VII OGÓLNOPOLSKI DZIECIĘCO-MŁODZIEŻOWY FESTIWAL SZTUKI CYRKOWEJ „ MAGIA CYRKU” 2015
Dobrzeń Wielki 13-14 .06. 2015r.
Regulamin programu konkursowego.
Organizatorzy:
Gminny Ośrodek Kultury w Dobrzeniu Wielkim
Urząd Gminy Dobrzeń Wielki
Towarzystwo Przyjaciół i Rozwoju Kultury
Cel Festiwalu:
Prezentacja dorobku artystycznego zespołów dziecięcych i młodzieżowych w dziedzinie sztuki cyrkowej. Promowanie sztuki cyrkowej. Rozwijanie wrażliwości estetycznej, pasji, sprawności ogólnej, pozytywnych zachowań społecznych, kreatywnego działania. A także nawiązywania i umacniania kontaktów poprzez kulturę i sztukę.
Termin:
Festiwal odbędzie się w dniach 23-24 .05. 2015 r. w Dobrzeniu Wielkim
Wymagania konkursowe:
a)Uczestnicy:
Dzieci i Młodzież do 21 roku życia.
Osoby niepełnoletnie są zobowiązane do przedstawienia zgody prawnych opiekunów na udział w festiwalu.
Uczestnik jest zobowiązany do wykonania występu w taki sposób, by nikt nie doznał szkody. Organizator nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ewentualne szkody czy też uszczerbek na zdrowiu jakie mogą powstać w związku z udziałem uczestnika w festiwalu, zarówno wobec Uczestnika jak i osób trzecich. Odpowiedzialność ta obciąża w całości Uczestnika. Uczestnik jest zobowiązany samodzielnie zadbać o właściwe ubezpieczenie.
b ). Prezentacje z zakresu:
1.żonglerki [ piłki, obręcze, maczugi-clubsy, kiwido, flowerstik, diablo, kije i inne rekwizyty].
2.ekwilibrystyki [ rowerki, monocykle, kula,wałki (rolla-bolla), drabiny, lina pozioma – własne rekwizyty.
3. akrobatyki parterowej , taniec akrobatyczny, hula-hop.
4. klaunady.
5. iluzji.
c) wykonane : solo, duet, wieloosobowe zespoły
d) czas prezentacji:
czas trwania każdej prezentacji do 5min.
e) Każdy uczestnik oraz solista, duet, zespół może zaprezentować swój program we wszystkich dziedzinach .
W ramach jednej dziedziny każdy uczestnik oraz solista, duet, zespół może wykonać jedną prezentację.
f) Muzyka : format. MP3 – opisany , nośnik pamięci – pendrive, karta pamięci .
g) Własne wymagania należy zgłosić odpowiednio wcześniej.
Warunki techniczne do występu:
hala sportowa z wyodrębnioną areną cyrkową / okrąg/ o średnicy 11m, podłoże – parkiet
Ocenie jurorów podlega:
a/ technika – mistrzostwo opanowania rekwizytu
b/ choreografia- mistrzostwo aktorskie wystawienia numeru, oryginalność, dobór kostiumów, dobór muzyki.
c/ ogólny wyraz artystyczny.
Nagrody:
Puchary , dyplomy, nagrody rzeczowe.
Wyróżnienia:
GRAND PRIX dla zwycięzcy Festiwalu
I, II, III miejsce,
Nagroda Publiczności
Wyróżnienia
Możliwe jest nieprzyznanie przez Jury promowanego miejsca .
Zgłoszenia należy kierować do : 1.05.2015r. na adres:
ul. Namysłowska 20 46-081 Dobrzeń Wielki, lub
grya@poczta.onet.pl
Kontakt:
Gminny Ośrodek Kultury w Dobrzeniu Wielkim Tel / fax +48 774695461,
Chmielowicz Grażyna tel. kom. +48 696011234 ;
Karty zgłoszenia do pobrania ze strony internetowej festiwalu.
Warunki pobytowe i koszty:
Dojazd na koszt własny. Zakwaterowanie w warunkach turystycznych – noclegi bezpłatne w salach GOK-u, /do dyspozycji materace sportowe – ograniczona ilość / . Uczestnik zobowiązany jest do zabrania śpiwora, karimaty.
