maj
15
śr.
ŻeLKa – Żonglerska Lubelska Konwencja @ Hala Sportowa KUL, Lublin
maj 15 – maj 19 całodniowy

żelka żonglerzyII edycji Żonglerskiej Lubelskiej Konwencji: 16 – 19 maja 2013. Odbędzie się ona jak co roku na hali sportowej KUL: http://www.kul.pl/hala-sportowa,art_12571.html
W programie:
– Gala z udziałem międzynarodowych artystów (tego samego wieczoru: afterparty w klubie Archiwum)
– przestronna hala treningowa 24h na dobę,
– warsztaty dla początkujących, średnio- i w pełni zaawansowanych,
– Variete/Open Stage – możliwość występu dla każdego,
– firespace otwarte każdego wieczoru,
– cyrkowy pokaz filmowy (w tym: materiały z EJC 2012)
– turniej combat,
– igrzyska,
– prezentacje, wykłady, panele dyskusyjne,
– nocleg na polu namiotowym bezpośrednio przy hali.

Co więcej…

Żonglerska Lubelska Konwencja 2013 będzie DARMOWA.
Oznacza to, że nie będzie żadnej obowiązkowej opłaty za udział w konwencji ani wymaganej opłaty za którąkolwiek z jej części (gala, warsztaty, turnieje etc.)

Dlaczego?
Głównym celem istnienia konwencji jest rozwój ogólnopolskiego środowiska kuglarskiego. Fundacja Sztkmistrze, organizator konwencji, pragnie więc umożliwić jak największej ilości osób udział w wydarzeniu.
Ponadto w tegorocznej Żelce upatrujemy możliwość podziękowaniu wszystkim tym, którzy przyczynili się do ogromnego, polskiego sukcesu jakim była Europejska Konwencja Żonglerska 2012, czyli przede wszystkim wolontariuszom oraz uczestnikom, bez który pomocy oraz wkładu (również pieniężnego) organizacja konwencji nie byłaby możliwa.

Jak to możliwe?
Jak wiadomo, organizacja konwencji kosztuje. Ale… mamy parę pomysłów.
Organizacja ŻeLKi jest to możliwa dzięki zespołowi wolontariuszy, których większość reprezentuje lubelskich Sztukmistrzów, wsparciu pozyskanemu przez Fundację Sztukmistrze od Urzędu Marszałkowskiego województwa lubelskiego, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego JPII oraz Samorządu Studentów KUL JPII oraz wsparciu którego będziecie w stanie nam udzielić.

Jak mogę pomóc?
Im więcej środków uda nam się zdobyć tym więcej artystów na galę będziemy mogli zaprosić, tym więcej warsztatów zorganizować, tym więcej atrakcji zaoferować. Wesprzeć ŻeLKę 2013 można bezpośrednio poprzez przekazanie darowizny na rzecz Fundacji Sztukmistrze w dowolnej kwocie.
Dane potrzebne do jej dokonania znajdują się tutaj: http://sztukmistrze.pl/strona/73/Fundacja
Przewidziane są jednakże specjalne prezenty dla tych, którzy dokonali…

Wpłaty w wysokosci min. 10zł – unikatowy badge Juggling Monster.
Wpłaty w wysokości min. 30zł – unikatowy badge Juggling Monster, koszulka Carnavalu Sztuk-Mistrzów (do wyboru wersje 2010 oraz 2011).
Wpłaty w wysokości min. 50 zł – unikatowy badge Juggling Monster, koszulka Carnavalu Sztuk-Mistrzów (do wyboru wersje 2010 oraz 2011) lub EJC 2012, zarezerwowane miejsce w pierwszych rzędach na gali.
Wpłaty w wysokości min. 100 zł – unikatowy badge Juggling Monster, koszulka Carnavalu Sztuk-Mistrzów (do wyboru wersje 2010 oraz 2011) lub EJC 2012, zarezerwowane miejsce w pierwszych rzędach na gali, kolekcja filmowa Carnaval Sztukmistrzów/EJC 2012 (w postaci 30 godzin materiału jakości HD) oraz identyfikator V.I.P.

Oferta upominków obowiązuje do wyczerpania zapasów. Ich ilość jest ograniczona.

Ponad to zachęcamy do:
– zaangażowania się w promocję wydarzenia (zaprosić znajomych, udostępnić wydarzenie na facebooku, etc.),
– zamówienia konwencyjnej koszulki (szczegóły wkrótce),
– zgłoszenia już teraz swojego udziału w Variete/Open Stage, które przyjmuje Daniel – dchlibiuk@gmail.com

Pytania? Propozycje? Uwagi?
Zapraszamy do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i zadawania pytań za pośrednictwem forum, Facebooka (sztukmistrze.pl, Żonglerska Lubelska Konwencja) lub bezpośrednio do mnie na adres e-mail: szwedjakub@gmail.com

lip
26
pt.
EJC2013
lip 26 – sie 3 całodniowy

EJC 2013EJC -Europejski Konwent Żonglerski to największa w Europie impreza kuglarska na której można spotkać wiele tysięcy ludzi z całego świata. W tym roku gospodarzem imprezy jest Francja a sam konwent odbędzie się pod Tuluzą.

Na EJC będzie można zobaczyć mnóstwo pokazów na; codziennym Open Stage, podczas kilku spektakli w dużym namiocie oraz podczas Gali głównej na której wystąpią międzynarodowe gwiazdy.

Codziennie będzie mieć miejsce niezliczona ilość warsztatów niemal z każdej dziedziny kuglarskiej czy cyrkowej.

