczestników, koncertów, potem warsztatów, spektakli, projekcji i… czasu który trzeba było poświęcić na zorganizowanie wszystkiego.

W 2001 roku Slot Art Festiwal został przeniesiony do Lubiąża. Dlaczego właśnie tu?
Powodów było kilka. Razem z rozwojem imprezy pojawiła się potrzeba większego miejsca, już nie na kilkaset, ale na kilka tysięcy uczestników. Slot stawał się znany poza Polską, szukaliśmy lokalizacji bardziej dostępnej dla osób z zagranicy. Na Lubiąż zwrócił nam uwagę nasz znajomy, który tam mieszkał. Po pierwszych wizytach byliśmy jednocześnie zachwyceni i przerażeni. Miejsce było absolutnie niezwykłe i magiczne, ale również zupełnie nieprzygotowane. Wszystko trzeba było zbudować od początku – sceny, instalację elektryczną, sanitarną, ogrodzenia. Ale, jako, że lubimy wyzwania, dość szybko podjęliśmy decyzję. Bardzo ważna była dla nas również otwartość, wsparcie i zaufanie jakimi obdarzyli nas gospodarze Lubiąża – Fundacja Lubiąż i władze lokalne – Urząd Miasta Wołów i Starostwo Powiatowe w Wołowie. Bez ich przychylności i praktycznej pomocy nie bylibyśmy w stanie realizować Slotu w Lubiążu.

Czy SAF jest imprezą chrześcijańską? Czy osoby niereligijne mają tam czego szukać?
Czy osoby niereligijne mają tam czego szukać?  Można by równie dobrze zapytać, czy osoby niereligijne mają czego szukać na koncertach U2, w powieściach Tolkiena czy w fugach Bacha.
Z chrześcijaństwa płynie dla wielu z nas inspiracja do tworzenia, do zaangażowania w otoczenie, w którym żyjemy. Stąd wynika nasz sposób postrzegania świata i rozwoju człowieka. To źródło jest dla SAF bardzo istotne.
Festiwal może być atrakcyjny dla każdego człowieka, niezależnie od światopoglądu i religijności bądź jej braku. Spotkanie ludzi o różnych przekonaniach i pomysłach na życie i to, co z tego wynika jest dla nas wartością samą w sobie.

Promujecie coś, co określacie mianem „kultury alternatywnej”. Czym właściwie jest kultura alternatywna?
W kulturze intrygują nas zjawiska świeże, rodzące się, poszukujące i z tego powodu często nieobecne w popularnych mediach. Cenimy sobie artystów niezależnych, autentycznych, czyli tworzących ze względu na wewnętrzną potrzebę wyrażenia się i komunikowania a nie pod dyktando speców od zwiększania nakładów i sprzedaży.
Dla wielu będzie to oznaczać realizację swoich pomysłów w myśl zasady DIY (Do it yourself). Poszukujemy wykonawców, którzy odpowiedzialnie traktują publiczność, przekaz i nie są zbyt zaabsorbowani sami sobą. Stawiamy również na publiczność, która nie jest zainteresowana jednostronną i indywidualną konsumpcją, ale interakcją, podjęciem dialogu, współtworzeniem, przeżywaniem czegoś razem z innymi,

Co jest największym sukcesem idei SLOT-u?
Chyba sam Slot Art Festival i to jak się rozwinęła ta impreza od początku jej istnienia. To, że udało się stworzyć od podstaw coś nowego, niepowtarzalnego i cennego.  Że realizujemy nasz zamysł konsekwentnie, ale i w otwartości na zmiany. Cieszy nas to, że udaje nam się coraz sprawniej realizować coraz większą imprezę, a jednocześnie, że cały czas jest to impreza tworzona przez poszerzającą się grupę przyjaciół i pasjonatów. Zawsze chcieliśmy nie tylko zapewniać sobie i innym rozrywkę, ale rozwijać się, budzić coś w ludziach, inspirować. Jest wiele imprez w Polsce, ale i na Ukrainie, w Czechach i w Niemczech, których organizatorzy stwierdzają, że Slot był dla nich dużą inspiracją. Kiedy widzimy rozwój i pozytywne zmiany w życiu konkretnych osób, nowe inicjatywy i wartościowe projekty to mamy poczucie sukcesu.

Lato to czas imprez kierowanych do młodzieży. Czym SAF się wśród nich wyróżnia?
Po pierwsze jest to festiwal ludzi i spotkanie. Dopiero potem muzyki, imprez i warsztatów. Dlatego poza wieloma scenami muzycznymi, organizujemy w różnych zakamarkach kluby i kafejki z dobrą kawą i herbatą. To przestrzeń gdzie ludzie ze sobą rozmawiają, dyskutują, przeżywają coś razem, uczą się od siebie, pomagają sobie.

Staramy się kontynuować tradycje wolnych festiwali bez dryfowania w kierunku bachanalii. Stąd oprócz imprezowania, kładziemy nacisk na pogłębianie refleksji nad ważnymi tematami, takimi jak: rozwój, duchowość chrześcijańska, odpowiedzialność społeczna i ekologiczna.

Impreza w pewnym sensie robiona przez ludzi samych dla siebie, bo Slot tworzą pasjonaci i wolontariusze – łącznie to ponad tysiąc osób. Granica między organizatorami a uczestnikami dość mocno się zaciera. SLOT skonstruowany jest w sposób umożliwiający zaangażowanie się i wpływ na jego kształt każdemu, kto do niego dołącza. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, coś ciekawego i wartościowego do zaoferowania innym to znajdzie tu przestrzeń by to zrealizować.

Slot jest także festiwalem zaangażowanym. Organizujemy Strefę Inicjatyw Społecznych, gdzie prezentujemy ciekawe organizacje i projekty. Angażujemy się w Ruch Sprawiedliwego Handlu, który jest ciekawym modelem wsparcia rozwoju dla ubogich społeczności z krajów południowych.

Slot jest imprezą międzynarodową – przyjeżdżają tu nie tylko zespoły z zagranicy, ale i zorganizowane grupy uczestników i wolontariuszy.

Jakie zasady obowiązują na Festiwalu?
Zasady obowiązujące na festiwalu są proste i można je sprowadzić do hasła 4 dni bez chemii i przemocy. Na terenie festiwalu obowiązuje zakaz wnoszenia i spożywania narkotyków i alkoholu. Osoby pijane nie są wpuszczane. Dla niektórych takie zasady na festiwalu są pewnym zaskoczeniem, ale jak się okazuje ma to zdecydowanie pozytywny wpływ na atmosferę, która panuje w trakcie imprezy.

Czy wszyscy prowadzący warsztaty, biorący udział w koncertach, pracujący wokół SAF to wolontariusze? Jak wygląda cała impreza od strony organizacyjnej?
SAF funkcjonuje tylko i wyłącznie dzięki pracy wolontariuszy. Grubo ponad tysiąc osób jest zaangażowanych w prowadzenie warsztatów i wykładów, ekipy techniczne i administracyjne. Większość wykonawców gra na slocie za zwrot kosztów podróży, a czasami nawet przyjeżdża na własny koszt. Kilkadziesiąt osób jest zaangażowanych w przygotowanie festiwalu przez cały rok, również jako wolontariusze. Jest oczywiście kilka funkcji, które wymagają dużo większego zaangażowania i kilka osób otrzymuje za swoją pracę wynagrodzenie. Chodzi tu o koordynację produkcji całego wydarzenia, administracji, programu, warsztatów i promocji. Co ciekawe, większość z tych osób wywodzi się ze slotowych wolontariuszy.
Opieranie tak dużej imprezy na osobach współpracujących tylko z swojej własnej dobrej woli to duże wyzwanie, ale jeszcze większy przywilej.

SLOT to nie tylko kilkudniowy festiwal, choć ten jest najbardziej spektakularnym przejawem działalności Stowarzyszenia. Co dzieje się w ciągu roku?
SLOT to bardziej ruch niż organizacja. Lokalne Ośrodki Twórcze to rozsiane po całej Polsce, mniej lub bardziej zorganizowane grupy ludzi współpracujących ze SLOTEM. Zwykle są to ludzie, którzy w wymiarze lokalnym realizują pomysły, które nawiązują do Slot Art Festiwalu – Slot Festy, wystawy, DKF-y, grupy dyskusyjne, koncerty, imprezy.