Wpisowe 12 zł/ od osoby.
Każdy uczestnik może skorzystać z wyżywienia – catering zbiorowy
koszt:
– obiad 15 zł
– śniadanie 5 zł
– kolacja 5 zł
lub, możliwość wyżywienia w restauracji „ Kuchnia Śląska”, lub catering w/g własnego zamówienia.
Zakwaterowanie w hotelu 70 zł osoba / cena do negocjacji /
Wpłaty należy dokonać do dnia 10. 05.2015r. na konto Gminny Ośrodek Kultury 46-081 Dobrzeń Wielki ul. Namysłowska 20 nr konta 71889500062000000013970001
Uczestnik festiwalu udziela Organizatorowi nieodpłatnego prawa do wielokrotnego wykorzystywania, w tym rozpowszechniania zdjęć, fonogramów i wideogramów z wizerunkiem i wypowiedziami Uczestników, bez konieczności każdorazowego zatwierdzania takiego wykorzystania. Zgoda obejmuje wykorzystanie, utrwalanie, obróbkę, powielanie materiałów z wizerunkiem Uczestnika i głosem, za pośrednictwem dowolnego medium oraz rozpowszechnianie ich w celu promocji (w tym promocji Organizatora), informowania i realizacji festiwalu zgodnym z obowiązującym prawem, wliczając w to w szczególności zamieszczanie zdjęć na stronach internetowych oraz publikacje w gazetach, czasopismach okresowych, czasopismach okazjonalnych, folderach i publikacjach elektronicznych. Równocześnie Uczestnik zrzeka się wszelkich praw związanych z zatwierdzeniem każdorazowego wykorzystania wskazanych materiałów z wizerunkiem także w przypadku wykorzystywania ich w celu łączenia z innymi obrazami za pośrednictwem technik cyfrowych, pod warunkiem, że te wszystkie działania służyć mają jedynie propagowaniu festiwalu lub promocji Organizatora.
Cześć!
1 sierpnia po raz trzeci spotkamy się po zmroku na plaży na terenie rynku Centrum Handlowego „Manufaktura” w sercu Łodzi, aby oglądać widowiskowe pokazy ogniowe polskich grup i solistów.
Artystom zapewniamy:
– gwarantowane wynagrodzenie,
– paliwo do pokazu,
– bony na jedzenie,
– nocleg (w miarę możliwości – liczba miejsc ograniczona).
Profesjonalne grupy i solistów zainteresowanych zaprezentowaniem swoich show zapraszamy do kontaktu poprzez e-mail.
Organizator: Fundacja Miasto Projekt,
Carnival, Otwarta Przestrzeń
Zapraszamy pedagogów, nauczycieli, pasjonatów sztuki cyrkowej, animatorów oraz wszystkich chętnych do wzięcia udziału w kursie pedagoga cyrkowego .
Dla kogo:
-osoby prowadzące warsztaty dla dzieci
– pasjonaci, artyści cyrkowi
– pedagodzy i studenci pedagogiki
– pracownicy lub przyszli pracownicy domów kultury, świetlic środowiskowych i innych jednostek pracujących z dziećmi, młodzieżą
– osoby działające w organizacjach pozarządowych zajmujących się edukacją pozaformalną, pedagogiką zabawy
– animatorzy czasu wolnego
Kurs przeznaczony jest dla osób pełnoletnich.
Czego się dowiesz?
– poznasz gry i zabawy dla grup dzieci i młodzieży w różnym wieku ( gry integracyjne, ruchowe, teambuidingowe, budujące zaufanie, icebreakery, energizery)
– zdobędziesz umiejętności cyrkowe ( żonglerka, ekwilibrystyka, magia i iluzja, akrobatyka partnerska)
– poznasz metodykę prowadzenia zajęć, dobre praktyki i sposoby rozwiązywania problemów
– dowiesz się jak skutecznie uczyć innych, na co zwracać uwagę i jak korygować błędy
Jak wygląda kurs:
Kurs pedagogiki cyrku z elementami animacji czasu wolnego
› 4 godziny akrobatyki
› 5 godzin żonglerki
› 5 godzin ekwilibrystyki
› 4 godziny magii i iluzji
› 2 godziny gier i zabaw integracyjnych i innych
› 3 godziny animacji czasu wolnego
› 3 godziny metodyki pracy z dziećmi i młodzieżą
To także:
› 4 dni spędzone w gronie niesamowitych ludzi
› Sala do ćwiczeń i sprzęt 24/h
› Materiały dla uczestników kursu
Certyfikat:
Po przeprowadzonych warsztatach, każdy uczestnik kursu otrzyma certyfikat ukończenia kursu. Certyfikat wymienia liczbę godzin kursu oraz dziedziny cyrkowe, z jakich były przeprowadzone warsztaty.