Nie zabraknie wieczornych imprez z dobrą muzyką i miejscem do tańca lub rozmowy.

Odbędą się Igrzyska Żonglerskie gdzie będzie można spróbować swoich sił w takich konkurencja jak balans, combat czy endurance.

Swoje stoiska będą mieć producenci rekwizytów z całej europy albo i dalej. Będzie można zobaczyć i kupić po okazyjnych cenach rzeczy od Henrysa. Mr. Babacha, Playa czy wielu innych.

Cała impreza trwa osiem dni i jest wypełniona atrakcjami tak by każdy znalazł coś dla siebie.
Program i więcej informacji dostępne na stronie imprezy.

 

sty
18
sob.
Gdyński Weekend Kuglarski @ Galeria starego budynku Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego
sty 18@10:00 – sty 19@18:00
Gdyński Weekend Kuglarski @ Galeria starego budynku Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego | Gdynia | pomorskie | Polska

Zapraszamy na Gdyński Weekend Kuglarski!

Jest to wspaniała szansa dla wszystkich miłośników kuglarstwa oraz osób, które chciałyby spróbować swych sił w tej różnorodnej dziedzinie. W ramach wydarzenia będzie można zarówno wziąć udział w licznych warsztatach jak i poćwiczyć samodzielnie. Sala treningowa będzie dostępna od 11 do 19 zarówno w sobotę jak i niedzielę.

Mamy nadzieję, że Gdyński Weekend Kuglarski będzie również okazją do spotkania wielu osób zajmujących się kuglarstwem od lat.

Wszystkie szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej wydarzenia na portalu facebook.pl.

lip
7
pon.
Slot Art Festival 2014 @ lubiąż
lip 7 – lip 12 całodniowy

slot 2014SLOT ART. FESTIVAL

Sztuka życia
Slot Art Festival to jeden z największych festiwali kultury alternatywnej w Polsce, to pięć dni wypełnionych dziesiątkami warsztatów, koncertów, imprez, projekcji filmowych i wykładów. To również coś daleko więcej – pięć dni wyjętych spod ogólnych praw wyścigu szczurów, walki i pośpiechu.

Od ponad 10-ciu lat kolorowa festiwalowa wioska rozkwita w niezwykłym miejscu – w murach barokowego, pocysterskiego zespołu klasztornego w Lubiążu na Dolnym Śląsku. Rozłożyste drzewa, chłodne, porośnięte bluszczem mury, tajemnicze zaułki i sklepienia katedry nadają ponadczasowy wymiar jak najbardziej współczesnej sztuce.

Slot Art Festival to pieć dni rozrywki na wysokim poziomie, a także brama do nowych możliwości, przyjaźni i kontaktów. Festiwal, po którym zostaną Ci nie tylko wspomnienia, ale także marzenia i świeża energia do działania.slot art festival 2014

WIĘCEJ O SLOCIE:

 

Jak długo trwa Slot Art Festival?
Festiwal trwa pięć nocy i cztery dni. Bramę festiwalu otwieramy 9 lipca (wtorek) rano. Program festiwalu rusza wieczorem – o godzinie 20:00 oficjalnie otwieramy Slot Art Festival koncertem na dużej scenie. Następnie bawimy się przez cztery kolejne dni – do soboty 13 lipca. Ostatnie imprezy kończą się w niedzielę rano, a po południu zamykamy pole namiotowe.

 

Jak wygląda dzień na Slot Art Festival?
Przez cztery pełne dni festiwalu (10-13 lipca) możesz uczestniczyć w szeregu wydarzeń:
Codziennie odbywają się trzy tury warsztatów i wykładów, a także spotkania z gośćmi specjalnymi festiwalu (godz. 11:00, 13:00, 15:00). Codziennie możesz uczestniczyć nawet w trzech warsztatach lub wykładach. Możesz wybrać swój ulubiony warsztat i uczestniczyć w nim przez cztery dni (opcja dla wnikliwych), lub codziennie próbować czegoś nowego (opcja dla ciekawych).

 

Popołudnia i wieczory pełne są wydarzeń muzycznych:
Od 20:00 do północy gra duża scena prezentująca największe gwiazdy festiwalu;
O 17:30 rusza mała scena (konkursowa), gdzie prezentują się młode zespoły;
Na miłośników muzyki klubowej czekają dwa parkiety (od 22:00), zwolennicy muzyki zaangażowanej uczestniczą w koncertach na scenie HC/Punk (od 21:00).
Po północy możesz wybrać się się do katedry, by rozmarzyć się przy klimatycznych koncertach na scenie doświadczalnej, posłuchać akustycznego grania na scenie unplugged, lub pobujać się do białego rana w reggae tencie.
Slot Art Festival to także bogata oferta kinowa: o 18:00 prezentujemy ważne filmy dokumentalne, a o 0:30 możesz zobaczyć ambitne fabuły.

 

Czy to wszystko?
Na festiwalu prezentują się rozmaite organizacje pozarządowe, dostępnych jest 9 kafejek, Namiot Wschodni snujący orientalne opowieści, Skimboard dla chcących się ochłodzić w upalne dni, wystawy, przedszkole dla najmłodszych uczestników festiwalu.

 

Jak się odnaleźć w programie festiwalu?
Każdy z uczestników festiwalu otrzymuje przy rejestracji bezpłatny informator, w którym opisane są wszystkie wydarzenia festiwalowe. Warto dokładnie go przejrzeć i zaznaczyć interesujące wydarzenia. Informator będzie można pobrać przed festiwalem na naszej stronie.