Nasza nazwa – Stowarzyszenie Lokalnych Ośrodków Twórczych oddaje przyświecającą nam wizję tworzenia opartej na relacjach i podobnych wartościach sieci autonomicznych i aktywnie zaangażowanych w swoje otoczenie kolektywów, inicjatyw i organizacji.

Staramy się przenosić ideę SLOTU w wymiar lokalny, m.in. organizując lub wspierając organizację SLOT DNI. Są to miejskie mini festiwale, podobnie jak  SAF realizowane przez wolontariuszy. Na ich program składają się koncerty, imprezy, warsztaty, spektakle, projekcje, wykłady. Niektóre gromadzą kilkaset osób inne kilkadziesiąt. Każda z tych imprez ma swój własny koloryt. W ciągu ostatnich kilku lat w całej Polsce odbyło się dobre kilkadziesiąt tego typu imprez.

Dobrym przykładem lokalnej inicjatywy jest slotowa grupa w Krakowie. Ponieważ wielu z nich podróżuje, zaczęli organizować imprezy pt. SLOT Fest „O Wschodzie”, których główną osią nie są koncerty, ale slajdowiska i opowieści z podróży. Debiutancki „Slot o Wschodzie zakończył się wielkim sukcesem, w niewielkim pubie przy krakowskim rynku pojawiło się kilkaset osób, wielu nie było w stanie dostać się do środka. Impreza jest kontynuowana i wpisuje się już w miejski krajobraz. A zaczęło się od tego, że kilka osób zorganizowało coś wypływającego z ich autentycznej pasji, razem z i dla swoich znajomych, którzy tą pasję podzielają.

mar
18
pt.
BYDGOSZCZ SLACKLINE MEETING @ Artego Arena, Bydgoszcz
mar 18 – mar 20 całodniowy
BYDGOSZCZ SLACKLINE MEETING @ Artego Arena, Bydgoszcz |  |  |

Czołem!
Majówka zbliża się wielkimi krokami, trzeba więc potrenować przed „Slackline Games – Bydgoszcz 2016”. Ich głównym punktem programu będą oczywiście „III Mistrzostwa Świata w Przechodzeniu przez Rzekę” (szczegóły wkrótce). Jednak już teraz zapraszamy Was wszystkich na wielką rozgrzewkę do Bydgoszczy, w dniach 18-20 marca br. organizujemy BYDGOSZCZ SLACKLINE MEETING, na którym nie może Was zabraknąć.
Do dyspozycji mamy najpiękniejszą halę sportową w mieście – Artego Arenę, gdzie od kilku miesięcy regularnie organizujemy otwarte treningi slackline!
Na miejscu będą na Was czekać midline’y (15-50m długości, 8m wysokości), trickline, taśmy dla początkujących, rodeoline, slackrack’i.
Spać będziemy w hali, w samym sercu slackowego miasteczka :). Możliwe, że zbolałe ciało ułożycie do snu na polowych łóżkach.
Do dyspozycji będziemy mieli sanitariaty, prysznice, catering (jak to u nas – dużo kanapek, herbata, kawa i woda) i naprawdę sporo wolnej przestrzeni. Ograniczać nas będą jedynie środki bezpieczeństwa, poszanowanie dóbr materialnych i moralnych oraz wyobraźnia, której nam nie brakuje 🙂

PARTNEREM WYDARZENIA są Szkoły Sokrates Start Menadżer

PROGRAM
– 18.03.2016 Piątek
od 19. Rejestrujemy, motamy, bawimy się i śpimy/nie śpimy.

– 19.03.2016 Sobota
9-10.15 Śniadanie (ustępujemy na ten czas parkiet koszykarkom)
10-16 Ciśniemy midline, trickline, rodeo.
16-18 Speedline
18-20 Trickline jam
21- … Movie night

– 20.03.2016 Niedziela
9-10 Śniadanie
10-14 Warsztaty i pokazy dla wszystkich zainteresowanych ludzi z Bydgoszczy i reszty Świata 😉
14-22 Midline

REJESTRACJA NA BYDGOSZCZ SLACKLINE MEETING JEST OBOWIĄZKOWA!

Jak to zrobić?
1. Wysyłasz e-maila na adres slack@herold.com.pl , w e-mailu piszesz:
w tytule: Slackline Bydgoszcz Meeting
w treści wiadomości: imię i nazwisko, wiek, miasto, datę przyjazdu i wyjazdu
2. Robisz przelew do dnia 15 marca (liczy się data wpłynięcia środków) na konto nr 58 1140 2017 0000 4402 1242 7342
W tytule przelewu wpisujesz imię i nazwisko.
3. Pakujesz walizki!

KOSZT
50 zł – rejestracja e-mailowa do 15.03.2016 r
120 zł – rejestracja w Bydgoszczy w dniach BSM (bez względu na długość pobytu)

W cenie: dostęp do wszystkich taśm, nocleg, szama, sanitariaty, prysznice.

Partner Bydgoszcz Slackline Meeting: SZKOŁY SOKRATES START MENADŻER
Organizator: Biuro Promocji HEROLD oraz SLACKLINE BYDGOSZCZ

Kontakt:
facebook: https://www.facebook.com/majowkawbydgoszczy/
e-mail: slack@herold.com.pl
w ostateczności tel.: Przemek 793149470, Krzychu 692409393, Maciek 509340900
ZAPRASZAMY WSZYSTKIE EKIPY SLACKLINEOWE! WPADAJCIE TŁUMNIE!
Slack On! – Widzimy się w Bydgoszczy 🙂

maj
25
śr.
Urban Highline Wrocław
maj 25 – maj 29 całodniowy

Lublin zawita do Wrocławia przy okazji kooperacji miast Europejskiej Stolicy Kultury. Na 5 dni ulica Karola Szajnochy zostanie zaczarowana magią Lubelszczyzny.
Dla tego nie może zabraknąć akcentu Urban Highline Festival w postaci 4 taśm highline.

Wjazd za free!
Rezerwujcie czas, zapraszajcie znajomych i obserwujcie ten event, więcej informacji już niebawem.

SlackOn!

cze
17
pt.
Mydlany park @ Dendrologiczny Park Miejski
cze 17@16:00
Mydlany park @ Dendrologiczny Park Miejski |  |  |

„Mydlany Park – kilkaset baniek mydlanych w jednej chwili”, to happening w ramach którego kilkadziesiąt osób w kilkanaście sekund wypełni przestrzeń parku, bańkami mydlanymi. W ramach wydarzenia zostaną stworzone piękne bańki wg tajemnej receptury o średnicy od 20 do 160 cm oraz mydlane tunele o długości kilku metrów. Za pomocą profesjonalnego sprzętu: linek, sznurków i siatek żarowski park dendrologiczny zamieni się w magiczną krainę, przepełnioną mnóstwem ulotnych tworów mydlanych. Zabawa dla dzieci, młodzieży, osób dorosłych i seniorów ma na celu integrację międzypokoleniową oraz promocję aktywnego wypoczynku.Apel‬: Wzywamy wszystkie grupy bańkarsko-mydlane z Dolnego Śląska do uczestnictwa w „Mydlanym Parku”, który odbędzie się w ramach 8 edycji „Different Point of View” w dendrologicznym parku miejskim w Żarowie. Jeżeli posiadasz sprzęt bańkowy, recepturę na płyn i zwariowanych animatorów, dołącz ze swoim stoiskiem do happeningu, którego celem jest promocja bańkarzy; ich produktów oraz budowa rodzinnej, frywolnej atmosfery. Organizatorzy przedsięwzięcia spróbują sprowadzić jak największą ilość osób związanych z puszczaniem i tworzeniem wielkich baniek mydlanych, a wszystko po to, aby ożywić lokalną przestrzeń!Program‬: Razem Nami przygotuj stanowiska bańkarskie, uczestnicz w warsztatach budowy sprzętu, służącego do robienia wielkich baniek mydlanych, weź udział w konkursie na największą bańkę, odwiedź wyspy mydlane stworzone przez straż pożarną, porozmawiaj z profesjonalnymi animatorami, dla których jesteś inspiracją, posłuchaj muzyki płynącej w rytm dryfu mydlanych tuneli, tworzonych przez uczestników wydarzenia. O rozwoju oferty programowej, będziemy informować na bieżąco na www.fundacjatb.pl oraz na facebooku. Uczestnicy‬: Wystarczy przyjść do parku miejskiego w Żarowie i dobrze się bawić w gronie przyjaciół i wszystkich mieszkańców miasta i gminy. Nie wymagamy rejestracji oraz zapisów, udostępniamy profesjonalny sprzęt do robienia baniek mydlanych, przeprowadzamy instruktaż, a dla wybranych pasjonatów przewidujemy upominki, zniżki do zaprzyjaźnionych sklepów animatorskich oraz wspaniałe wspomnienia… Dla najmłodszych przygotujemy „kącik małych banieczek”.

