lut
13
pt.
Cyrkologia- Międzynarodowy Konwent Pedagogiki Cyrku @ Łódź
lut 13@08:00 – lut 15@19:30
Cyrkologia- Międzynarodowy Konwent Pedagogiki Cyrku @ Łódź

Carnival Otwarta Przestrzeń Cyrkowa w Łodzi, pragnie zaprosić na Cyrkologię – Międzynarodowy Konwent Pedagogiki Cyrku.
Podczas 3 dni konwentu będą miały miejsce warsztaty rozwijające umiejętności praktyczne, wykłady teoretyczne, dyskusje oraz prezentacje, a także kabaret. Będzie również okazja do poznania pracy social circus prezentowanego przez Cirque du Monde -Social Circus Program of Cirque du Soleil.
Wydarzenie ma charakter niekomercyjny, na pokrycie kosztów organizacji imprezy pobierane są opłaty od uczestników

Do 31 stycznia ( po terminie, opłata za konwent wzrośnie)

Zapisy na wydarzenie przyjmowane są za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie Cyrkologii w zakładce Rejestracja.

sie
16
niedz.
X Warszawskie Spotkanie Iluzjonistów @ Voodoo Club
sie 16@10:00 – 18:00

10 WSI

INFORMACJA DLA WIDZÓW PONIŻEJ

Magicy!

Z okazji jubileuszu będziemy troszkę wracać do korzeni. Oraz wprowadzamy dużo zniżek na opłatę za uczestnictwo:

Podstawowa cena uczestnictwa: 100 PLN ale:
– jeśli byłeś wcześniej na chociaż jednym WSI masz zniżkę 20 PLN.
– jeśli przeprowadziłeś chociaż jedno seminarium masz zniżkę 20 PLN
– jeśli wystąpiłeś na scenie na pokazach otwartych dla publicznośi – 20 PLN
– jeśli pokazywałeś triki widzom po zakonczeniu pokazow scenicznych- 20 PLN
Zniżki sumują się!
Uwaga! jeśli byłęś na wszystkich dotychczasowych 9 edycjach to przyjeżdzasz za darmo!

Jeśli dokonasz opłaty do dnia 31 lipca 2015 to bierzesz udział w losowaniu kilku upominków: .

Opłat prosimy dokonywać dokonując wpłaty na konto: 88116022020000000271546161

W tytule przelewu proszę o wpisanie: WSI.
O ile osoba za którą dokonywana jest wplata nie jest właścicielem konta to dodatkowo w tytule przelewu proszę podać jej imię i nazwisko.
Opłaty podlegają zwrotowi w przypadku nastąpienia nieprzewidywalnych wydarzeń losowych uniemożliwiających uczestnictwo w wydarzeniu. Jednak nie przewidujemy wykonywania zwrotów na życzenie.

Wegetarian proszę dodatkowo o dodanie w tytule przelewu informacji o zamówieniu posiłku bez mięsa. Wystarczy dopisek WEGE.

Płatności na konto przyjmowane będą do 12 sierpnia 2015.

Przewidujemy możliwość dokonywania opłaty an miejscu.Jednak osoby które będą płaciły na miejscu będą musiały organizować sobie obiad we własnym zakresie.

Dziękuję za wsparcie dla inicjatywy imprez WSI wyrażane jak najwcześniejszym dokonywaniem opłat. Naprawdę wcześniejsze wpłaty mocno ułatwiają zorganizowanie tego przedsięwzięcia.

Koejność zajmowania miejsc podczas seminariów będzie zgodna z kolejnością dokonywania opłat.

Wśród uczestników którzy zapłacą w przedpłacie rozlosowanych zostanie kilka magicznych upominków. Tym razem kolejne losowania będą obejmowąły 10 pierwszych osób, 20 osób, 30 osób, 40 i tak dalej. W każdym losowaniu dwa upominki. Tak wiec im wcześniej opłacisz udział w tym większej liczbie i tym atrakcyjniejszych upominków weźmiesz udział.
Ostatnie losowanie obejmie wszystkich którzy zapłacili w przedpłacie i wygraną będzie zwrot opłaty za WSI.

Seminaria tym razem poświęcone będą głównie występom dla dzieci. Ale napewno pojawią się dygresje i z innych dziedzin oraz wiele ciekawych informacji, efektów, technik będzie można poznać podczas rozmów kuluarowych.

Plan przebiegu WSI-10 :

PRZEDBIEGI NA ORLENIE
Od wczesnych godzin porannych zbieramy się na Orlenie, mieszczącym się obok Tawerny. Tak aby osoby dojeżdżające spoza miasta nie musiały się snuć pojedynczo po MacDonaldach i innych kawach. Pogadamy sobie, może potrikujemy… poczekamy wspólnie na godzinę dziesiątą.

