Spektakl Ei Lands
12 kwietnia o godz. 20 w Otwartej Przestrzeni Cyrkowej Carnival odbędzie się Ei Lands – premierowy spektakl międzynarodowej grupy LMN.
Opis:
Wyspa jako symbol posiada wiele znaczeń. Może być odzwierciedleniem jednostki, jej psychologicznego Ja, symbolem kondycji psychicznej człowieka lub symbolem systemu (prawie) zamkniętego, takiego jak Ziemia lub jajko.
Co tym razem przyniesie eksperyment?
Eksperyment przeprowadzany w języku angielskim lecz zrozumiały dla osób otwartych na kreatywne impulsy.
Produkcja LMN Liminale Räume
Eksperyment performatywny o jajkach, wyspach i zaimkach osobowych,
a także granicznych przestrzeniach,
przeprowadzany przez Nadję Grasselli.
z udziałem: Leonarda Cortana, Andreasa Hannes i Zuzanny Jarmakowskiej .
Wyniki eksperymentu (work in progress) przeprowadzonego w Polsce zostaną zaprezentowane:
12.04.2014/ 20.00h
Carnival , Otwarta Przestrzeń Cyrkowa / ul. Siewna 15
Łódź Fabryka Vera, 4 piętro / Łódź
Wstęp: 10 zł
www.carnival.com.pl
autor: Alessandro Sciarroni
współpraca: Lorenzo Crivellari, Edoardo Demontis, Victor Garmendia Torija, Pietro Selva Bonino
oryginalna muzyka, dźwięk, trening: Pablo Esbert Lilienfeld
reżyser światła: Rocco Giansante
konsultacja dramarturgiczna: Antonio Rinaldi, Peggy Olislaegers
produkcja: MARCHE TEATRO-teatro stabile pubblico – CORPOCELESTE_C.C.00# with Comune di Bassano del Grappa; Centro per la Scena Contemporanea Biennale de la danse; Maison de la Danse de Lyon; AMAT; Mercat de les Flors/Graner (Barcelona), Dance Ireland (Dublin)
premiera: 17.06.2013, Ankona
prezentacja na festiwalu C/U w ramach: Open Latitudes, przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej
po spektaklu spotkanie z artystami
UNTITLED_I will be there when you die to druga część trylogii Will you still love me tomorrow?, projektu performatywnego skupionego na badaniu artystycznej wytrwałości, odporności, dyscypliny i siły do walki.
Spektakl jest choreograficzną medytacją nad upływem czasu oraz refleksją nad zręcznym manipulowaniem przedmiotami: żonglerką. Wytrwała praktyka, reguły, dyscyplina, zaangażowanie i skupienie to podstawowe elementy tej sztuki. Zmuszają one jej wykonawców do zanurzenia się w chwili obecnej i bezustannego zaczynania od nowa. O kunszcie żonglera świadczy zdolność wykonania poszczególnych tricków. Jest ich nieskończenie wiele. Żonglować można solo i w grupie. Dwie, trzy, dziesięć a nawet dwadzieścia osób może żonglować między sobą różnymi przedmiotami, bawiąc się rytmem i tempem. Wszystko po to, aby stworzyć tymczasową choreograficzną wspólnotę, wyrażającą swoją jedność ruchem. Nie przyjmując żadnej konkretnej tożsamości, obrazowałaby ona złożoność relacji międzyludzkich.
Cyrk lub – szerzej – sztuki cyrkowe, nie są jeszcze w Polsce popularnym obiektem badań naukowych.
W innych krajach jednak, sztuka cyrku (zarówno dawnego, jak i współczesnego) stała się przedmiotem zainteresowania historyków, ale też teoretyków sztuk performatywnych. Chcielibyśmy zaprosić do dyskusji polskich badaczy zainteresowanych powyższym zagadnieniem. Konferencja adresowana jest do naukowców zajmujących się bezpośrednio tematyką cyrku, ale również napotykających na ten temat przy okazji innych prac z zakresu badań kulturowych i społecznych. Do udziału zapraszamy m.in. kulturoznawców, socjologów, historyków, psychologów, pedagogów, antropologów kultury.
Sztuki cyrkowe, wokół których toczyć się będzie dyskusja, potraktowane zostaną nie tylko w kategoriach interesującego performansu. Jako wymykające się prostym definicjom, często istniejące nieformalnie, na granicy sztuk – łatwo wchodzą w relacje z innymi działaniami o charakterze artystycznym. Z drugiej strony zaś, istnieją w specyficznym kontekście społecznym – w zależności od formuły i treści występów, ale też sytuacji lokalnej. Mają coraz większe znaczenie w rozwoju współczesnej pedagogiki. Zapraszamy więc badaczy do interdyscyplinarnej debaty, toczącej się wokół fenomenu sztuk cyrkowych, w szerokim ujęciu kulturowo-społecznym.