lip
5
wt.
Slot Art Fest 2016 @ Lbuiąż
lip 5 – lip 9 całodniowy

s_0007_14661235736_8a5facf5ea_oSLOT ART. FESTIVAL
Sztuka życia
Slot Art Festival to jeden z największych festiwali kultury alternatywnej w Polsce, to pięć dni wypełnionych dziesiątkami warsztatów, koncertów, imprez, projekcji filmowych i wykładów. To również coś daleko więcej – pięć dni wyjętych spod ogólnych praw wyścigu szczurów, walki i pośpiechu.

Od ponad 10-ciu lat kolorowa festiwalowa wioska rozkwita w niezwykłym miejscu – w murach barokowego, pocysterskiego zespołu klasztornego w Lubiążu na Dolnym Śląsku. Rozłożyste drzewa, chłodne, porośnięte bluszczem mury, tajemnicze zaułki i sklepienia katedry nadają ponadczasowy wymiar jak najbardziej współczesnej sztuce.

Slot Art Festival to pieć dni rozrywki na wysokim poziomie, a także brama do nowych możliwości, przyjaźni i kontaktów. Festiwal, po którym zostaną Ci nie tylko wspomnienia, ale także marzenia i świeża energia do działania.

WIĘCEJ O SLOCIE:

Jak długo trwa Slot Art Festival?
Festiwal trwa pięć nocy i cztery dni. Bramę festiwalu otwieramy 7 lipca (wtorek) rano. Program festiwalu rusza wieczorem – o godzinie 20:00 oficjalnie otwieramy Slot Art Festival koncertem na dużej scenie. Następnie bawimy się przez cztery kolejne dni – do soboty 11 lipca. Ostatnie imprezy kończą się w niedzielę rano, a po południu zamykamy pole namiotowe.

Jak wygląda dzień na Slot Art Festival?
Przez cztery pełne dni festiwalu (7-11 lipca) możesz uczestniczyć w szeregu wydarzeń:
Codziennie odbywają się trzy tury warsztatów i wykładów, a także spotkania z gośćmi specjalnymi festiwalu (godz. 11:00, 13:00, 15:00). Codziennie możesz uczestniczyć nawet w trzech warsztatach lub wykładach. Możesz wybrać swój ulubiony warsztat i uczestniczyć w nim przez cztery dni (opcja dla wnikliwych), lub codziennie próbować czegoś nowego (opcja dla ciekawych).

Popołudnia i wieczory pełne są wydarzeń muzycznych:
Od 20:00 do północy gra duża scena prezentująca największe gwiazdy festiwalu;
O 17:30 rusza mała scena (konkursowa), gdzie prezentują się młode zespoły;
Na miłośników muzyki klubowej czekają dwa parkiety (od 22:00), zwolennicy muzyki zaangażowanej uczestniczą w koncertach na scenie HC/Punk (od 21:00).
Po północy możesz wybrać się się do katedry, by rozmarzyć się przy klimatycznych koncertach na scenie doświadczalnej, posłuchać akustycznego grania na scenie unplugged, lub pobujać się do białego rana w reggae tencie.
Slot Art Festival to także bogata oferta kinowa: o 18:00 prezentujemy ważne filmy dokumentalne, a o 0:30 możesz zobaczyć ambitne fabuły.

Czy to wszystko?
Na festiwalu prezentują się rozmaite organizacje pozarządowe, dostępnych jest 9 kafejek, Namiot Wschodni snujący orientalne opowieści, Skimboard dla chcących się ochłodzić w upalne dni, wystawy, przedszkole dla najmłodszych uczestników festiwalu.

Jak się odnaleźć w programie festiwalu?
Każdy z uczestników festiwalu otrzymuje przy rejestracji bezpłatny informator, w którym opisane są wszystkie wydarzenia festiwalowe. Warto dokładnie go przejrzeć i zaznaczyć interesujące wydarzenia. Informator będzie można pobrać przed festiwalem na naszej stronie.

Skąd pomysł na taką imprezę, jaka jest jej historia?
Historia Slotu sięga lat 80 i kontrkulturowego fermentu tamtych lat. Wtedy na zaproszenie kilku osób przyjechał z Amsterdamu do Polski punkowo – nowofalowy zespół No Longer Music. Mieli wystąpić na scenie festiwalu w Jarocinie, ale ponieważ ich koncert był de facto spektaklem opartym na ewangelicznej historii pasji Jezusa to dostali zakaz i koncert odbył się nieoficjalnie poza terenem festiwalu. Oczywiście hasło “zakazany koncert” był wtedy najlepszą reklamą więc spory tłum się zebrał.
Potem ekipa dzisiejszego Slotu jeszcze kilkakrotnie organizowała w Polsce trasy dla No Longer Music. Były to  niepowtarzalne, magiczne, uduchowione spotkania – ludzie zostawali po koncertach – chcieli rozmawiać, modlić się. Przekonaliśmy NLM, żeby zamiast kolejnych koncertów zorganizować zlot. Do miejscowości Stacze przyjechało ok 60 osób. Była to punkowa impreza – centralnym miejscem była scena pod folią rozciągniętą między dwoma wojskowymi beczkami na której grały dwa zespoły z tym samym składem. Jeden z nich nazywał się oczywiście “Folia Band”.

Ponieważ to wydarzenie szybko obrosło legendą, trzeba było szukać większego miejsca na kolejny rok. Wybór padł na Twierdzę Boyen w Giżycku. Festiwal zaczął się rozwijać z dynamiką śniegowej kuli. Praktycznie bez żadnej promocji, prawie co rok podwajała się liczba uczestników, koncertów, potem warsztatów, spektakli, projekcji i… czasu który trzeba było poświęcić na zorganizowanie wszystkiego.

lip
8
pt.
VII Fireproof Festiwal Ognia @ Kutno
lip 8 – lip 9 całodniowy
VII Fireproof Festiwal Ognia @ Kutno | Kutno | województwo łódzkie | Polska

W dniach 08-09 lipca 2016 roku Kutno po raz kolejny opanowane zostanie przez pogromców ognia z całego kraju, bo już po raz siódmy odbędzie się FIREPROOF Festiwal Ognia. W ciągu dwóch dni będziecie mogli podziwiać pokazy solistów oraz grup, trudniących się sztuką fireshow. Będzie można posłuchać najlepszej muzyki dzięki zespołom – Jelonek, Black Radio i Marne Szanse. Poza tym pojawi się mnóstwo atrakcji dla młodszych i starszych – teatry uliczne, pokazy i warsztaty kuglarskie.

sie
25
czw.
Phoenix Fire Convention
sie 25 – sie 28 całodniowy
Phoenix Fire Convention @  |  |  |

Phoenix Fire Convention
25.08 -28.08 2016
The Phoenix-Con is a meeting for Fireplayers from Fireplayers.
Rejoice for a lot of workshops, a breathtaking galashow and a neverending firespace with unlimited free oil and open-end music. There is also a beautiful location with endless view over the valleys with dreamlike alpine sun.
Like the last time, we will serve Chai the whole night 🙂
Martins Firespace-Healers aka “everybodies hands” will be there (massage and wellness therapy)

Great Galashow with international well known artist of the Fireplayerscene.
There is also a shopingtime with a convention discount with Perfectpoi from Berlin, Gora nd Symetrix.