10:00
START WSI-10
Zbieramy się, witamy itp. Znowu spotkamy się w Voodoo Club na ulicy Bema 65 w Warszawie..

Luźne magików rozmowy.
Rejestracja osób chętnych do wzięcia udziału w SomebodyMagic, Szczegóły dotyczące przeglądu w dalszej części opisu.

GIEŁDA (10:00-18:00)
Każdy kto ma jakieś większe partie rekwizytów, lub rzeczy których wolałby nie sprzedawać na aukcjach, lecz w bardziej tradycyjnej formie, może wyłożyć swoje dobra na ławę i spróbować pohandlować pomiędzy godziną 10-tą a 18-tą.
Tym razem na giełdzie wystawi się również sklep z Niemiec: www.card-shark,de . Producent i dystrybutor kart marki FENIX. To takie karty któryxch zaczyna używać coraz więcej iluzjonistów na świecie. W tym oczywiście również w Polsce.

10:30
SOMEBODY MAGIC

Pozostajemy przy sprawdzonej na poprzedniej edycji liście nagród. Będą pieniężne. Bedzie 800 pln za pierwsze miejsce, 400 za drugie i 200 za trzecie przyznawane przez jurorów. A do tego 100 pln przyznawane w formie wyróżnienia przez organizatora. czyli w sumie do zgarnięcia 1500 pln.

Programy nie dłuższe niż 5 minut. Wyłącznie programy demonstrowane na scenie.

Jurorów jak zwykle wyłonimy spośród obecnych na sali iluzjonistów. Tym razem bez dbania o różnice pokoleniowe. Weźmiemy średnie pokolenie.

Przy wyłanianiu zwycięzców sumujemy lokaty jakie poszczególne osoby zajęły u poszczególnych jurorów. Tym razem dojdą jeszcze punkty karne wg taryfikatora:
– 3 za każdy seksistowski żarcik lub podtekst
– 5 za każde przekleństwo użyte na scenie
– 10 za każdą obleśność

Some body to coś w rodzaju przeglądu na imprezie gdzie pojawia się sporo bardzo młodych magików. Najwyższa pora przyhamować pewne tematy. Zwłaszcza że i okazja pasująca bo będą seminaria o występach dla dzieci. Nie musicie robić programów dla dzieci, ale musżą być to rzeczy któe dzieci mogłyby oglądać.

12:00
Wyniki przeglądu plus losowanie nagród dla uczestników WSI którzy opłacili udział w przedpłacie.

13:00
Kontrola dziecięcej widowni
SEMINARIUM
Marta Jasińska
Jak zapanować nad stadem dzieci? Jakie sytuacje mogą sie przytrafić i jak sobie w nich radzić. Studium przypadków z życia wziętych. O wszystkim opowie specjalizująca się w występach dla Dzieci Marta.

14:00
Gagi, żarty, dowcipy…
SEMINARIUM
Konrad Modzelewski
Jakie żarty włączać w pokazy dla dzieci i jak to robić żeby było śmiesznie. I to nie tylko dla dzieci. Bo w pokazach familijnych chodzi przeciez o zabawę.

15:00
OBIAD

15:30
BŁYSKAWICZNE AUKCJE
Czy To Sen element programu w którym można sprzedać coś o czym i tak wiecie, że już nigdy tego nie użyjecie. Rekwizyty z dna szuflady. Komuś mogą się jednak przydać. Nie przesadzajcie jednak z nastawieniem na zysk. To raczej umożliwienie Wam zakupów po atrakcyjnych cenach. Jeśli każdy przywiezie jeden lub dwa rekwizyty to punkt programu może się zrobić bardzo ciekawy. jak dotychczas zawsze podczas aukcji trafiały się przesympatyczne okazje do zakupu ciekawego rekwizytu, ale i sprzedający nieraz już byli zaskakiwani ceną do jakiej potrafiono wylicytować któryś z oferowanych przez nich rekwizytów.

16:00
Zrób z tego trik dla dzieci!
SEMINARIUM
Józef Seget „Ziutini”
Jak dodawać do trików magicznych własną prezentację. Jak dostosować efekt to siebie. Jak go przerobić żeby nabrał dodatkowej atrakcyjności. Plus kilka wolnych dygresji na temat bycia iluzjonistą.

17:30
Sztafeta z PROFESSOR NIGHTMARE
Kolejna zwariowana forma luźnego konkursu. Wchodzimy na scenę i demonstrujemy klasyk z trzema kawałkami sznurka. Oryginalnośc mile widziana. Przewidziane upominki za udział i nagrody dla najciekawszych prezentacji. Czyli najoryginalniejszych.

