Ogólnopolski festiwal sztuk cyrkowych
Do 4 razy Sztuka
WSTĘP:
Do czterech razy sztuka 🙂 Sam nie mogę uwierzyć że to już 4ta edycja naszego mini-festiwalu artystycznego. Organizatorami wydarzenia są standardowo Grupa Artystyczna SIGNUM oraz Nidzicki Ośrodek Kultury. Zasady gry w porównaniu do lat ubiegłych niewiele się zmieniają. Ośrodek kultury udostępnia nam nieograniczony czasowo dostęp do sal zamkowych – jest to dla nas miejsce na wspólny trening i integracje. W ramach rewanżu spoczywa na nas odpowiedzialność przygotowania i wystawienia małej gali artystycznej oraz małego fireshow. Czas pokazał że to niewygórowane i uczciwe wymagania.
Tworzymy luźny mini-festiwal, na który wstęp tej pory był możliwy jedynie na zaproszenie organizatorów. Ze względu na lokalizację i przestrzeń festiwalu ilość miejsc na naszej imprezie jest ograniczona.
Jeżeli macie propozycję kogo możemy jeszcze zaprosić do wspólnej zabawy to piszcie na priv.
Umożliwiamy uczestnikom przyjazd juz w czwartek. Jednak oficjalne otwarcie festiwalu przypada na piątek.
KONKRETY:
termin: 27-29.03.2015
miejsce na festiwal: XIV w. zamek krzyżacki w Nidzicy (sala rycerska + mała sala)
miejsce na gale: sala starego kina
miejsce na fireshow: dziedziniec zamkowy
wpisowe: symboliczne na poczet koniecznych wydatków (szczegóły wkrótce)
założenia: ćwiczyć, podnosić poziom, miło spędzić czas
HARMONOGRAM IMPREZY:
CZWARTEK (dla chętnych)
16:00 – logowanie na zamku
17:00 – rozpoczęcie Otwartych Spotkaniach Kuglarskich
19:30 – zakończenie Otwartych Spotkaniach Kuglarskich
20:00 – projekcja filmów o tematyce kuglarsko/cyrkowo/
23:00 – trening do upadłego
PIĄTEK
14:00 – otwarcie recepcji festiwalu (jak ktoś przyjedzie wcześniej to telefon)
21:00 – oficjalne otwarcie festiwalu – kółeczko integracyjne
22:00 – trening do upadłego
SOBOTA
9:00 – budzimy się i ćwiczymy
10:00 – wspólna rozgrzewka
11:00 – wyjazd busem na gale (artyści)
12:00 – gala artystyczna w starym “Kinie Wenus”
13:30 – zakończenie gali i powrót busem na zamek (artyści)
14:00 – czas na obiad
15:00 – czas na… trening!
19:00 – walka rycerska przed fireshow
19:10 – pokaz fireshow na dziedzińcu zamkowym
19:30 – chwila oddechu po fireshow
20:30 – wspólne grillowanie
22:30 – FOTOGRAFIA FESTIWALOWA
22:45 – część konkursowa
23:30 – RENEGADE
24:00 – trening do upadłego
NIEDZIELA
9:00 – budzimy się i ćwiczymy
14:00 – pakowanie, pożegnanie i wyjazd uczestników
15:00 – sprzątanie (organizatorzy)
MIEJSCE:
Do naszej dyspozycji jest „mała sala” naszego zamku, którą zgodnie z tradycją zaadoptujemy na potrzeby sypialni, kuchni oraz sali kinowej. Do tej pory nie było problemów z miejscem. Najważniejsza jest jednak „sala rycerska” naszego zamku która stanie się naszą salą treningową. Sala jest podzielona na dwie „cześci”: parkiet o wymiarach 9×21 metrów oraz mała scena o wymiarach 7×5 metrów. Wysokość sali dochodzi do 8 metrów (sklepienie krzyżowo-żebrowe). Jeżeli zabraknie nam miejsca to postaram się o dodatkową salę (duża powierzchnia ale niski sufit).
Ze względów logistycznych i w ramach eksperymentu postanowiliśmy przenieść gale artystyczną z zamku na scenę starego kina. Zapewnimy przejazd artystów. To miejsce jest o tyle fajne że jest tam 400 miejsc siedzących (a część pewnie pamięta jak rok temu było ciasno na zamku…). Kilka osób pytało o wymiary sceny: 8m szeroka, 6m głęboka, wysokość sklepienia około 6 metrów
Fireshow odbędzie się na dziedzińcu zamkowym – tak więc blisko i wygodnie.
