Nimbus vs. koxx.

Jednokołowiec, Unicykl, Unicycle itd. Wszystko co tyczy tych niesamowitych maszyn.

Moderator: owca

HaHa15
**
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 7:55 pm
Lokalizacja: Kołobrzeg

Nimbus vs. koxx.

Post autor: HaHa15 »

Cześć.
Sprzedaje swojego crossa 24 i zastanawiam się nad jakims kołem do trialu :)
Wpadly mi w oko te dwa :)

http://www.koxx.pl/k-atalog/index.php?a ... ductId=129

http://monocykl.eu/index.php?site=ofert ... &prodid=41


Ktore z nich polecacie ? Ktore jest bardziej uniwesalne ? A moze jakies inne propozycje ?
Pozdrawiam.
MadMan
******
Posty: 442
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:42 pm
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MadMan »

moze tylko mi się tak zdaje, ale siodełko w nimbusie jest dużo wyższe
Awatar użytkownika
pajda
******
Posty: 370
Rejestracja: wt sie 19, 2008 12:53 pm
Lokalizacja: Krk / Zagłębie oi!
Kontakt:

Post autor: pajda »

nie, siodła mają bardzo podobny profil.

różnice:
- opona (tryall vs maxxis)
- obręcz(tryall vs nimbus)
- siodło (w Nimbusie wygodniejsze)
- korby(tu chyba jest największa różnica: 140mm koxx vs 125mm nimbus - szybsza jazda)
- pedały (koxx metal, nimbus plastik z metalowymi pinami więc są lżejsze).

rama w zasadzie identyczna.

moje zdanie: koxx po prostu mi się nie podoba :P
a tak to dość podobny sprzęt.
Awatar użytkownika
owca
*******
Posty: 899
Rejestracja: pn gru 20, 2004 12:01 am
Lokalizacja: Lublinem się zaczęło

Post autor: owca »

jeśli do trialu, to zdecydowanie dłuższe korby... jeśli wybierasz nimbusa, to kupuj od razu inne korby (np KH momenty 137), bo te nimbusowe to największa kaka...

pedały według gustu - ciężar a wytrzymałość... jeśli pójdziesz dalej w trial, to pedały i tak będziesz zmieniać, jak przysłowiowe rękawiczki

opony (z tego, co mówią specjaliści od trialu) - maxxis ma słabsze wybicie, ale wolniej się ściera (twardsza guma), tryall przez miękkość i rzeźbę bieżnika łapie lepiej każdą powierznię.

siodło - w trialu na siodle siedzi się bardzo niewiele - czyli wybór pada na cienkie i lekkie - Impact...
Petka
*****
Posty: 149
Rejestracja: pn maja 24, 2010 5:36 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Petka »

mi się wydaje ze maxxis się szybcie zdziera :-) mialem oby dwie te opony i maxxis się szybciej sciera :-D chyba ze dostalem jakas nieudana :?
HaHa15
**
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 7:55 pm
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: HaHa15 »

Wiecie jak dlugie sa korby w koxxie white russian ? Na oficjalnej stronie niewiele pisze.
Awatar użytkownika
pajda
******
Posty: 370
Rejestracja: wt sie 19, 2008 12:53 pm
Lokalizacja: Krk / Zagłębie oi!
Kontakt:

Post autor: pajda »

bo u nich nic nigdy nie pisze.

korby = 140mm.
HaHa15
**
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 7:55 pm
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: HaHa15 »

Teraz ktore z nich jest bardziej uniwersalne ?
Awatar użytkownika
vookash
******
Posty: 252
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 8:00 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: vookash »

Jak chcesz kolo do trialu to nie powinno byc uniwersalne...
na kazdym z nich mozesz pocisnac inne rzeczy.
cuento
*****
Posty: 183
Rejestracja: sob lis 03, 2007 5:55 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cuento »

Ja myślę, że jak jeszcze na 20" nie jeździłeś to sam do końca możesz nie wiedzieć jeszcze co chcesz uprawiać. A do podstaw tak trialu jak i flatu oba dadzą radę.