We will have lots of workshops to share tricks.
On Saturday evening the Galashow will take place where the locals are welcome to watch it too.

Please note: This is an open-air event, but there are also roofed places. So please be prepaired for not-only-sun-weather, but we hope the best.

Location: http://www.feriendorf-auenland.de/
GPS: 50.468862, 10.918697
Zum Burgberg 1
98673 Eisfeld
We look forward to you

P.P.S:
Visit here for news:

http://www.phoenix-convention.de/en

wrz
9
pt.
KUŽEĽ @ Kysak, Slovakia
wrz 9 – wrz 11 całodniowy
KUŽEĽ @ Kysak, Slovakia |  |  |

Festival of Slovak juggling

Friday 9th:
16:00 opening and registration

Saturday 10th:
all day workshops
12:00 parade
13:00 juggling competitions
19:00 GALA show
21:00 FIRE show + open space

Sunday 11th:
workshops
14:00 end

wrz
28
śr.
festival Valmez St.art (2nd international meeting of street art in Valmez) @ Valašské Meziříčí
wrz 28 – paź 1 całodniowy
lip
7
pt.
VIII Festiwal Ognia Fireproof @ Stowarzyszenie Kutnowska Kuźnia Kultury
lip 7 – lip 8 całodniowy
VIII Festiwal Ognia Fireproof
VIII Festiwal Ognia Fireproof

Jak co roku Fireproof Festiwal Ognia będzie obfitował w pokazy tańca z ogniem, spektakle teatrów ulicznych, warsztaty i pokazy kuglarskie oraz koncerty. Przed Wami dwa dni gorącej atmosfery i niezapomnianych wrażeń:)

lip
6
pt.
IX Fireproof Festiwal Ognia @ Plac Piłsudskiego, Kutno
lip 6@19:00 – 19:15

Jak co roku Fireproof Festiwal Ognia będzie obfitował w pokazy tańca z ogniem, spektakle teatrów ulicznych, warsztaty i pokazy kuglarskie oraz koncerty. Specjalnie dla Was mamy dużo ognia i dobrego rockowego grania Przed Wami dwa dni gorącej atmosfery i niezapomnianych wrażeń:) Wydarzenie jest finansowane ze środków Prezydenta Miasta Kutno.