Proponowane są następujące zagadnienia szczegółowe:
- Cyrk dawny i współczesny w świecie performansu;
- Cyrk polski – dzieje, wpływy, problemy organizacyjne;
- Społeczny odbiór sztuki cyrkowej – uwarunkowania historyczne, kulturowe, polityczne;
- Cyrk w społeczności lokalnej jako siła napędowa działań społecznych;
- Cyrk uczy – założenia, praktyka, doświadczenia pedagogiki cyrku;
- Artysta cyrkowy – mistrz, amator czy fachowiec? Edukacja cyrkowa w Polsce i na świecie;
- Cyrk tradycyjny i Nowy Cyrk wobec zmian kulturowych w relacji człowiek-zwierzę;
- Nowy Cyrk – teatr, rewia, nowa droga sztuki cyrkowej?
- Ciało w cyrku – od samokreacji do samozniszczenia;
- Cyrk jako przedsiębiorstwo;
- Cyrk a media;
- Szuka cyrkowa a inne sztuki – inspiracje, cytaty, nawiązania;
- Muzyka cyrkowa;
- Klaun – błazen – głupiec: postać komiczna w cyrku, postać klauna w kulturze;
- Idea freak show w cyrku oraz w dzisiejszej sztuce i rozrywce;
- Przewidujemy około 20 wystąpień, których czas trwania nie powinien przekraczać 30 minut.
Informacje organizacyjne:
Termin konferencji: 12-13.03.2015r.
Organizator:
Katedra Dramatu i Teatru
Instytut Kultury Współczesnej
Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego
ul. Pomorska 171/173
90-236 Łódź
Opłata konferencyjna: 350 zł
Termin zgłoszeń: 31.01.2015 r. na adres: konferencja.nietylkoklaun@gmail.com
(karta zgłoszenia w załączeniu).
Do 16 lutego uczestnicy otrzymają zwrotną informację o przyjęciu zgłoszenia przez
organizatorów.
10 najlepszych zawodników Fight Night ubiegłego roku, zmierzy się w turnieju combat podsumowującym sezon
Jeżeli lubisz magię izolacji obręczą, albo widzisz to po raz pierwszy w życiu i nie możesz oderwać wzroku – koniecznie musisz przyjść na te warsztaty! Nauczysz się solidnych podstaw izolacji oraz tych bardziej skomplikowanych manipulacji.
Ze względu na obszerność tematu warsztaty będą podzielone na 2 bloki:
➡17:00 – 18:30 – izolacje 1 obręczą
➡19:00 – 20:30 – multihooping (izolacje wieloma obręczami)
Można wykupić uczestnictwo na jedne lub oba warsztaty[płatne z góry po dokonaniu zapisu]:
➡1 warsztat – 50zł
➡2 warsztaty – 70zł
Kółka będą dostępne na miejscu, jednak w ilości ograniczonej, dlatego jeśli posiadasz własne(lekkie) kółko, koniecznie zabierz je ze sobą 😉
Warsztaty poprowadzi:
✨Sebastian Frodyma✨
– performer, artysta sceniczny. Brał udział w pochodzie Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury oraz w spektaklu zamknięcia, jako jeden z głównych artystów. Asystent reżysera podczas performance „Mosty” 2015. Finalista konkursu „Cyrkulacje” 2015.
Aktor teatru ruchu, wyspecjalizowany w dramie i pantomimie, występujący w roli tytułowego bohatera spektaklu „Historia Benjamina Bilse’go” oraz „Pasji”. Wystąpił na Galach Kuglarskich podczas festiwali: Slot Fest, Gdyński Weekend Kuglarski, Kuglarskie Oblężenie Nidzickiego Zamku, Ogólnopolskiego Festiwalu Ognia i Kuglarstwa, Pirania, Pyrkon oraz zagranicznych River Hoop – Slovenian Hoop Convention i Art of Flow – Stranded.
Współtwórca choreografii dla spektakli ogniowo-kuglarskich w Polsce oraz dla Teatru Avatar. Uczestnik spektakli ogniowych dla kolektywu Synergy Art. Reżyser „Ex machina”, Fire Gali podczas festiwalu „ŻeLKa” oraz ogniowego widowiska Fire Gala na EJC 2017.
📩zapisy: kontakt@hooping.pl📩