 

palac cystersow lubiazSkąd pomysł na taką imprezę, jaka jest jej historia?
Historia Slotu sięga lat 80 i kontrkulturowego fermentu tamtych lat. Wtedy na zaproszenie kilku osób przyjechał z Amsterdamu do Polski punkowo – nowofalowy zespół No Longer Music. Mieli wystąpić na scenie festiwalu w Jarocinie, ale ponieważ ich koncert był de facto spektaklem opartym na ewangelicznej historii pasji Jezusa to dostali zakaz i koncert odbył się nieoficjalnie poza terenem festiwalu. Oczywiście hasło “zakazany koncert” był wtedy najlepszą reklamą więc spory tłum się zebrał.
Potem ekipa dzisiejszego Slotu jeszcze kilkakrotnie organizowała w Polsce trasy dla No Longer Music. Były to  niepowtarzalne, magiczne, uduchowione spotkania – ludzie zostawali po koncertach – chcieli rozmawiać, modlić się. Przekonaliśmy NLM, żeby zamiast kolejnych koncertów zorganizować zlot. Do miejscowości Stacze przyjechało ok 60 osób. Była to punkowa impreza – centralnym miejscem była scena pod folią rozciągniętą między dwoma wojskowymi beczkami na której grały dwa zespoły z tym samym składem. Jeden z nich nazywał się oczywiście “Folia Band”.

Ponieważ to wydarzenie szybko obrosło legendą, trzeba było szukać większego miejsca na kolejny rok. Wybór padł na Twierdzę Boyen w Giżycku. Festiwal zaczął się rozwijać z dynamiką śniegowej kuli. Praktycznie bez żadnej promocji, prawie co rok podwajała się liczba uczestników, koncertów, potem warsztatów, spektakli, projekcji i… czasu który trzeba było poświęcić na zorganizowanie wszystkiego.

 

W 2001 roku Slot Art Festiwal został przeniesiony do Lubiąża. Dlaczego właśnie tu?
Powodów było kilka. Razem z rozwojem imprezy pojawiła się potrzeba większego miejsca, już nie na kilkaset, ale na kilka tysięcy uczestników. Slot stawał się znany poza Polską, szukaliśmy lokalizacji bardziej dostępnej dla osób z zagranicy. Na Lubiąż zwrócił nam uwagę nasz znajomy, który tam mieszkał. Po pierwszych wizytach byliśmy jednocześnie zachwyceni i przerażeni. Miejsce było absolutnie niezwykłe i magiczne, ale również zupełnie nieprzygotowane. Wszystko trzeba było zbudować od początku – sceny, instalację elektryczną, sanitarną, ogrodzenia. Ale, jako, że lubimy wyzwania, dość szybko podjęliśmy decyzję. Bardzo ważna była dla nas również otwartość, wsparcie i zaufanie jakimi obdarzyli nas gospodarze Lubiąża – Fundacja Lubiąż i władze lokalne – Urząd Miasta Wołów i Starostwo Powiatowe w Wołowie. Bez ich przychylności i praktycznej pomocy nie bylibyśmy w stanie realizować Slotu w Lubiążu.

 

Czy SAF jest imprezą chrześcijańską? Czy osoby niereligijne mają tam czego szukać?
Czy osoby niereligijne mają tam czego szukać?  Można by równie dobrze zapytać, czy osoby niereligijne mają czego szukać na koncertach U2, w powieściach Tolkiena czy w fugach Bacha.
Z chrześcijaństwa płynie dla wielu z nas inspiracja do tworzenia, do zaangażowania w otoczenie, w którym żyjemy. Stąd wynika nasz sposób postrzegania świata i rozwoju człowieka. To źródło jest dla SAF bardzo istotne.
Festiwal może być atrakcyjny dla każdego człowieka, niezależnie od światopoglądu i religijności bądź jej braku. Spotkanie ludzi o różnych przekonaniach i pomysłach na życie i to, co z tego wynika jest dla nas wartością samą w sobie.

 

Promujecie coś, co określacie mianem „kultury alternatywnej”. Czym właściwie jest kultura alternatywna?
W kulturze intrygują nas zjawiska świeże, rodzące się, poszukujące i z tego powodu często nieobecne w popularnych mediach. Cenimy sobie artystów niezależnych, autentycznych, czyli tworzących ze względu na wewnętrzną potrzebę wyrażenia się i komunikowania a nie pod dyktando speców od zwiększania nakładów i sprzedaży.
Dla wielu będzie to oznaczać realizację swoich pomysłów w myśl zasady DIY (Do it yourself). Poszukujemy wykonawców, którzy odpowiedzialnie traktują publiczność, przekaz i nie są zbyt zaabsorbowani sami sobą. Stawiamy również na publiczność, która nie jest zainteresowana jednostronną i indywidualną konsumpcją, ale interakcją, podjęciem dialogu, współtworzeniem, przeżywaniem czegoś razem z innymi,

 

Co jest największym sukcesem idei SLOT-u? 
Chyba sam Slot Art Festival i to jak się rozwinęła ta impreza od początku jej istnienia. To, że udało się stworzyć od podstaw coś nowego, niepowtarzalnego i cennego.  Że realizujemy nasz zamysł konsekwentnie, ale i w otwartości na zmiany. Cieszy nas to, że udaje nam się coraz sprawniej realizować coraz większą imprezę, a jednocześnie, że cały czas jest to impreza tworzona przez poszerzającą się grupę przyjaciół i pasjonatów. Zawsze chcieliśmy nie tylko zapewniać sobie i innym rozrywkę, ale rozwijać się, budzić coś w ludziach, inspirować. Jest wiele imprez w Polsce, ale i na Ukrainie, w Czechach i w Niemczech, których organizatorzy stwierdzają, że Slot był dla nich dużą inspiracją. Kiedy widzimy rozwój i pozytywne zmiany w życiu konkretnych osób, nowe inicjatywy i wartościowe projekty to mamy poczucie sukcesu.