paź
20
sob.
Iluzja w Animacji @ Kuglarstwo, Warszawa
paź 20 całodniowy
Pan Buźka wraz ze sklepem Kuglarstwo.pl mają przyjemność zaprosić Was na kompleksowe, całodniowe szkolenie „Iluzja w Animacji”. Szkolenie kierowane jest w szczególności do animatorów, którzy chcieliby poszerzyć swój warsztat o pokazy magii dla dzieci, ale również dla początkujących magików i innych artystów pracujących z najmłodszymi.
Nie jest to kolejny kurs, na którym poznasz kilka sekretów, ale nie będziesz umiał zastosować ich w praktyce. Szkolenie „Iluzja w Animacji” to bardziej idea, która przy pomocy magicznych rekwizytów pozwoli zrozumieć Ci istotę występów dla dzieci. Choć oczywiście nauka pracy z rekwizytami będzie stanowiła ważną część szkolenia, to jednak główną myślą przewodnią będzie nie co pokazywać, ale jak pokazywać magiczne sztuczki dla dzieci.
Celem szkolenia jest stworzenie przez każdego uczestnika własnego 15 minutowego programu, który w późniejszym czasie mogą dalej rozbudowywać.
PROGRAM:
10.00 – 12.00 – Zasady występowania dla dzieci
– 5 pożądanych reakcji
– 10 sposobów na budowanie rutyn
– jak sprawić by dzieci pokochały nas już od pierwszej chwili
– zasady bezpieczeństwa i organizacji pokazu magii
– co wolno i powinno się robić na pokazach dla dzieci, a czego nie wolno lub nie wypada
– co powinien wiedzieć każdy magik
12.00 – 14.00 – Nauka trików
– poznanie sekretów klasycznych rekwizytów używanych w pokazach dla dzieci
– praktyczne zastosowanie rekwizytów w pokazie
– warsztat techniczny pracy z rekwizytami
14.00 – 15.00 – Przerwa obiadowa
15.00 – 15.30 – Magiczne atrybuty
– jak powinna wyglądać walizka magika i co powinno się w niej zawierać
– czy potrzebny jest stolik?
– nagłośnienie i muzyka
15.30 – 16.30 – Warsztaty układania rutyn z rekwizytami – praca w grupach
16.30 – 17.50 Marketing i promocja
– budowanie swojej postaci, wizerunek sceniczny, skrypt pokazu
– strona www, ulotki, wizytówki, gadżety, ogłoszenia w internecie
– jak zacząć przygodę z iluzją? Gdzie występować? Jak i za ile sprzedawać pokazy?
17.50 – 18.00 – Oficjalne zakończenie szkolenie
18.00 – 19.00 – Luźne rozmowy
KILKA SŁÓW O PROWADZĄCYM:
Bartosz Gembski, szerzej znany jako Pan Buźka, pracuje z dziećmi już ponad 10 lat. Swoje doświadczenie zdobywał na 117 obozach, koloniach i zielonych szkołach jako wychowawca, kierownik, pilot wycieczek, instruktor tańca, narciarstwa czy wspinaczki. Od 5 lat jest zawodowym magikiem, animatorem i konferansjerem na różnego rodzaju imprezach dla dzieci. Stworzył własny wizerunek czarodzieja w żółtym garniturze, zwanego też żółtoksiężnikiem, którego nie da się zapomnieć. Zaczynając od kameralnych przyjęć urodzinowych, dziś występuje i animuje na dużych, masowych imprezach. Dodatkowo sam organizuje liczne eventy, dzięki czemu wie jak to jest być zarówno po stronie artysty, jak i agencji.
DLACZEGO WARTO ZAPISAĆ SIĘ NA SZKOLENIE?
1. Przekazana wiedza podczas zajęć bazuje na własnym, a co za tym idzie unikalnym, doświadczeniu Pana Buźki. Setki pokazów i poprowadzonych imprez dla dzieci pozwoliło mu wypracować metody, których nie ma na innych szkoleniach. Pan Buźka zanim został magikiem przeszedł długą drogę jako animator, dlatego dobrze wie jak wykorzystać iluzję w programach animacyjnych.
2. Czy można wyobrazić sobie lepsze miejsce na szkolenie z iluzji niż sklep z rekwizytami dla magików? Nie dość, że miejsce będzie wpływało na klimat prowadzonych zajęć, to jeszcze w czasie przerw czy po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie mógł od razu zakupić dla siebie wypatrzone rekwizyty z bogatej oferty sklepu Kuglarstwo.pl
3. Każdy uczestnik po szkoleniu otrzyma pakiet niezbędnych rekwizytów, które będzie mógł od razu wykorzystać w swoich pokazach dla dzieci. Łączna wartość rekwizytów wynosi 100zł i jest wliczona w cenę całego szkolenia.
4. Uczestnicy otrzymają również certyfikat ukończenia szkolenia z wyszczególnionym programem zajęć.
5. Oprócz materiałów poszkoleniowych każdy uczestnik otrzyma nieograniczony czasowo dostęp do tajnej grupy na Facebooku, która będzie służyła jako wsparcie po ukończonym szkoleniu. Chcemy stworzyć magiczną społeczność, która wzajemnie będzie sobie pomagać.
6. Dodatkowo dla wszystkich przewidziana jest mała niespodzianka.
CENA ZA SZKOLENIE:
550zł
W CENĘ WLICZONE JEST:
– uczestniczenie w całym szkoleniu (8 godzin zajęć)
– materiały poszkoleniowe
– pakiet profesjonalnych rekwizytów iluzjonistycznych dla każdego uczestnika o łącznej wartości 100zł
– serwis kawowy w czasie przerw
– dostęp do tajnej grupy na Facebooku
DODATKOWE INFORMACJE:
1. Obiad w czasie długiej przerwy obiadowej uczestnicy organizują we własnym zakresie. W pobliżu miejsca szkolenia jest kilka restauracji i sklepów, w których można smacznie i niedrogo zjeść.
2. Warto zabrać ze sobą dodatkowe pieniądze w celu zakupu rekwizytów lub książek z oferty sklepu Kuglarstwo.pl Całą ofertę można wcześniej obejrzeć na tej stronie: http://sklep.kuglarstwo.pl/
3. Przed miejscem szkolenia znajduje się bezpłatny parking, jednak nie jesteśmy w stanie zagwarantować wolnego miejsca.
4. Siedziba Kuglarstwo.pl mieści się przy samej stacji metra Pole Mokotowskie. Jadąc z centrum wystarczy wsiąść w metro i przejechać dwie stacje, co zajmie jakieś 5-6 minut.
ILOŚĆ MIEJSC NA SZKOLENIE JEST BARDZO OGRANICZONA!
Ze względu na rozmiar pomieszczenia, w którym będzie odbywać się szkolenie jesteśmy w stanie pomieścić tylko 12 osób!
JAK SIĘ ZAPISAĆ?
Należy opłacić cenę szkolenia dokonując przelewu na poniższy numer konta:
Kuglarstwo.pl
Al. Niepodległości 161
02-555 Warszawa
mBank 52 1140 2004 0000 3102 6044 0207
W tytule prosimy wpisać: Iluzja w Animacji – imię i nazwisko
Następnie wysłać maila na adres: szkolenia@kuglarstwo.pl podając:
– imię i nazwisko
– telefon kontaktowy
– wybrany termin szkolenia
– potwierdzenie przelewu
TYLKO DOKONANA OPŁATA GWARANTUJE MIEJSCE NA SZKOLENIU
Do zobaczenia!
lis
10
sob.
Iluzja w Animacji @ Kuglarstwo, Warszawa
lis 10 całodniowy
Pan Buźka wraz ze sklepem Kuglarstwo.pl mają przyjemność zaprosić Was na kompleksowe, całodniowe szkolenie „Iluzja w Animacji”. Szkolenie kierowane jest w szczególności do animatorów, którzy chcieliby poszerzyć swój warsztat o pokazy magii dla dzieci, ale również dla początkujących magików i innych artystów pracujących z najmłodszymi.
Nie jest to kolejny kurs, na którym poznasz kilka sekretów, ale nie będziesz umiał zastosować ich w praktyce. Szkolenie „Iluzja w Animacji” to bardziej idea, która przy pomocy magicznych rekwizytów pozwoli zrozumieć Ci istotę występów dla dzieci. Choć oczywiście nauka pracy z rekwizytami będzie stanowiła ważną część szkolenia, to jednak główną myślą przewodnią będzie nie co pokazywać, ale jak pokazywać magiczne sztuczki dla dzieci.
Celem szkolenia jest stworzenie przez każdego uczestnika własnego 15 minutowego programu, który w późniejszym czasie mogą dalej rozbudowywać.
PROGRAM:
10.00 – 12.00 – Zasady występowania dla dzieci
– 5 pożądanych reakcji
– 10 sposobów na budowanie rutyn
– jak sprawić by dzieci pokochały nas już od pierwszej chwili
– zasady bezpieczeństwa i organizacji pokazu magii
– co wolno i powinno się robić na pokazach dla dzieci, a czego nie wolno lub nie wypada
– co powinien wiedzieć każdy magik
12.00 – 14.00 – Nauka trików
– poznanie sekretów klasycznych rekwizytów używanych w pokazach dla dzieci
– praktyczne zastosowanie rekwizytów w pokazie
– warsztat techniczny pracy z rekwizytami
14.00 – 15.00 – Przerwa obiadowa
15.00 – 15.30 – Magiczne atrybuty
– jak powinna wyglądać walizka magika i co powinno się w niej zawierać
– czy potrzebny jest stolik?
– nagłośnienie i muzyka
15.30 – 16.30 – Warsztaty układania rutyn z rekwizytami – praca w grupach
16.30 – 17.50 Marketing i promocja
– budowanie swojej postaci, wizerunek sceniczny, skrypt pokazu
– strona www, ulotki, wizytówki, gadżety, ogłoszenia w internecie
– jak zacząć przygodę z iluzją? Gdzie występować? Jak i za ile sprzedawać pokazy?
17.50 – 18.00 – Oficjalne zakończenie szkolenie
18.00 – 19.00 – Luźne rozmowy
KILKA SŁÓW O PROWADZĄCYM:
Bartosz Gembski, szerzej znany jako Pan Buźka, pracuje z dziećmi już ponad 10 lat. Swoje doświadczenie zdobywał na 117 obozach, koloniach i zielonych szkołach jako wychowawca, kierownik, pilot wycieczek, instruktor tańca, narciarstwa czy wspinaczki. Od 5 lat jest zawodowym magikiem, animatorem i konferansjerem na różnego rodzaju imprezach dla dzieci. Stworzył własny wizerunek czarodzieja w żółtym garniturze, zwanego też żółtoksiężnikiem, którego nie da się zapomnieć. Zaczynając od kameralnych przyjęć urodzinowych, dziś występuje i animuje na dużych, masowych imprezach. Dodatkowo sam organizuje liczne eventy, dzięki czemu wie jak to jest być zarówno po stronie artysty, jak i agencji.
DLACZEGO WARTO ZAPISAĆ SIĘ NA SZKOLENIE?
1. Przekazana wiedza podczas zajęć bazuje na własnym, a co za tym idzie unikalnym, doświadczeniu Pana Buźki. Setki pokazów i poprowadzonych imprez dla dzieci pozwoliło mu wypracować metody, których nie ma na innych szkoleniach. Pan Buźka zanim został magikiem przeszedł długą drogę jako animator, dlatego dobrze wie jak wykorzystać iluzję w programach animacyjnych.
2. Czy można wyobrazić sobie lepsze miejsce na szkolenie z iluzji niż sklep z rekwizytami dla magików? Nie dość, że miejsce będzie wpływało na klimat prowadzonych zajęć, to jeszcze w czasie przerw czy po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie mógł od razu zakupić dla siebie wypatrzone rekwizyty z bogatej oferty sklepu Kuglarstwo.pl
3. Każdy uczestnik po szkoleniu otrzyma pakiet niezbędnych rekwizytów, które będzie mógł od razu wykorzystać w swoich pokazach dla dzieci. Łączna wartość rekwizytów wynosi 100zł i jest wliczona w cenę całego szkolenia.
4. Uczestnicy otrzymają również certyfikat ukończenia szkolenia z wyszczególnionym programem zajęć.
5. Oprócz materiałów poszkoleniowych każdy uczestnik otrzyma nieograniczony czasowo dostęp do tajnej grupy na Facebooku, która będzie służyła jako wsparcie po ukończonym szkoleniu. Chcemy stworzyć magiczną społeczność, która wzajemnie będzie sobie pomagać.
6. Dodatkowo dla wszystkich przewidziana jest mała niespodzianka.
CENA ZA SZKOLENIE:
550zł
W CENĘ WLICZONE JEST:
– uczestniczenie w całym szkoleniu (8 godzin zajęć)
– materiały poszkoleniowe
– pakiet profesjonalnych rekwizytów iluzjonistycznych dla każdego uczestnika o łącznej wartości 100zł
– serwis kawowy w czasie przerw
– dostęp do tajnej grupy na Facebooku
DODATKOWE INFORMACJE:
1. Obiad w czasie długiej przerwy obiadowej uczestnicy organizują we własnym zakresie. W pobliżu miejsca szkolenia jest kilka restauracji i sklepów, w których można smacznie i niedrogo zjeść.
2. Warto zabrać ze sobą dodatkowe pieniądze w celu zakupu rekwizytów lub książek z oferty sklepu Kuglarstwo.pl Całą ofertę można wcześniej obejrzeć na tej stronie: http://sklep.kuglarstwo.pl/
3. Przed miejscem szkolenia znajduje się bezpłatny parking, jednak nie jesteśmy w stanie zagwarantować wolnego miejsca.
4. Siedziba Kuglarstwo.pl mieści się przy samej stacji metra Pole Mokotowskie. Jadąc z centrum wystarczy wsiąść w metro i przejechać dwie stacje, co zajmie jakieś 5-6 minut.
ILOŚĆ MIEJSC NA SZKOLENIE JEST BARDZO OGRANICZONA!
Ze względu na rozmiar pomieszczenia, w którym będzie odbywać się szkolenie jesteśmy w stanie pomieścić tylko 12 osób!
JAK SIĘ ZAPISAĆ?
Należy opłacić cenę szkolenia dokonując przelewu na poniższy numer konta:
Kuglarstwo.pl
Al. Niepodległości 161
02-555 Warszawa
mBank 52 1140 2004 0000 3102 6044 0207
W tytule prosimy wpisać: Iluzja w Animacji – imię i nazwisko
Następnie wysłać maila na adres: szkolenia@kuglarstwo.pl podając:
– imię i nazwisko
– telefon kontaktowy
– wybrany termin szkolenia
– potwierdzenie przelewu
TYLKO DOKONANA OPŁATA GWARANTUJE MIEJSCE NA SZKOLENIU
Do zobaczenia!
lut
8
pt.
Trening / Warsztaty Śląskiego Klubu Kuglarskiego za Darmo @ Miejski Dom Kultury
lut 8@17:00 – 20:00
Trening / Warsztaty Śląskiego Klubu Kuglarskiego za Darmo @ Miejski Dom Kultury |  |  |

