kwi
12
sob.
Spektakl Ei Lands w Carnivalu @ Carnival Otwarta Przestrzeń Cyrkowa
kwi 12@20:00 – 21:30
Spektakl Ei Lands w Carnivalu @ Carnival Otwarta Przestrzeń Cyrkowa | Łódź | Województwo łódzkie | Polska

Spektakl Ei Lands
12 kwietnia o godz. 20 w Otwartej Przestrzeni Cyrkowej Carnival odbędzie się Ei Lands – premierowy spektakl międzynarodowej grupy LMN.

Opis:
Wyspa jako symbol posiada wiele znaczeń. Może być odzwierciedleniem jednostki, jej psychologicznego Ja, symbolem kondycji psychicznej człowieka lub symbolem systemu (prawie) zamkniętego, takiego jak Ziemia lub jajko.
Co tym razem przyniesie eksperyment?
Eksperyment przeprowadzany w języku angielskim lecz zrozumiały dla osób otwartych na kreatywne impulsy.

Produkcja LMN Liminale Räume
Eksperyment performatywny o jajkach, wyspach i zaimkach osobowych,
a także granicznych przestrzeniach,
przeprowadzany przez Nadję Grasselli.
z udziałem: Leonarda Cortana, Andreasa Hannes i Zuzanny Jarmakowskiej .

Wyniki eksperymentu (work in progress) przeprowadzonego w Polsce zostaną zaprezentowane:

12.04.2014/ 20.00h
Carnival , Otwarta Przestrzeń Cyrkowa / ul. Siewna 15
Łódź Fabryka Vera, 4 piętro / Łódź
Wstęp: 10 zł
www.carnival.com.pl

wrz
19
pt.
UNTITLED_I will be there when you die @ Teatr Studio - Duża Scena
wrz 19@17:00 – 18:00

02-sciarroni475x347autor: Alessandro Sciarroni
współpraca: Lorenzo Crivellari, Edoardo Demontis, Victor Garmendia Torija, Pietro Selva Bonino
oryginalna muzyka, dźwięk, trening: Pablo Esbert Lilienfeld
reżyser światła: Rocco Giansante
konsultacja dramarturgiczna: Antonio Rinaldi, Peggy Olislaegers
produkcja: MARCHE TEATRO-teatro stabile pubblico – CORPOCELESTE_C.C.00# with Comune di Bassano del Grappa; Centro per la Scena Contemporanea Biennale de la danse; Maison de la Danse de Lyon; AMAT; Mercat de les Flors/Graner (Barcelona), Dance Ireland (Dublin)
premiera: 17.06.2013, Ankona
prezentacja na festiwalu C/U w ramach: Open Latitudes, przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej

po spektaklu spotkanie z artystami

UNTITLED_I will be there when you die to druga część trylogii Will you still love me tomorrow?, projektu performatywnego skupionego na badaniu artystycznej wytrwałości, odporności, dyscypliny i siły do walki.

Spektakl jest choreograficzną medytacją nad upływem czasu oraz refleksją nad zręcznym manipulowaniem przedmiotami: żonglerką. Wytrwała praktyka, reguły, dyscyplina, zaangażowanie i skupienie to podstawowe elementy tej sztuki. Zmuszają one jej wykonawców do zanurzenia się w chwili obecnej i bezustannego zaczynania od nowa. O kunszcie żonglera świadczy zdolność wykonania poszczególnych tricków. Jest ich nieskończenie wiele. Żonglować można solo i w grupie. Dwie, trzy, dziesięć a nawet dwadzieścia osób może żonglować między sobą różnymi przedmiotami, bawiąc się rytmem i tempem. Wszystko po to, aby stworzyć tymczasową choreograficzną wspólnotę, wyrażającą swoją jedność ruchem. Nie przyjmując żadnej konkretnej tożsamości, obrazowałaby ona złożoność relacji międzyludzkich.

http://vimeo.com/71271975

 

mar
11
śr.
Nie tylko klaun i tygrys – sztuki cyrkowe w kontekstach kulturowych i społecznych
mar 11 – mar 13 całodniowy

Cyrk lub – szerzej – sztuki cyrkowe, nie są jeszcze w Polsce popularnym obiektem badań naukowych.
W innych krajach jednak, sztuka cyrku (zarówno dawnego, jak i współczesnego) stała się przedmiotem zainteresowania historyków, ale też teoretyków sztuk performatywnych. Chcielibyśmy zaprosić do dyskusji polskich badaczy zainteresowanych powyższym zagadnieniem. Konferencja adresowana jest do naukowców zajmujących się bezpośrednio tematyką cyrku, ale również napotykających na ten temat przy okazji innych prac z zakresu badań kulturowych i społecznych. Do udziału zapraszamy m.in. kulturoznawców, socjologów, historyków, psychologów, pedagogów, antropologów kultury.

Sztuki cyrkowe, wokół których toczyć się będzie dyskusja, potraktowane zostaną nie tylko w kategoriach interesującego performansu. Jako wymykające się prostym definicjom, często istniejące nieformalnie, na granicy sztuk – łatwo wchodzą w relacje z innymi działaniami o charakterze artystycznym. Z drugiej strony zaś, istnieją w specyficznym kontekście społecznym – w zależności od formuły i treści występów, ale też sytuacji lokalnej. Mają coraz większe znaczenie w rozwoju współczesnej pedagogiki. Zapraszamy więc badaczy do interdyscyplinarnej debaty, toczącej się wokół fenomenu sztuk cyrkowych, w szerokim ujęciu kulturowo-społecznym.