 

Lato to czas imprez kierowanych do młodzieży. Czym SAF się wśród nich wyróżnia?
Po pierwsze jest to festiwal ludzi i spotkanie. Dopiero potem muzyki, imprez i warsztatów. Dlatego poza wieloma scenami muzycznymi, organizujemy w różnych zakamarkach kluby i kafejki z dobrą kawą i herbatą. To przestrzeń gdzie ludzie ze sobą rozmawiają, dyskutują, przeżywają coś razem, uczą się od siebie, pomagają sobie.

Staramy się kontynuować tradycje wolnych festiwali bez dryfowania w kierunku bachanalii. Stąd oprócz imprezowania, kładziemy nacisk na pogłębianie refleksji nad ważnymi tematami, takimi jak: rozwój, duchowość chrześcijańska, odpowiedzialność społeczna i ekologiczna.

Impreza w pewnym sensie robiona przez ludzi samych dla siebie, bo Slot tworzą pasjonaci i wolontariusze – łącznie to ponad tysiąc osób. Granica między organizatorami a uczestnikami dość mocno się zaciera. SLOT skonstruowany jest w sposób umożliwiający zaangażowanie się i wpływ na jego kształt każdemu, kto do niego dołącza. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, coś ciekawego i wartościowego do zaoferowania innym to znajdzie tu przestrzeń by to zrealizować.

Slot jest także festiwalem zaangażowanym. Organizujemy Strefę Inicjatyw Społecznych, gdzie prezentujemy ciekawe organizacje i projekty. Angażujemy się w Ruch Sprawiedliwego Handlu, który jest ciekawym modelem wsparcia rozwoju dla ubogich społeczności z krajów południowych.

Slot jest imprezą międzynarodową – przyjeżdżają tu nie tylko zespoły z zagranicy, ale i zorganizowane grupy uczestników i wolontariuszy.

 

Jakie zasady obowiązują na Festiwalu?
Zasady obowiązujące na festiwalu są proste i można je sprowadzić do hasła 4 dni bez chemii i przemocy. Na terenie festiwalu obowiązuje zakaz wnoszenia i spożywania narkotyków i alkoholu. Osoby pijane nie są wpuszczane. Dla niektórych takie zasady na festiwalu są pewnym zaskoczeniem, ale jak się okazuje ma to zdecydowanie pozytywny wpływ na atmosferę, która panuje w trakcie imprezy.

 

Czy wszyscy prowadzący warsztaty, biorący udział w koncertach, pracujący wokół SAF to wolontariusze? Jak wygląda cała impreza od strony organizacyjnej?
SAF funkcjonuje tylko i wyłącznie dzięki pracy wolontariuszy. Grubo ponad tysiąc osób jest zaangażowanych w prowadzenie warsztatów i wykładów, ekipy techniczne i administracyjne. Większość wykonawców gra na slocie za zwrot kosztów podróży, a czasami nawet przyjeżdża na własny koszt. Kilkadziesiąt osób jest zaangażowanych w przygotowanie festiwalu przez cały rok, również jako wolontariusze. Jest oczywiście kilka funkcji, które wymagają dużo większego zaangażowania i kilka osób otrzymuje za swoją pracę wynagrodzenie. Chodzi tu o koordynację produkcji całego wydarzenia, administracji, programu, warsztatów i promocji. Co ciekawe, większość z tych osób wywodzi się ze slotowych wolontariuszy.
Opieranie tak dużej imprezy na osobach współpracujących tylko z swojej własnej dobrej woli to duże wyzwanie, ale jeszcze większy przywilej.

 

SLOT to nie tylko kilkudniowy festiwal, choć ten jest najbardziej spektakularnym przejawem działalności Stowarzyszenia. Co dzieje się w ciągu roku?
SLOT to bardziej ruch niż organizacja. Lokalne Ośrodki Twórcze to rozsiane po całej Polsce, mniej lub bardziej zorganizowane grupy ludzi współpracujących ze SLOTEM. Zwykle są to ludzie, którzy w wymiarze lokalnym realizują pomysły, które nawiązują do Slot Art Festiwalu – Slot Festy, wystawy, DKF-y, grupy dyskusyjne, koncerty, imprezy.

Nasza nazwa – Stowarzyszenie Lokalnych Ośrodków Twórczych oddaje przyświecającą nam wizję tworzenia opartej na relacjach i podobnych wartościach sieci autonomicznych i aktywnie zaangażowanych w swoje otoczenie kolektywów, inicjatyw i organizacji.

Staramy się przenosić ideę SLOTU w wymiar lokalny, m.in. organizując lub wspierając organizację SLOT DNI. Są to miejskie mini festiwale, podobnie jak  SAF realizowane przez wolontariuszy. Na ich program składają się koncerty, imprezy, warsztaty, spektakle, projekcje, wykłady. Niektóre gromadzą kilkaset osób inne kilkadziesiąt. Każda z tych imprez ma swój własny koloryt. W ciągu ostatnich kilku lat w całej Polsce odbyło się dobre kilkadziesiąt tego typu imprez.