Co do wcześniejszych rozważań, to generalnie uważa się tryalla za lepszą oponę, która lepiej "trzyma" np. na mokrym, ma to też odzwierciedlenie w ich cenach. Ale jak wszystko to kwestia preferencji i choć maxxisa się wybiera głównie ze względu na małą cenę, to ma też on swoich fanów :) Osobiście jeździłem na obu, ale jestem za słaby żeby zauważyć jakąś większą różnicę :D W troszkę inny sposób się człowiek wybija przy skoku, ale można się bardzo szybko przyzwyczaić.

Siodła nimbusowego nie widziałem, jeśli chodzi o koxxowe, to nie wiem które jest w tym modelu, bo te starsze, troszkę wyższe, z miękkim obiciem i twardymi bokami zupełnie mi nie leżą, ale takie jak jest np. w "green spiricie" choć twarde jak cholera, to jest ok, trzyma się je bardzo dobrze i sobie chwalę :)

Korby nimbusowe raczej do zmiany, a na pedały nie patrz, bo to można niewielkim kosztem zmienić, a wybór jest ogromny.

Tak jak już poprzednicy odpowiedzieli, monocykle całkiem podobne, znasz już różnice, ale decyzji za Ciebie nie podejmiemy :)

Jak to ładnie ktoś powiedział na unicycliście, co prawda w temacie o muni, ale myślę, że ma to duże odniesienie do wszystkich monocykli dzisiaj produkowanych (oczywiście porównując monocykle tej samej klasy):
"Lots of good options on the market these days. It's not about the uni any more... it's about the rider. "
Adijoss
***
Posty: 62
Rejestracja: pn sie 25, 2008 2:28 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Adijoss »

Produkuja wgl jeszcze te goldy?
Jesli nawet tak to nie bierz go!
Doplac 70zl i wez cos z serii Flight (Yellow, Green lub Pink)
O niebo lepsze niz ten stary gold.
W Flight lepsze siodlo, zacisk, pedaly, korby i inne szprychy.
Co za tym idzie mniejsza waga.
Ten Nimbus tez slaby.
Serio, doplac i wez cos duuuuzo lepszego.
HaHa15
**
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 7:55 pm
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: HaHa15 »

Np. White russian ;p ?
Adijoss
***
Posty: 62
Rejestracja: pn sie 25, 2008 2:28 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Adijoss »

Coś z tego, Devil Flight Fluo.
Obrazek
Troche różnic jest:
1. Siodło. Wąskie i dość płaskie. Lepiej trzyma się w ręce podczas skakania. Wygodne i wytrzymałe.
2. Zacisk sztycy jest pojedynczy. Co za tym idzie mniejsza waga.
3. Płaskie korby i też lżejsze.
4. Masywniejsze i bardziej wytrzymale pedały.
5. Mniejsza waga.
6. Kto co lubi, ale wydaje mi się ze lepszy wyglad. Teraz fluo w modzie :D

Russian podobny, widze ze zacisk podwojny, ale taka wielka roznica wagowa przez to nie jest. Zawsze mozesz się dogadac i zamowic mono z troche innymi czesciami.

Mialem okazje jezdzic na Goldzie i Fluo. Wybralem tego 2. I z tego co mi się wydaje to juz nie produkuja tego Golda.

Flight Fluo>>>Russian>>>Gold
HaHa15
**
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 7:55 pm
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: HaHa15 »

Z tego cos mi się wydaje to russian jest o prawie 400g lzejszy od Flight ;-)
Dzieki za podpowiedzi :) w poniedzialek zapadnie decyzja.
Co myslicie o tym ;p ?
http://monocykl.eu/index.php?site=ofert ... prodid=121
Awatar użytkownika
matixo
*****
Posty: 199
Rejestracja: pt maja 14, 2010 9:43 pm
Lokalizacja: Żędowice

Post autor: matixo »

No właśnie, co o tym Crossie sądzicie ? Bo no name mi się na niedługo posypie i musze się za czymś lepszym rozejrzeć.
Adijoss
***
Posty: 62
Rejestracja: pn sie 25, 2008 2:28 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Adijoss »