Zapraszamy serdecznie wszystkich chętnych na bezpłatne treningi/warsztaty Śląskiego Klubu Kuglarskiego, gdzie nauczysz się. kręcić poi/kij/wachlarzami/hula hoop/ jazdy na monocyklu/ żonglerka/iluzja itd. Jeżeli jesteś zainteresowany możesz nas spotkać w każdy piątek w Katowicach – Piotrowicach w godzinach 17 – 20. Więcej informacji na naszej stronie (link w wydarzeniu ) 🙂
Do zobaczenia !

kwi
13
sob.
Warsztaty / trening Kuglarski pod chmurką! @ Katowice trzy stawy
kwi 13@18:00 – 21:00
Warsztaty / trening Kuglarski pod chmurką! @ Katowice trzy stawy  |  |  |

Kuglarze !

Chcemy was wszystkich zaprosić do naszego grona pokreconych 🙂 Trening / warsztaty są organizowane pod chmurką czyli na świeżym powietrzu w miejscu gdzie można potrenować kręcenie zywym ogniem ! Jestesmy od 18 – 21 wpadaj kiedy chcesz!

Do zobaczenia!

kwi
20
sob.
Trening / Warsztaty Kuglarskie pod chmurką! @ Katowice trzy stawy kręgi
kwi 20@18:00 – 21:00
Trening / Warsztaty Kuglarskie pod chmurką! @ Katowice trzy stawy kręgi  |  |  |

Kuglarze !

Chcemy was wszystkich zaprosić do naszego grona pokreconych 🙂 Trening / warsztaty są organizowane pod chmurką czyli na świeżym powietrzu w miejscu gdzie można potrenować kręcenie zywym ogniem ! Jestesmy od 18 – 21 wpadaj kiedy chcesz!

Do zobaczenia!

kwi
27
sob.
Treningi / warsztaty kuglarskie pod chmurką! @ Katowice Trzy Stawy kręgi
kwi 27@18:00 – 21:00
Treningi / warsztaty kuglarskie pod chmurką! @ Katowice Trzy Stawy kręgi |  |  |

Kuglarze !

Zapraszamy was wszystkich do naszego grona pokreconch! 🙂 Spotykamy się co tydzień na trzech stawach w Katowicach pod restauracja Stara Ponderosa!
Od 18 – 21 możecie wpadać!

Do zobaczenia!

lip
9
wt.
SLOT Art Festival @ Lubiąż
lip 9 – lip 13 całodniowy

SZTUKA ŻYCIA

Slot Art Festival to jeden z największych festiwali kultury alternatywnej w Polsce, to pięć dni wypełnionych dziesiątkami warsztatów, koncertów, imprez, projekcji filmowych i wykładów. To również coś daleko więcej – pięć dni wyjętych spod ogólnych praw wyścigu szczurów, walki i pośpiechu.

Od ponad 10-ciu lat kolorowa festiwalowa wioska rozkwita w niezwykłym miejscu – w murach barokowego, pocysterskiego zespołu klasztornego w Lubiążu na Dolnym Śląsku. Rozłożyste drzewa, chłodne, porośnięte bluszczem mury, tajemnicze zaułki i sklepienia katedry nadają ponadczasowy wymiar jak najbardziej współczesnej sztuce.

Slot Art Festival to pięć dni rozrywki na wysokim poziomie, a także brama do nowych możliwości, przyjaźni i kontaktów. Festiwal, po którym zostaną Ci nie tylko wspomnienia, ale także marzenia i świeża energia do działania.

Jak długo trwa Slot Art Festival?

Festiwal trwa pięć nocy i cztery dni. Bramę festiwalu otwieramy 9 lipca (wtorek) rano. Program festiwalu rusza wieczorem – o godzinie 20:00 oficjalnie otwieramy Slot Art Festival koncertem na dużej scenie. Następnie bawimy się przez cztery kolejne dni – do soboty 13 lipca. Ostatnie imprezy kończą się w niedzielę rano, a po południu zamykamy pole namiotowe.

Jak wygląda dzień na Slot Art Festival?`

Programowo festiwal startuje po południu 9 lipca. Przez cztery pełne dni festiwalu (10-13 lipca) możesz uczestniczyć w szeregu wydarzeń:
Codziennie odbywają się trzy tury warsztatów i wykładów, a także spotkania z gośćmi specjalnymi festiwalu (godz. 11:00, 13:00, 15:00). Codziennie możesz uczestniczyć nawet w trzech warsztatach lub wykładach. Możesz wybrać swój ulubiony warsztat i uczestniczyć w nim przez cztery dni (opcja dla wnikliwych), lub codziennie próbować czegoś nowego (opcja dla ciekawych).

Popołudnia i wieczory pełne są wydarzeń muzycznych:
Od 20:00 do północy gra duża scena prezentująca największe gwiazdy festiwalu;
O 17:30 rusza mała scena (konkursowa), gdzie prezentują się młode zespoły;
Na miłośników muzyki klubowej czekają dwa parkiety (od 22:00), zwolennicy muzyki zaangażowanej uczestniczą w koncertach na scenie HC/Punk (od 21:00).
Po północy możesz wybrać się się do katedry, by rozmarzyć się przy klimatycznych koncertach na scenie doświadczalnej, posłuchać akustycznego grania na scenie unplugged, lub pobujać się do białego rana w reggae tencie.
Slot Art Festival to także bogata oferta kinowa: o 18:00 prezentujemy ważne filmy dokumentalne, a o 0:30 możesz zobaczyć ambitne fabuły.

Czy to wszystko?
Na festiwalu prezentują się rozmaite organizacje pozarządowe, dostępnych jest 9 kafejek, Namiot Wschodni snujący orientalne opowieści, Skimboard dla chcących się ochłodzić w upalne dni, wystawy, przedszkole dla najmłodszych uczestników festiwalu.

Jak się odnaleźć w programie festiwalu?

Każdy z uczestników festiwalu otrzymuje przy rejestracji bezpłatny informator, w którym opisane są wszystkie wydarzenia festiwalowe. Warto dokładnie go przejrzeć i zaznaczyć interesujące wydarzenia. Informator będzie można pobrać przed festiwalem na naszej stronie.

Skąd pomysł na taką imprezę, jaka jest jej historia?