18:00
KONIEC ZAMKNIĘTEJ DLA PUBLICZNOŚCI CZĘŚCI WSI

19:00
MAGICY POD POKŁADEM
Wieczorne otwarte pokazy dla publiczności. Zapraszam do zgłaszania swojego udziału w wieczornym przedstawieniu. Zróbmy coś razem, na przykład zaczarujmy publiczność!

KOSZT IMPREZY

0.00 – 100.00 PLN – uzależniony od liczby przysługujących zniżek. Z zebranej kwoty opłacone zostaną posiłki, oraz koszty nagród, obsługi fotograficznej, itp.

Sławomir Kowalski
iluzjonista@boo.pl
+48 880-268-979

Ważne adresy internetowe (a raczej facebook’owe) związane z WSI:

Strona Wydarzenia X Warszawskie Spotkanie Iluzjonistów:
https://www.facebook.com/events/956260527728271/

Strona Facebook’owa miejsca w którym odbędzie się Spotkanie:
@[NjQyMTgzOTU5MjA4MTA3Omh0dHBzXGEvL3d3dy5mYWNlYm9vay5jb20vVkQuYWx0ZXJuYXRpdmU6Og==:https://www.facebook.com/VD.alternative]

Wydarzenie „MAGICY POD POKŁADEM”, czyli pokazy kończące WSI9:
https://www.facebook.com/events/1053382914705076/

UWAGA!
KILKA SŁÓW DO MŁODSZYCH KOLEGÓW I KOLEŻANEK
(tych poniżej 18 lat)

Tym razem ustaliliśmy z naszymi gospodarzami inne zasady Waszej obecności na imprezie.

Możecie uczestniczyc w imprezie o ile będziecie w towarzystwie osoby dorosłej, lub bedziecie mieli pisemną zgodę rodzica lub opiekuna prawnego na Wasz pobyt w klubie VooDoo w dniu 16 sierpnia 2015.

 

Widzowie!

Już po raz dziesiąty! Kilkudziesięciu iluzjonistów z całej Polski jednego wieczora w jednym miejscu! Oj, będzie się działo! i na scenie i przy stołach i przy barze i w lokalu i przed nim. Pozytywne zamieszanie i kontrolowany harmider.

Towarzyszyć nam będą czterej jeźdźcy dobrej rozrywki: Zaskoczenie, Humor, Zdumienie i Piwo.

Wstęp: 10 PLN

Dzieci i młodzież pomiędzy 15 a 18 rokiem życia: wejście wyłącznie w towarzystwie opiekuna lub z pisemną zgodą rodzica.

Dzieci i młodzież poniżej 15 roku życia nie będą wpuszczane do lokalu.

paź
5
pt.
Międzynarodowa konferencja edukacji kulturalnej @ Centrum Dialogu
paź 5 – paź 7 całodniowy

Cyrkologia

Trochę historii:

W 2015 roku w Łodzi Carnival Otwarta Przestrzeń Cyrkowa w Łodzi we współpracy z SANem zorganizowała pierwszy Międzynarodowy Konwent Pedagogiki Cyrku – Cyrkologia. Impreza finansowana była wyłącznie ze środków własnych Fundacji i z wpłat uczestników.

Dzięki zaangażowaniu oraz determinacji organizatorów, wydarzenie odniosło sukces – na konwencie  pojawiło się ponad 100 osób. Podczas 3 dni odbyły się warsztaty praktyczne, z profesjonalnymi instruktorami z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Kanady, prezentacje oraz wykłady a także grupy dyskusyjne.
Spotkania, dyskusje, wymiany myśli zaaowocowały m.in.:

-projektem Social Circus without Borders zrealizowanym w latach 2017-2018 w ramach Funduszy Wyszehradzkich

-przystąpieniem FMP do Europejskiej Organizacji Cyrków Młodzieżowych (EYCO)

-zalążkiem rozmów o powstaniu Sieci Pedagogów Cyrku zrzeszających osoby i organizacje działające
w obrębie rozwoju pedagogiki cyrku.

Na konwencie wyrażone zostało mocne życzenie o organizowaniu corocznego, globalnego spotkania.
Z różnych względów, stworzenie tak dużej imprezy nie było możliwe przez trzy kolejne lata. Jednak nasza determinacja oraz stałe wysiłki w tworzeniu spotkania zostały nagrodzone potrójnym finansowaniem. Dlatego pod inną nazwą, jednak z tymi samymi celami wracamy do Was z MIĘDZYNARODOWĄ KONFERENCJĄ EDUKACJI KULTURALNEJ.

W dniach 5-7 października 2018 w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi, odbędzie
się Międzynarodowa Konferencja Edukacji Kulturalnej.