Ja nigdy z Qu-Ax'ami do czynienia nie mialem. Takze się nie wypowiem :d
Solniczka
**
Posty: 27
Rejestracja: śr mar 18, 2009 12:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Solniczka »

a ja jezdze wlasnie na tym qu-ax'e i jestem z niego bardzo zadowolony:)
Petka
*****
Posty: 149
Rejestracja: pn maja 24, 2010 5:36 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Petka »

ja nie mialem tego qu-axa ale moj kolega mial ale zwykla wersje :) korby po pewnym czasie pekaja, zeby miec grupsza oponke trzeba wymienic caly wheelset, srobki w piascie maja wezszy gwint, rama ma neck 25,4 wiec jak bys chcial wymienic na jakas lepsza na przyklad impacta to musisz kupic rame sztyce i zacisk, siodlo się szybko lamie, sztyca tez nie wytrzymuje dlugo. wiec szczerze mowiac nic ciekawego :) ale jak ktos chce tylko tak sprobowac jezdzic to polecam :)
Awatar użytkownika
pajda
******
Posty: 370
Rejestracja: wt sie 19, 2008 12:53 pm
Lokalizacja: Krk / Zagłębie oi!
Kontakt:

Post autor: pajda »

zwykła wersja a ta powyżej ( http://monocykl.eu/index.php?site=oferta&prodid=121 ) to całkiem inna bajka.

z tego co słyszałem to mono jest całkiem niezłe (osobiście za dużo na nim nie jeździłem).
opona już w nim jest w miarę gruba 20x2,35", więc na początku nie trzeba nic zmieniać. co prawda później, jeśli będzie się chciało pójść bardziej w trial niż triki to zdecydowanie warto podmienić na tryall'a czy maxxisa.
wheelset bardziej crossowy niż trialowy, obręcz węższa niż trialowa i nie wiem czy właśnie grubsza opona wejdzie.. tu może być faktycznie problem choć sprawdzę to bo sam jestem ciekaw :)
piasta już z 2011 roku, więc najnowsza wersja (jest ok, choć słabsza niż np. KH czy Impact), nie ten szit co był.
korby - trzeba uważać, żeby zawsze pedały były dokręcone bo inaczej gwint się zetrze. poza tym mają długość 125mm dlatego to jest cross, a nie trial. na tych szybciej się jeździ. do tych stricte trialowych najlepsze są dłuższe korby, choć jak się ktoś nauczy to można na krótszych spokojnie skakać. ale to już potrzeba trochę doświadczenia w temacie. no i do trików średnio się nadadzą - są cienkie i rolle bardzo ciężko wchodzą.. spiny czy flipy - tutaj grubość korb nie ma takiego znaczenia.
sztyca i siodło - na początek całkowicie wystarczą. pewnie przy flipach/double mogą się zepsuć ale zanim ktoś do tego poziomu dojdzie to minie sporo czasu.. choć sztyca aż tak łatwo się nie łamie. siodło - przy flipach i złym lądowaniu - zdarza się nawet tym najlepszym :)

ogólnie - wrażenia są dość pozytywne na temat tego sprzętu. ale jak mówię - to jest cross'owe mono, a nie trialowe! warto to wziąć pod uwagę przy zakupie.

jeśli ktoś chce pójść stricte w skakanie to lepiej od razu kupić lepszy sprzęt.
wtedy nie będzie problemów ze zmianą obręczy, pedałów etc.

warto zdecydowanie przejrzeć Impact Start-Up: http://monocykl.eu/index.php?site=ofert ... arch=start jeśli ktoś chce mieć coś dobrego, a w miarę taniego.
opona tam już jest gruba20x2,5"
obręcz szeroka, trialowa
mocna piasta i elegancka rama ale też 25,4mm.
korby do trialu są ok, do trików (głównie rolle) już mniej bo się ciężej na nich stoi niż np. na Groovy czy Momentach.
jedyne co można tam zmienić to siodło+sztyca ale to jeśli ktoś zacznie skakać na 5 palet i robić ponad 2m dropy :)
Ostatnio zmieniony wt sie 09, 2011 10:25 pm przez pajda, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
matixo
*****
Posty: 199
Rejestracja: pt maja 14, 2010 9:43 pm
Lokalizacja: Żędowice

Post autor: matixo »

Bo tak właśnie się zastanawiam. Jeżdżę póki co na no namie. Jakoś się trzymie ( już ponad miesiąc). Nauczyłem się na nim jeździć, do przodu , w miarę do tyłu , skakać , unispina 180. Także nie narzekam. Chciałbym na moim mono porobić troszkę tricków i czasami pojeździć po lasie / kamieniach itp. I teraz - kupować od razu Crossa czy poczekać i wziąć tego Impacta ?
ODPOWIEDZ