Historia Slotu sięga lat 80 i kontrkulturowego fermentu tamtych lat. Wtedy na zaproszenie kilku osób przyjechał z Amsterdamu do Polski punkowo – nowofalowy zespół No Longer Music. Mieli wystąpić na scenie festiwalu w Jarocinie, ale ponieważ ich koncert był de facto spektaklem opartym na ewangelicznej historii pasji Jezusa to dostali zakaz i koncert odbył się nieoficjalnie poza terenem festiwalu. Oczywiście hasło “zakazany koncert” był wtedy najlepszą reklamą więc spory tłum się zebrał.
Potem ekipa dzisiejszego Slotu jeszcze kilkakrotnie organizowała w Polsce trasy dla No Longer Music. Były to  niepowtarzalne, magiczne, uduchowione spotkania – ludzie zostawali po koncertach – chcieli rozmawiać, modlić się. Przekonaliśmy NLM, żeby zamiast kolejnych koncertów zorganizować zlot. Do miejscowości Stacze przyjechało ok 60 osób. Była to punkowa impreza – centralnym miejscem była scena pod folią rozciągniętą między dwoma wojskowymi beczkami na której grały dwa zespoły z tym samym składem. Jeden z nich nazywał się oczywiście “Folia Band”.

Ponieważ to wydarzenie szybko obrosło legendą, trzeba było szukać większego miejsca na kolejny rok. Wybór padł na Twierdzę Boyen w Giżycku. Festiwal zaczął się rozwijać z dynamiką śniegowej kuli. Praktycznie bez żadnej promocji, prawie co rok podwajała się liczba uczestników, koncertów, potem warsztatów, spektakli, projekcji i… czasu który trzeba było poświęcić na zorganizowanie wszystkiego.

W 2001 roku Slot Art Festival został przeniesiony do Lubiąża. Dlaczego właśnie tu?

Powodów było kilka. Razem z rozwojem imprezy pojawiła się potrzeba większego miejsca, już nie na kilkaset, ale na kilka tysięcy uczestników. Slot stawał się znany poza Polską, szukaliśmy lokalizacji bardziej dostępnej dla osób z zagranicy. Na Lubiąż zwrócił nam uwagę nasz znajomy, który tam mieszkał. Po pierwszych wizytach byliśmy jednocześnie zachwyceni i przerażeni. Miejsce było absolutnie niezwykłe i magiczne, ale również zupełnie nieprzygotowane. Wszystko trzeba było zbudować od początku – sceny, instalację elektryczną, sanitarną, ogrodzenia. Ale, jako, że lubimy wyzwania, dość szybko podjęliśmy decyzję. Bardzo ważna była dla nas również otwartość, wsparcie i zaufanie jakimi obdarzyli nas gospodarze Lubiąża – Fundacja Lubiąż i władze lokalne – Urząd Miasta Wołów i Starostwo Powiatowe w Wołowie. Bez ich przychylności i praktycznej pomocy nie bylibyśmy w stanie realizować Slotu w Lubiążu.

Czy SAF jest imprezą chrześcijańską? Czy osoby niereligijne mają tam czego szukać?

Czy osoby niereligijne mają tam czego szukać?  Można by równie dobrze zapytać, czy osoby niereligijne mają czego szukać na koncertach U2, w powieściach Tolkiena czy w fugach Bacha.
Z chrześcijaństwa płynie dla wielu z nas inspiracja do tworzenia, do zaangażowania w otoczenie, w którym żyjemy. Stąd wynika nasz sposób postrzegania świata i rozwoju człowieka. To źródło jest dla SAF bardzo istotne.
Festiwal może być atrakcyjny dla każdego człowieka, niezależnie od światopoglądu i religijności bądź jej braku. Spotkanie ludzi o różnych przekonaniach i pomysłach na życie i to, co z tego wynika jest dla nas wartością samą w sobie.

Promujecie coś, co określacie mianem „kultury alternatywnej”. Czym właściwie jest kultura alternatywna?

W kulturze intrygują nas zjawiska świeże, rodzące się, poszukujące i z tego powodu często nieobecne w popularnych mediach. Cenimy sobie artystów niezależnych, autentycznych, czyli tworzących ze względu na wewnętrzną potrzebę wyrażenia się i komunikowania a nie pod dyktando speców od zwiększania nakładów i sprzedaży.
Dla wielu będzie to oznaczać realizację swoich pomysłów w myśl zasady DIY (Do it yourself). Poszukujemy wykonawców, którzy odpowiedzialnie traktują publiczność, przekaz i nie są zbyt zaabsorbowani sami sobą. Stawiamy również na publiczność, która nie jest zainteresowana jednostronną i indywidualną konsumpcją, ale interakcją, podjęciem dialogu, współtworzeniem, przeżywaniem czegoś razem z innymi,

Co jest największym sukcesem idei SLOT-u?

Chyba sam Slot Art Festival i to jak się rozwinęła ta impreza od początku jej istnienia. To, że udało się stworzyć od podstaw coś nowego, niepowtarzalnego i cennego.  Że realizujemy nasz zamysł konsekwentnie, ale i w otwartości na zmiany. Cieszy nas to, że udaje nam się coraz sprawniej realizować coraz większą imprezę, a jednocześnie, że cały czas jest to impreza tworzona przez poszerzającą się grupę przyjaciół i pasjonatów. Zawsze chcieliśmy nie tylko zapewniać sobie i innym rozrywkę, ale rozwijać się, budzić coś w ludziach, inspirować. Jest wiele imprez w Polsce, ale i na Ukrainie, w Czechach i w Niemczech, których organizatorzy stwierdzają, że Slot był dla nich dużą inspiracją. Kiedy widzimy rozwój i pozytywne zmiany w życiu konkretnych osób, nowe inicjatywy i wartościowe projekty to mamy poczucie sukcesu.

Lato to czas imprez kierowanych do młodzieży. Czym SAF się wśród nich wyróżnia?

Po pierwsze jest to festiwal ludzi i spotkanie. Dopiero potem muzyki, imprez i warsztatów. Dlatego poza wieloma scenami muzycznymi, organizujemy w różnych zakamarkach kluby i kafejki z dobrą kawą i herbatą. To przestrzeń gdzie ludzie ze sobą rozmawiają, dyskutują, przeżywają coś razem, uczą się od siebie, pomagają sobie.

Staramy się kontynuować tradycje wolnych festiwali bez dryfowania w kierunku bachanalii. Stąd oprócz imprezowania, kładziemy nacisk na pogłębianie refleksji nad ważnymi tematami, takimi jak: rozwój, duchowość chrześcijańska, odpowiedzialność społeczna i ekologiczna.

Impreza w pewnym sensie robiona przez ludzi samych dla siebie, bo Slot tworzą pasjonaci i wolontariusze – łącznie to ponad tysiąc osób. Granica między organizatorami a uczestnikami dość mocno się zaciera. SLOT skonstruowany jest w sposób umożliwiający zaangażowanie się i wpływ na jego kształt każdemu, kto do niego dołącza. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, coś ciekawego i wartościowego do zaoferowania innym to znajdzie tu przestrzeń by to zrealizować.

Slot jest także festiwalem zaangażowanym. Organizujemy Strefę Inicjatyw Społecznych, gdzie prezentujemy ciekawe organizacje i projekty. Angażujemy się w Ruch Sprawiedliwego Handlu, który jest ciekawym modelem wsparcia rozwoju dla ubogich społeczności z krajów południowych.

Slot jest imprezą międzynarodową – przyjeżdżają tu nie tylko zespoły z zagranicy, ale i zorganizowane grupy uczestników i wolontariuszy.

Jakie zasady obowiązują na Festiwalu?

Zasady obowiązujące na festiwalu są proste i można je sprowadzić do hasła 4 dni bez chemii i przemocy. Na terenie festiwalu obowiązuje zakaz wnoszenia i spożywania narkotyków i alkoholu. Osoby pijane nie są wpuszczane. Dla niektórych takie zasady na festiwalu są pewnym zaskoczeniem, ale jak się okazuje ma to zdecydowanie pozytywny wpływ na atmosferę, która panuje w trakcie imprezy.

Czy wszyscy prowadzący warsztaty, biorący udział w koncertach, pracujący wokół SAF to wolontariusze? Jak wygląda cała impreza od strony organizacyjnej?