Organizatorem imprezy jest Fundacja Miasto Projekt. Wydarzenie finansowane jest z środków Urzędu Miasta Łodzi, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Funduszu Wyszehradzkiego.

Podczas 3 dni spotkania, uczestnicy będą mieli szansę nabyć konkretne, praktyczne umiejętności
i usystematyzować wiedzę na temat różnych metod pracy w edukacji poza formalnej.

Podczas warsztatów oraz grup dyskusyjnych będą mieli również możliwość poznania się, wymiany kontaktów i doświadczeń z innymi uczestnikami, tak by społeczność pedagogów/instruktorów/animatorów mogła działać sprawniej i miała dostęp do wiedzy i narzędzi.

Warsztaty, wystąpienia i grupy dyskusyjne prowadzić będą specjalnie zaproszeni instruktorzy z kraju i zza granicy.

W programie spotkania znajdą się między innymi takie warsztaty i wystąpienia :

  • rozwój małej i dużej motoryki poprzez proste gry i ćwiczenia ruchowe możliwe do przeprowadzenia w każdym miejscu i  Weronika Sherborne dla rodzin czyli jak prowadzić rozwojowe zajęcia międzypokoleniowe (WYSTĄPIENIE- Rika Tayemans, Belgia),
  • praca z rytmem jako uniwersalne narzędzi do integracji i rozwoju uczestników (WARSZTAT – Dorothee Rohrer, Szwajcaria/Kanada),
  • rozwój kreatywności i pewności siebie czyli proste metody improwizacyjne, budowanie charakteru scenicznego i teatr improwizacji (WARSZTAT – Tomasz Kubik, Polska)
  • Stephen Desangere (WYSTĄPIENIE)
  • język i pułapki językowe w pracy instruktora (WYSTĄPIENIE- Marta Brzezińska-Hubert, Polska)
  • praca z osobami z niepełnosprawnościami i praca z osobami zagrożonymi wykluczeniem, innowacyjne narzędzie pracy rozwijające połączenia międzypółkulowe (WYSTĄPIENIE-Craig Quat, Stany Zjednoczone)
  • innowacje w pracy metodą pedagogiki cyrku i pedagogiki zabawy, gry i zabawy jako narzędzia pracy z różnymi grupami odbiorców (WARSZTAT – Rafał Mikołajewski, Polska)
  • edukacja kulturowa w resocjalizacji (WYSTĄPIENIE-Anna Wojszel, Polska)
  • przykłady dobrych praktyk w edukacji kulturalnej i animacji kulturowej  (grupy dyskusyjne)

Na spotkanie zapraszamy

  • pedagogów, animatorów i nauczycieli pracujących już co najmniej 2 lata w sektorze kultury, które chcą rozwijać swoje umiejętności, zdobywać nową wiedzę i wymieniać się doświadczeniami.
  • pracowników instytucji i organizacji zajmujących się edukacją kulturalną, animacją kultury
    i streetworking.
  • osoby pracujące z osobami wykluczonymi i osobami  z niepełnosprawnościami
  • wszystkich „profesjonalnych amatorów” zajmujących się pracą z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi i wykluczonymi.

Ile to wszystko kosztuje:

Wystąpienia i grupy dyskusyjne ,w ramach konferencji to bloki otwarte (bezpłatne).

Udział w warsztatach z Dorothee Rohrer, Tomaszem Kubikiem i Rafałem Mikołajewskim jest płatny.

Istnieją 3 opcje zapłaty :

I OPCJA

140zł/3 dni (6h warsztatów),

II OPCJA

100zł/2 dni (4,5h warsztatów)

III  OPCJA

50zł/1 dzień (1,5h warsztatów).

Obiady

Podczas konferencji istnieje możliwość wykupienia obiadów (opcja wyłącznie wegetariańska), które będą serwowane na miejscu podczas przerwy obiadowej. Koszt obiadu to 20 zł za porcję.

Obowiązują zapisy na ofertę lunchową, aby skorzystać, wypełnij formularz.

Program:

Ze szczegółowym programem imprezy można zapoznać się na stronie wydarzenia:
www.cyrkologia.pl

na Facebooku wydarzenia: link

a także na stronach: www.carnival.com.pl i www.miastoprojekt.org

Informacje : carnival.lodz@gmail.com

Zapisy na warsztaty:

Aby zapisać się na warsztaty wypełnij formularz : Formularz zapisów na Warsztaty

Zadanie Międzynarodowa Konferencja Edukacji Kulturalnej jest realizowane dzięki dofinansowaniu z Budżetu Miasta Łodzi.

Zadanie jest realizowane dzięki wsparciu finansowemu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Projekt Realizowany w ramach Visegrad Standard Grant.