Dobrym przykładem lokalnej inicjatywy jest slotowa grupa w Krakowie. Ponieważ wielu z nich podróżuje, zaczęli organizować imprezy pt. SLOT Fest „O Wschodzie”, których główną osią nie są koncerty, ale slajdowiska i opowieści z podróży. Debiutancki „Slot o Wschodzie zakończył się wielkim sukcesem, w niewielkim pubie przy krakowskim rynku pojawiło się kilkaset osób, wielu nie było w stanie dostać się do środka. Impreza jest kontynuowana i wpisuje się już w miejski krajobraz. A zaczęło się od tego, że kilka osób zorganizowało coś wypływającego z ich autentycznej pasji, razem z i dla swoich znajomych, którzy tą pasję podzielają.

lip
18
pt.
EJC 2014 @ Millstreet
lip 18 – lip 27 całodniowy

PL-EJC2014-Poster-A3Europejski Konwent Żonglerski jest tygodniowe wydarzenie gdzie zjeżdżają się żonglerzy i artyści cyrkowi z całego świata. Impreza ta co roku jest organizowana w innym miejscu europy, tym razem w Irlandii.

Na EJC będzie można zobaczyć mnóstwo pokazów na; codziennym Open Stage, podczas kilku spektakli w dużym namiocie oraz podczas Gali głównej na której wystąpią międzynarodowe gwiazdy.

Codziennie będzie mieć miejsce niezliczona ilość warsztatów niemal z każdej dziedziny kuglarskiej czy cyrkowej.

Nie zabraknie wieczornych imprez z dobrą muzyką i miejscem do tańca lub rozmowy.

 

ejc2014logo-template

Odbędą się Igrzyska Żonglerskie gdzie będzie można spróbować swoich sił w takich konkurencja jak balans, combat czy endurance.

Swoje stoiska będą mieć producenci rekwizytów z całej europy albo i dalej. Będzie można zobaczyć i kupić po okazyjnych cenach rzeczy od Henrysa. Mr. Babacha, Playa czy wielu innych.

Więcej info:
https://www.facebook.com/EJC2014

wrz
25
pt.
Gdyński Weekend Kuglarski @ Gdyńskie Centrum Sportu
wrz 25@10:00 – wrz 27@18:00
gdyński weekend kuglarski
gdyński weekend kuglarski

Gorąco zapraszamy wszystkich miłośników Nowego Cyrku na kolejną edycję Gdyńskiego Weekendu Kuglarskiego! Mile widziani są zarówno doświadczeni wyjadacze jak i osoby początkujące. Dłuższe, 3 dniowe wydarzenie z pewnością okaże się świetną okazją by poznać nowe techniki i ciekawych ludzi, spotkać się ze znajomymi i miło spędzić czas. Przed nami na prawdę aktywny weekend, pełen żonglerki, fireshow, iluzji i ekwilibrystyki!

Do waszej dyspozycji oddajemy Salę Lekkoatletyczną Gdyńskiego Centrum Sportu, która oferuje dużo więcej przestrzeni niż wcześniej udostępniane przez nas pomieszczenie w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia. Jesteśmy przekonani, że będą to na prawdę komfortowe warunki. Jeżeli wszystko pójdzie po naszej myśli, to już niedługo przedstawimy wam dodatkową zaletę tej nowej lokalizacji ;).

Wszelkie szczegóły i najświeższe aktualności do przeczytania na stronie wydarzenia na facebook.com

wrz
9
pt.
KUŽEĽ @ Kysak, Slovakia
wrz 9 – wrz 11 całodniowy
KUŽEĽ @ Kysak, Slovakia |  |  |

Festival of Slovak juggling

Friday 9th:
16:00 opening and registration

Saturday 10th:
all day workshops
12:00 parade
13:00 juggling competitions
19:00 GALA show
21:00 FIRE show + open space

Sunday 11th:
workshops
14:00 end

wrz
16
sob.
Warsaw Magic Session II Special Guest Edition @ Golden Floor Tower - 32p
wrz 16@09:00 – 19:00
Warsaw Magic Session II Special Guest Edition @ Golden Floor Tower - 32p |  |  |

Edycja Warsaw Magic Session, której gościem specjalnym będzie Joshua Jay. Josh przygotował dla Was trzygodzinny wykład pełen oryginalnej, kreatywnej i mocnej magii. Wśród tłumaczonych trików znajdą się też takie, które nie były publikowane nigdy wcześniej. Nie musimy chyba pisać, że warto być na tym wykładzie 😉

To oczywiście nie wszystko! Zorganizowaliśmy dla Was cały dzień wypełniony magią – show niespodziankę, wykłady polskich iluzjonistów, między innymi Michała Kociołka oraz specjalny event Vala Cardany.

Poniżej znajdziecie wszystkie informacje odnośnie planu dnia, poszczególnych wykładów oraz innych atrakcji przewidzianych na Warsaw Magic Session II Special Guest Edition.