Miejsce kursu :
Miejsce kursu będzie podane wkrótce (najpewniej będziemy ćwiczyć w kolegium nauczycielskim w Zgierzu)
Cena kursu ( wersja podstawowa):
Do 20 października
– 300zł/350 z noclegiem
Po 20 października – 350/400zł z noclegiem
Podczas kursu możliwe jest również wykupienie posiłków ( kuchnia wegańska) w cenie 15 zł/ posiłek.
Jak się zgłosić:
wyślij email na adres: zuzanna.jarmakowska@gmail.com , podając swoje imię i nazwisko, także o potrzebie noclegu oraz posiłku .
W tytule wiadomości wpisz: ZGŁOSZENIE NA KURS PEDAGOGIKI CYRKU 2016
Jak zapłacić:
Należną kwotę za kurs (noclegi posiłki płatne na miejscu) wpłać na konto
Fundacja Miasto Projekt
Mbank 03 1140 2004 0000 3802 7554 9563
W tytule przelewu : KPC 2016 „Imię, Nazwisko” uczestnika kursu
O zakwalifikowaniu na kurs decyduje kolejność wpłat.
Rezygnacja z kursu:
Rezygnacja z kursu oraz zwrot 70% ceny kursu, możliwy jest do tygodnia przed planowanym terminem kursu. Nie istnieje możliwości zwrotu opłaty po podanym terminie.
Jeżeli lubisz magię izolacji obręczą, albo widzisz to po raz pierwszy w życiu i nie możesz oderwać wzroku – koniecznie musisz przyjść na te warsztaty! Nauczysz się solidnych podstaw izolacji oraz tych bardziej skomplikowanych manipulacji.
Ze względu na obszerność tematu warsztaty będą podzielone na 2 bloki:
➡17:00 – 18:30 – izolacje 1 obręczą
➡19:00 – 20:30 – multihooping (izolacje wieloma obręczami)
Można wykupić uczestnictwo na jedne lub oba warsztaty[płatne z góry po dokonaniu zapisu]:
➡1 warsztat – 50zł
➡2 warsztaty – 70zł
Kółka będą dostępne na miejscu, jednak w ilości ograniczonej, dlatego jeśli posiadasz własne(lekkie) kółko, koniecznie zabierz je ze sobą 😉
Warsztaty poprowadzi:
✨Sebastian Frodyma✨
– performer, artysta sceniczny. Brał udział w pochodzie Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury oraz w spektaklu zamknięcia, jako jeden z głównych artystów. Asystent reżysera podczas performance „Mosty” 2015. Finalista konkursu „Cyrkulacje” 2015.
Aktor teatru ruchu, wyspecjalizowany w dramie i pantomimie, występujący w roli tytułowego bohatera spektaklu „Historia Benjamina Bilse’go” oraz „Pasji”. Wystąpił na Galach Kuglarskich podczas festiwali: Slot Fest, Gdyński Weekend Kuglarski, Kuglarskie Oblężenie Nidzickiego Zamku, Ogólnopolskiego Festiwalu Ognia i Kuglarstwa, Pirania, Pyrkon oraz zagranicznych River Hoop – Slovenian Hoop Convention i Art of Flow – Stranded.
Współtwórca choreografii dla spektakli ogniowo-kuglarskich w Polsce oraz dla Teatru Avatar. Uczestnik spektakli ogniowych dla kolektywu Synergy Art. Reżyser „Ex machina”, Fire Gali podczas festiwalu „ŻeLKa” oraz ogniowego widowiska Fire Gala na EJC 2017.
📩zapisy: kontakt@hooping.pl📩