SAF funkcjonuje tylko i wyłącznie dzięki pracy wolontariuszy. Grubo ponad tysiąc osób jest zaangażowanych w prowadzenie warsztatów i wykładów, ekipy techniczne i administracyjne. Większość wykonawców gra na slocie za zwrot kosztów podróży, a czasami nawet przyjeżdża na własny koszt. Kilkadziesiąt osób jest zaangażowanych w przygotowanie festiwalu przez cały rok, również jako wolontariusze. Jest oczywiście kilka funkcji, które wymagają dużo większego zaangażowania i kilka osób otrzymuje za swoją pracę wynagrodzenie. Chodzi tu o koordynację produkcji całego wydarzenia, administracji, programu, warsztatów i promocji. Co ciekawe, większość z tych osób wywodzi się ze slotowych wolontariuszy.
Opieranie tak dużej imprezy na osobach współpracujących tylko z swojej własnej dobrej woli to duże wyzwanie, ale jeszcze większy przywilej.

SLOT to nie tylko kilkudniowy festiwal, choć ten jest najbardziej spektakularnym przejawem działalności Stowarzyszenia. Co dzieje się w ciągu roku?

SLOT to bardziej ruch niż organizacja. Lokalne Ośrodki Twórcze to rozsiane po całej Polsce, mniej lub bardziej zorganizowane grupy ludzi współpracujących ze SLOTEM. Zwykle są to ludzie, którzy w wymiarze lokalnym realizują pomysły, które nawiązują do Slot Art Festival – Slot Festy, wystawy, DKF-y, grupy dyskusyjne, koncerty, imprezy.

Nasza nazwa – Stowarzyszenie Lokalnych Ośrodków Twórczych oddaje przyświecającą nam wizję tworzenia opartej na relacjach i podobnych wartościach sieci autonomicznych i aktywnie zaangażowanych w swoje otoczenie kolektywów, inicjatyw i organizacji.

Staramy się przenosić ideę SLOTU w wymiar lokalny, m.in. organizując lub wspierając organizację SLOT DNI. Są to miejskie mini festiwale, podobnie jak  SAF realizowane przez wolontariuszy. Na ich program składają się koncerty, imprezy, warsztaty, spektakle, projekcje, wykłady. Niektóre gromadzą kilkaset osób inne kilkadziesiąt. Każda z tych imprez ma swój własny koloryt. W ciągu ostatnich kilku lat w całej Polsce odbyło się dobre kilkadziesiąt tego typu imprez.

Dobrym przykładem lokalnej inicjatywy jest slotowa grupa w Krakowie. Ponieważ wielu z nich podróżuje, zaczęli organizować imprezy pt. SLOT Fest „O Wschodzie”, których główną osią nie są koncerty, ale slajdowiska i opowieści z podróży. Debiutancki „Slot o Wschodzie zakończył się wielkim sukcesem, w niewielkim pubie przy krakowskim rynku pojawiło się kilkaset osób, wielu nie było w stanie dostać się do środka. Impreza jest kontynuowana i wpisuje się już w miejski krajobraz. A zaczęło się od tego, że kilka osób zorganizowało coś wypływającego z ich autentycznej pasji, razem z i dla swoich znajomych, którzy tą pasję podzielają.

mar
23
sob.
Ale cyrk! Szkolenie dla animatorów – przygotuj się na wakacje @ Budynek F (w siedzibie Multivisual)
mar 23 – mar 24 całodniowy
Ale cyrk! Szkolenie dla animatorów - przygotuj się na wakacje @ Budynek F (w siedzibie Multivisual) | Warszawa | Mazowieckie | Polska

 

Kilka słów od organizatora jakim jest Podrzuć.to:

Chcesz dowiedzieć się jak użyć hula hoopa na tysiąc sposobów?
Pragniesz rozszerzyć swoją bazę zabaw przed sezonem wakacyjnym?
Szukasz atrakcji którymi wyróżnisz się na tle konkurencji?

🎪 Zapraszamy na szkolenie animacyjne ALE CYRK!

Kogo? Animatorów i animatorki chcących poznać nowe zabawy i gry animacyjne, które świetnie nadadzą się na zbliżający się sezon plenerowy i wakacyjny.

PLAN SZKOLENIA

SOBOTA 23 MARCA

Gry i zabawy cyrkowe (z użyciem chustek, talerzyków, woreczków, liny, piłek i obręczy)

Kreatywne hula hoop

Modelowanie balonów z gościem specjalnym Budką Kuglarską!

NIEDZIELA 24 MARCA

Gry i zabawy – kontynuacja!

Hula hoop – machine building

Talerzyki ekwilibrystyczne

Zabawy żonglerskie (z użyciem chustek, piłek, obręczy i woreczków)

OSOBY PROWADZĄCE

Miłosz Budka

czyli Budka Kuglarska zaczął swoją przygodę z cyrkiem jako hobby w wieku 16 lat w Lublinie. Szybko jednak odkrył magię cyrkowych pokazów i zdecydował, że stanął się one jego życiem. Rozpoczął treningi w lokalnych parkach, doskonaląc swoje umiejętności w żonglowaniu, akrobacjach i sztuce klaunady.

Zafascynowany atmosferą spontaniczności i bezpośredniego kontaktu z publicznością, Budka przeniósł się na ulice Polski, gdzie zdobył uznanie swoją charyzmą i entuzjazmem. Dziś, mimo że zaczynał od cyrkowego hobby, Budka Kuglarska kontynuuje swoją artystyczną podróż, oczarowując nowe miejsca i zachwycając widzów swoim niepowtarzalnym talentem.

https://budkakuglarska.com/

Dominika Knap

to animatorka kultury i filolożka polskiego języka migowego. Jej pasją i pracą jest cyrk. Od ponad 10 lat zdobywa doświadczenie cyrkowe w Polsce i za granicą.

Prowadzi warsztaty dla wszystkich grupach wiekowych oraz osób z niepełnosprawnościami. Dotychczas współpracowała z Urzędem Miasta Lublin, Zakładem Karny w Chełmie, Centrum Kultury w Lublinie czy Lubelską Szkołą Realną. Popularyzatorka wiedzy o pedagogice cyrku podczas konferencji naukowych i zjazdów branżowych. Występowała m.in. podczas XII Ogólnopolskiej Giełdy Projektów – Narodowe Centrum Kultury, Międzynarodowego Kongresu Edukacji Nieformalnej, konferencji Animacja kultury w teorii i praktyce – Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie oraz przeprowadziła wiele szkoleń i kursów. Współtwórczyni licznych wydarzeń branżowych, m.in. Kursor Cyrkowy w Warszawie czy CYRKx podczas Carnavalu Sztukmistrzów. Autorka materiałów edukacyjnych „Karty cyrkowych opowieści” oraz laureatka projektów stypendialnych – Cyrk da się zamigać!, Inspirator, CyrkON.

Współzałożycielka i członkini lubelskiej Fundacji Ośmiornice Kreatywności i Fundacji Sieć Pedagogiki Cyrku, twórczyni Fundacji Inside Out. Działaczka w Polskim Forum Młodego Cyrku.

Laureatka nagrody Żurawie – Lubelskie Wyróżnienia Kulturalne 2022 w kategorii Animacja Kultury. Prywatnie miłośniczka jazdy na rowerze i wędrówek po górach.

Wiktoria Witenberg

hobbystycznie uprawia cyrk od 10 lat. Zaś od 2018 roku pedagogika cyrku jest elementem jej pracy zawodowej. Zaczynała od hula hoop, a skończyła na uczeniu innych wielu różnych dziedzin cyrkowych.

Od 3 lat prowadzi firmę cyrkową Podrzuć.to, której założenie trwało 6 tygodni – od pierwszego pomysłu do premiery sklepu. Jest również współzałożycielką Sieci Pedagogiki Cyrku, organizatorką Kursu Pedagogiki Cyrku w 2019 roku, trenerką cyrkową w teamie Odskoczni (Fundacji Pracowni Inspiracji Społecznych).

Wg niej dzień bez kubka herbaty jest dniem straconym. Studia: Zarządzanie i Przywództwo oraz Filologia Polskiego Języka Migowego. Kocha zmiany, ma tysiąc pomysłów na minutę, z czego większości z nich zapomina, a te które uda się jej zapamiętać – realizuje. Od niedawna mejkerka w przestrzeni kreatywnej FabLab.

Więcej informacji: https://podrzuc.to/szkolenieanimacyjne?fbclid=IwAR2AEBRF5zvD-3op1ieTtmUQbJmd6T6BSOTXkPHqi1oeC-DhxBpJu4LqTLs