SZCZEGÓŁOWY PLAN WYDARZENIA:
https://www.facebook.com/KrakowMagicSession/photos/gm.680424348817851/717174015152129/?type=3&theater

PAWEŁ WOŁODKO „X- FLY”
https://www.facebook.com/KrakowMagicSession/photos/gm.680425098817776/717174638485400/?type=3&theater

MICHAŁ SKUBIDA „Close Up 2”
https://www.facebook.com/KrakowMagicSession/photos/gm.680425358817750/717175505151980/?type=3&theater

ALEX CEREVAU „Odwracanie uwagi widza”
https://www.facebook.com/KrakowMagicSession/photos/gm.680425522151067/717175875151943/?type=3&theater

MICHAŁ KOCIOŁEK Lecture!
https://www.facebook.com/KrakowMagicSession/photos/gm.680425638817722/717176051818592/?type=3&theater

VAL CARDANA SPECIAL EVENT
https://www.facebook.com/KrakowMagicSession/photos/gm.680425998817686/717176191818578/?type=3&theater

JOSHUA JAY LECTURE
https://www.facebook.com/KrakowMagicSession/photos/gm.680426202150999/717176448485219/?type=3&theater

JAK ZAREZERWOWAĆ MIEJSCE?
Aby zgłosić się na wydarzenie należy wysłać prywatną wiadomośc o treści WMS na fanpejdż Kraków Magic Session. W wiadomości zwrotnej otrzymacie wszystkie informacje odnośnie rezerwacji miejsca. Obowiązuje system przedpłat, miejsce zostanie ostatecznie zarezerwowane po zaksięgowaniu przelewu. Miejsca będą rezerwowane zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Prosimy o przemyślane zgłoszenia ponieważ nie przyjmujemy zwrotów.

CENA:

SUPER PROMO – jeśli przelew zostanie zaksięgowany przed 12 lipca cena wejścia wynosi jedyne 120 zł
CENA REGULARNA – jeśli przelew zostanie zaksięgowany po 12 lipca cena wejścia wynosi 190 zł.
WSTĘP PRZY WEJŚCIU – bez przedpłaty 260 zł

GDZIE?
Miejsce zostanie ogłoszone do dwóch tygodni. Intensywnie pracujemy nad tym, aby nasze eventy odbywały się w jak najbardziej komforrtowych warunkach. Na 100% spotkamy się więc w sali konferencyjnej .

lis
7
wt.
Magiczny Wykład – 52 sekrety @ Kuglarstwo
lis 7@17:00 – 20:00

menello paskudny iluzjonista52 sekrety prezentowania trików karcianych. Co robić żeby efekty wyglądały lepiej i wywoływały lepsze wrażenie. Konkretnie i na temat.

Zbieramy się od godziny 17:00. Wykład rozpocznie się punktualnie o 18:00. O tej godzinie drzwi zostaną zamknięte, więc radzimy przyjść wcześniej, żeby na pewno się nie spóźnić i nie odbić się od zamkniętych drzwi. To nie żart. Wykładowca jest starej daty i nie lubi, jak mu przeszkadza szum i zamieszanie generowane przez wchodzących spóźnialskich.

Wykład poprowadzi Sławomir Kowalski, regularnie wylegujący się na kanapie podczas wtorkowych spotkań. Pora żeby w końcu podniósł się z kanapy i zrobił coś konstruktywnego.

A tak poza tym, Sławek to również:

– Iluzjonista z prawie dwudziestoletnim stażem.

– Nieoficjalny rekordzista Polski, jeśli chodzi o czas prezentowania Table Hoppingu w jednym miejscu. Siedem lat występował co weekend w jednej z warszawskich restauracji.

– Twórca i administrator portali: MagicBay, 3kubki, oraz grupy Blendo.

– Organizator szesnastu spotkań z cyklu WSI, konferencji TIPI i magiCampów.
https://facebook.com/WarszawskieSpotkanieIluzjonistow/

– Odtwórca tytułowej roli w spektaklu Menello SHOW
https://facebook.com/PaskudnyIluzjonistaMenello/

– Od trzech lat busker prezentujący iluzję na placu Zamkowym w Warszawie, pod szyldem ToNieMagia
https://facebook.com/ToNieMagia/

– Twórca, scenarzysta i reżyser grupy Janusze iluzji
https://facebook.com/JanuszeIluzji/

– Odkrywca talentu, mecenas i reżyser Darka Brąza – mentalisty, który zgaduje.

– Organizator dwóch internetowych turniejów iluzjinistów ITI

– Autor słów najlepszej piosenki o sztuce iluzji, o zaskakującym tytule: „Sztuka iluzji”

– Autor i propagator maksymy:
„Make magic – not hejt’

– Propagator punktualności

Zapraszamy

sie
19
niedz.
Warsztaty Izolacji z Sebastianem Frodymą @ Burdzińskiego 24/5
sie 19@17:00 – 20:30
Warsztaty Izolacji z Sebastianem Frodymą @ Burdzińskiego 24/5 | Warszawa | mazowieckie | Polska

Jeżeli lubisz magię izolacji obręczą, albo widzisz to po raz pierwszy w życiu i nie możesz oderwać wzroku – koniecznie musisz przyjść na te warsztaty! Nauczysz się solidnych podstaw izolacji oraz tych bardziej skomplikowanych manipulacji.