Proponowane są następujące zagadnienia szczegółowe:

  •  Cyrk dawny i współczesny w świecie performansu;
  •  Cyrk polski – dzieje, wpływy, problemy organizacyjne;
  •  Społeczny odbiór sztuki cyrkowej – uwarunkowania historyczne, kulturowe, polityczne;
  •  Cyrk w społeczności lokalnej jako siła napędowa działań społecznych;
  •  Cyrk uczy – założenia, praktyka, doświadczenia pedagogiki cyrku;
  •  Artysta cyrkowy – mistrz, amator czy fachowiec? Edukacja cyrkowa w Polsce i na świecie;
  •  Cyrk tradycyjny i Nowy Cyrk wobec zmian kulturowych w relacji człowiek-zwierzę;
  • Nowy Cyrk – teatr, rewia, nowa droga sztuki cyrkowej?
  •  Ciało w cyrku – od samokreacji do samozniszczenia;
  •  Cyrk jako przedsiębiorstwo;
  •  Cyrk a media;
  •  Szuka cyrkowa a inne sztuki – inspiracje, cytaty, nawiązania;
  •  Muzyka cyrkowa;
  •  Klaun – błazen – głupiec: postać komiczna w cyrku, postać klauna w kulturze;
  •  Idea freak show w cyrku oraz w dzisiejszej sztuce i rozrywce;
  • Przewidujemy około 20 wystąpień, których czas trwania nie powinien przekraczać 30 minut.

Informacje organizacyjne:

 Termin konferencji: 12-13.03.2015r.

 Organizator:

Katedra Dramatu i Teatru

Instytut Kultury Współczesnej

Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Pomorska 171/173

90-236 Łódź

 Opłata konferencyjna: 350 zł

 Termin zgłoszeń: 31.01.2015 r. na adres: konferencja.nietylkoklaun@gmail.com

(karta zgłoszenia w załączeniu).

 Do 16 lutego uczestnicy otrzymają zwrotną informację o przyjęciu zgłoszenia przez

organizatorów.

lip
23
czw.
Carnaval Sztuk – Mistrzów @ Lublin
lip 23 – lip 26 całodniowy

Carnaval Sztuk - MistrzówCarnaval Sztuk – Mistrzów to czas wielkich widowisk z pogranicza teatru i nowego cyrku w przestrzeni miasta. Wydarzenie to stanowi rozwinięcie odbywającego się w Lublinie od kilku lat Festiwalu Sztukmistrzów. Do miasta zjeżdżają artyści i specjaliści sztuki cyrkowej z wielu krajów Europy, którzy oprócz magicznych, zapierających dech w piersiach spektakli i widowisk poprowadzą cykl warsztatów dla profesjonalistów oraz dla początkujących adeptów tej dziedziny sztuki. Nazwa wydarzenia nawiązuje do postaci Sztukmistrza z Lublina – bohatera książki noblisty Izaaka Bashevisa Singera.

lip
28
czw.
Carnaval Sztukmistrzów 2016 @ Lublin
lip 28 – lip 31 całodniowy

2016dataJak co roku artyści, performerzy i linoskoczkowie zjadą się do Lublina by zadziwiać ludzi.

lip
27
czw.
CARNAVAL SZTUKMISTZÓW @ LUBLIN
lip 27 – lip 30 całodniowy

kolejna edycja carvavalu sztukmistrzów na rok 2017
więcej informacji wkrótce

lip
25
czw.
Carnaval Sztukmistrzów 2019 @ Lublin
lip 25 – lip 28 całodniowy

Karnawał (…) narusza roszczenia oficjalnej kultury do autorytetu, do stabilności, trzeźwości, nieodmienności i nieśmiertelności”

(R. Schechner, Przyszłość rytuału)

ISTOTĄ Carnavalu JEST ZABAWA. Zabawie od zawsze towarzyszy sztuka ludyczna. Poprzez jej aktualne przejawy – nowy cyrk i buskerstwo – otworzymy czas wspólnego święta.

KARNAWAŁ to okres, kiedy zwyczajowe prawa codzienności ulegają zawieszeniu, a cały społeczny i kulturowy porządek ulega wywróceniu. Tak jak kuglarz (czy też artysta) jest synonimem odmieńca, cudaka i wyrzutka, tak czas karnawału jest synonimem czasu święta, zniesienia praw, obowiązków, norm.

Karnawał jest czasem niszczenia, chaosu, śmierci, ale także czasem odnowy, oczyszczenia, narodzin, jest czasem głupców, artystów i kuglarzy. Karnawał jest świętem życia samego w sobie. Jest esencją życia, jego najbardziej witalnym objawem…
Namioty eksplodują teatrem nowego cyrku. Objawią świat, w którym sztuka staje się jednością a bariery i podziały na teatr, cyrk, żonglerkę, taniec czy muzykę przestają istnieć w obrazie artystów totalnych. Ulice spłyną strachem, podnieceniem i śmiechem z naszej codziennej spętanej kultury. To wszystko za sprawą buskerów z całym antruażem im właściwym. Będzie śmieszno i straszno, w sercu ckliwie, a w głowie czasem niewygodnie.

Niebo po raz kolejny opanują nie anioły, czy gołębie, a highlinerzy, którzy przysłonią słońce blaskiem umiejętności i brawurą swoich kroków.

Niech się stanie Carnaval!!!