Ze względu na obszerność tematu warsztaty będą podzielone na 2 bloki:

➡17:00 – 18:30 – izolacje 1 obręczą
➡19:00 – 20:30 – multihooping (izolacje wieloma obręczami)

Można wykupić uczestnictwo na jedne lub oba warsztaty[płatne z góry po dokonaniu zapisu]:

➡1 warsztat – 50zł
➡2 warsztaty – 70zł

Kółka będą dostępne na miejscu, jednak w ilości ograniczonej, dlatego jeśli posiadasz własne(lekkie) kółko, koniecznie zabierz je ze sobą 😉

Warsztaty poprowadzi:
✨Sebastian Frodyma✨
– performer, artysta sceniczny. Brał udział w pochodzie Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury oraz w spektaklu zamknięcia, jako jeden z głównych artystów. Asystent reżysera podczas performance „Mosty” 2015. Finalista konkursu „Cyrkulacje” 2015.
Aktor teatru ruchu, wyspecjalizowany w dramie i pantomimie, występujący w roli tytułowego bohatera spektaklu „Historia Benjamina Bilse’go” oraz „Pasji”. Wystąpił na Galach Kuglarskich podczas festiwali: Slot Fest, Gdyński Weekend Kuglarski, Kuglarskie Oblężenie Nidzickiego Zamku, Ogólnopolskiego Festiwalu Ognia i Kuglarstwa, Pirania, Pyrkon oraz zagranicznych River Hoop – Slovenian Hoop Convention i Art of Flow – Stranded.
Współtwórca choreografii dla spektakli ogniowo-kuglarskich w Polsce oraz dla Teatru Avatar. Uczestnik spektakli ogniowych dla kolektywu Synergy Art. Reżyser „Ex machina”, Fire Gali podczas festiwalu „ŻeLKa” oraz ogniowego widowiska Fire Gala na EJC 2017.

📩zapisy: kontakt@hooping.pl📩

wrz
12
śr.
Fundament – wykład i warsztat dla iluzjonistów @ Kuglarstwo
wrz 12@18:00 – 20:00

Fundament

Wydarzenie organizowane w ramach cyklu spotkań promujących książkę „Błysk w oku – Eseje o sztuce iluzji”.

Rozpoczniemy od kilku słów o tym jak powstawała książka „Błysk w oku”. Do tego kilka porad i wskazówek dla chcących napisać własną książkę o iluzji.

Głównym punktem programu będzie wykład i warsztaty prowadzone w oparciu o treść jednego z zawartych w książce esejów.

„Fundament” – to esej o szacunku do widza..Łączy się z nim wiele kluczowych pytań na które poszukamy odpowiedzi.

Co z szacunku do widza powinno wynikać i jak powinien przekładać się na prezentację?
Jak zwracać się do publiczności i jak współpracować z wybranym spośród niej asystentem?
Jak przygotowywać się do pokazu?
Jak pracować nad prezentacją i technikami?
Kiedy efekt jest gotowy do zaprezentowania?

Zaczynamy o 18:00. O 18:15 zamykamy drzwi na klucz, aby spóźnione osoby nie rozpraszały swoim wejściem tych, którzy dotrą punktualnie..

Koszt udziału w wydarzeniu: 20 pln płatne na początku spotkania.

Na miejscu będzie możliwość nabycia książki „Błysk w oku” w cenie 73 pln.

paź
5
pt.
Międzynarodowa konferencja edukacji kulturalnej @ Centrum Dialogu
paź 5 – paź 7 całodniowy

Cyrkologia

Trochę historii:

W 2015 roku w Łodzi Carnival Otwarta Przestrzeń Cyrkowa w Łodzi we współpracy z SANem zorganizowała pierwszy Międzynarodowy Konwent Pedagogiki Cyrku – Cyrkologia. Impreza finansowana była wyłącznie ze środków własnych Fundacji i z wpłat uczestników.

Dzięki zaangażowaniu oraz determinacji organizatorów, wydarzenie odniosło sukces – na konwencie  pojawiło się ponad 100 osób. Podczas 3 dni odbyły się warsztaty praktyczne, z profesjonalnymi instruktorami z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Kanady, prezentacje oraz wykłady a także grupy dyskusyjne.
Spotkania, dyskusje, wymiany myśli zaaowocowały m.in.:

-projektem Social Circus without Borders zrealizowanym w latach 2017-2018 w ramach Funduszy Wyszehradzkich

-przystąpieniem FMP do Europejskiej Organizacji Cyrków Młodzieżowych (EYCO)

-zalążkiem rozmów o powstaniu Sieci Pedagogów Cyrku zrzeszających osoby i organizacje działające
w obrębie rozwoju pedagogiki cyrku.

Na konwencie wyrażone zostało mocne życzenie o organizowaniu corocznego, globalnego spotkania.
Z różnych względów, stworzenie tak dużej imprezy nie było możliwe przez trzy kolejne lata. Jednak nasza determinacja oraz stałe wysiłki w tworzeniu spotkania zostały nagrodzone potrójnym finansowaniem. Dlatego pod inną nazwą, jednak z tymi samymi celami wracamy do Was z MIĘDZYNARODOWĄ KONFERENCJĄ EDUKACJI KULTURALNEJ.

W dniach 5-7 października 2018 w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi, odbędzie
się Międzynarodowa Konferencja Edukacji Kulturalnej.

Organizatorem imprezy jest Fundacja Miasto Projekt. Wydarzenie finansowane jest z środków Urzędu Miasta Łodzi, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Funduszu Wyszehradzkiego.

Podczas 3 dni spotkania, uczestnicy będą mieli szansę nabyć konkretne, praktyczne umiejętności
i usystematyzować wiedzę na temat różnych metod pracy w edukacji poza formalnej.

Podczas warsztatów oraz grup dyskusyjnych będą mieli również możliwość poznania się, wymiany kontaktów i doświadczeń z innymi uczestnikami, tak by społeczność pedagogów/instruktorów/animatorów mogła działać sprawniej i miała dostęp do wiedzy i narzędzi.

Warsztaty, wystąpienia i grupy dyskusyjne prowadzić będą specjalnie zaproszeni instruktorzy z kraju i zza granicy.

W programie spotkania znajdą się między innymi takie warsztaty i wystąpienia :

  • rozwój małej i dużej motoryki poprzez proste gry i ćwiczenia ruchowe możliwe do przeprowadzenia w każdym miejscu i  Weronika Sherborne dla rodzin czyli jak prowadzić rozwojowe zajęcia międzypokoleniowe (WYSTĄPIENIE- Rika Tayemans, Belgia),
  • praca z rytmem jako uniwersalne narzędzi do integracji i rozwoju uczestników (WARSZTAT – Dorothee Rohrer, Szwajcaria/Kanada),
  • rozwój kreatywności i pewności siebie czyli proste metody improwizacyjne, budowanie charakteru scenicznego i teatr improwizacji (WARSZTAT – Tomasz Kubik, Polska)
  • Stephen Desangere (WYSTĄPIENIE)
  • język i pułapki językowe w pracy instruktora (WYSTĄPIENIE- Marta Brzezińska-Hubert, Polska)
  • praca z osobami z niepełnosprawnościami i praca z osobami zagrożonymi wykluczeniem, innowacyjne narzędzie pracy rozwijające połączenia międzypółkulowe (WYSTĄPIENIE-Craig Quat, Stany Zjednoczone)
  • innowacje w pracy metodą pedagogiki cyrku i pedagogiki zabawy, gry i zabawy jako narzędzia pracy z różnymi grupami odbiorców (WARSZTAT – Rafał Mikołajewski, Polska)
  • edukacja kulturowa w resocjalizacji (WYSTĄPIENIE-Anna Wojszel, Polska)
  • przykłady dobrych praktyk w edukacji kulturalnej i animacji kulturowej  (grupy dyskusyjne)

Na spotkanie zapraszamy

  • pedagogów, animatorów i nauczycieli pracujących już co najmniej 2 lata w sektorze kultury, które chcą rozwijać swoje umiejętności, zdobywać nową wiedzę i wymieniać się doświadczeniami.
  • pracowników instytucji i organizacji zajmujących się edukacją kulturalną, animacją kultury
    i streetworking.
  • osoby pracujące z osobami wykluczonymi i osobami  z niepełnosprawnościami
  • wszystkich „profesjonalnych amatorów” zajmujących się pracą z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi i wykluczonymi.

Ile to wszystko kosztuje:

Wystąpienia i grupy dyskusyjne ,w ramach konferencji to bloki otwarte (bezpłatne).

Udział w warsztatach z Dorothee Rohrer, Tomaszem Kubikiem i Rafałem Mikołajewskim jest płatny.

Istnieją 3 opcje zapłaty :

I OPCJA

140zł/3 dni (6h warsztatów),

II OPCJA

100zł/2 dni (4,5h warsztatów)

III  OPCJA

50zł/1 dzień (1,5h warsztatów).

Obiady

Podczas konferencji istnieje możliwość wykupienia obiadów (opcja wyłącznie wegetariańska), które będą serwowane na miejscu podczas przerwy obiadowej. Koszt obiadu to 20 zł za porcję.

Obowiązują zapisy na ofertę lunchową, aby skorzystać, wypełnij formularz.

Program:

Ze szczegółowym programem imprezy można zapoznać się na stronie wydarzenia:
www.cyrkologia.pl

na Facebooku wydarzenia: link

a także na stronach: www.carnival.com.pl i www.miastoprojekt.org

Informacje : carnival.lodz@gmail.com

Zapisy na warsztaty:

Aby zapisać się na warsztaty wypełnij formularz : Formularz zapisów na Warsztaty

Zadanie Międzynarodowa Konferencja Edukacji Kulturalnej jest realizowane dzięki dofinansowaniu z Budżetu Miasta Łodzi.

Zadanie jest realizowane dzięki wsparciu finansowemu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Projekt Realizowany w ramach Visegrad Standard Grant.

kwi
13
sob.
Warsztaty / trening Kuglarski pod chmurką! @ Katowice trzy stawy
kwi 13@18:00 – 21:00
Warsztaty / trening Kuglarski pod chmurką! @ Katowice trzy stawy  |  |  |

Kuglarze !

Chcemy was wszystkich zaprosić do naszego grona pokreconych 🙂 Trening / warsztaty są organizowane pod chmurką czyli na świeżym powietrzu w miejscu gdzie można potrenować kręcenie zywym ogniem ! Jestesmy od 18 – 21 wpadaj kiedy chcesz!

Do zobaczenia!

kwi
20
sob.
Trening / Warsztaty Kuglarskie pod chmurką! @ Katowice trzy stawy kręgi
kwi 20@18:00 – 21:00
Trening / Warsztaty Kuglarskie pod chmurką! @ Katowice trzy stawy kręgi  |  |  |

Kuglarze !

Chcemy was wszystkich zaprosić do naszego grona pokreconych 🙂 Trening / warsztaty są organizowane pod chmurką czyli na świeżym powietrzu w miejscu gdzie można potrenować kręcenie zywym ogniem ! Jestesmy od 18 – 21 wpadaj kiedy chcesz!

Do zobaczenia!

kwi
27
sob.
Treningi / warsztaty kuglarskie pod chmurką! @ Katowice Trzy Stawy kręgi
kwi 27@18:00 – 21:00
Treningi / warsztaty kuglarskie pod chmurką! @ Katowice Trzy Stawy kręgi |  |  |

Kuglarze !

Zapraszamy was wszystkich do naszego grona pokreconch! 🙂 Spotykamy się co tydzień na trzech stawach w Katowicach pod restauracja Stara Ponderosa!
Od 18 – 21 możecie wpadać!

Do zobaczenia!