DOJAZD:
Nidzica nie ma jakiś super połączeń ze światem, jeżeli chodzi o PKP to najłatwiej kierować się na Olsztyn lub Działdowo (z tych miejsc to już łatwo ogarnąć sobie pociąg/autobus do nas). Od dworca (PKP/PKS) w Nidzicy na zamek idzie się cały czas prosto ulicą. Z zaparkowaniem samochodu nie powinien być problem.
OGRANICZENIA:
Tak jak napisałem będziemy się bawić jednak ze względu na charakter, miejsce oraz współorganizatora w postaci ośrodka kultury jestem zmuszony napisać (zresztą nie powinno to nikogo zdziwić) – ogarniamy ROZSĄDNIE temat ALKOHOLU czy PAPIEROSÓW. Nie pisałem nic o innych środkach ale liczę że to akurat jest zrozumiałe… Dyrektor jest uczulony bo raz mieliśmy na imprezie w Nidzicy pajaca (legenda środowiska kuglarskiego), który występ „żonglerski” dla dzieci odprawił z papierosem w gębie… Nie znaczy to że nie można sobie wypić piwka czy dwóch do towarzystwa albo na lepszy sen. Wszystko w granicy rozsądku i żeby nie było tego widać na zewnątrz. MAM NADZIEJE ŻE NIE BĘDZIE Z TYM PROBLEMU.
FINANSE:
Poprzednie edycje festiwalu zostały ciepło odebrane przez Dyrektora naszego ośrodka kultury oraz sponsorów. Możemy liczyć na pewną pulę złotówek na organizacje festiwalu – jednak nie na tyle ile potrzebujemy. Z tego względu wpadliśmy na pomysł symbolicznej opłaty od uczestników – rok temu nie było to problemem i w tym roku będzie tak samo. Więcej informacji wkrótce.
INNE INFORMACJE:
Wszelkie zmiany w tym tekście będą wyszczególnione na górze. Niedługo pojawi się regulamin imprezy. Jeżeli ktoś przyjedzie wcześniej albo będzie musiał odjechać później dajcie znać – nie zostawimy nikogo na lodzie.
DLA TYCH CO NIE WIEDZĄ:
nasz zamek wygląda tak: http://zamki.res.pl/
sala rycerska wygląda tak: https://www.google.pl/
sala kinowa wygląda tak: https://www.google.pl/
mapka 1 (piechotą z dworca): http://s23.postimg.org/
mapka 2 (samochodem z drogi nr 7): http://s29.postimg.org/
poprzednie edycje wyglądały tak: www.nok.nidzica1.beep.pl/
Grupa Artystyczna Signum: www.signum-art.pl
KONTAKT Z ORGANIZATORAMI:
Jarosław Komoszyński
xazipo@gmail.com
510 634 463
Z naszej strony jesteśmy w stanie zapewnić że będzie nie gorzej niż ostatnio, a wszyscy wiemy że na bank będzie wesoło i sympatycznie 🙂 Czekamy na kontakt i odzew z Waszej strony.
Gala ogólnopolskiego festiwalu sztuk cyrkowych czyli IV Artystycznego Oblężenia Nidzickiego Zamku
Kto wystąpi?
Lista ciągle rośnie. Dopisują się Kuglarze / Artyści z całej Polski. Na razie swoje pokazy zapowiedzieli:
-
Sebastian Paroowa Frodyma
-
Łukasz Wójcik
-
Amadeusz Kołak
-
Marcin Hałas
-
Kamil Malecki
-
Sebastian Skorupka
INFORMACJA DLA WIDZÓW PONIŻEJ
Magicy!
Z okazji jubileuszu będziemy troszkę wracać do korzeni. Oraz wprowadzamy dużo zniżek na opłatę za uczestnictwo:
Podstawowa cena uczestnictwa: 100 PLN ale:
– jeśli byłeś wcześniej na chociaż jednym WSI masz zniżkę 20 PLN.
– jeśli przeprowadziłeś chociaż jedno seminarium masz zniżkę 20 PLN
– jeśli wystąpiłeś na scenie na pokazach otwartych dla publicznośi – 20 PLN
– jeśli pokazywałeś triki widzom po zakonczeniu pokazow scenicznych- 20 PLN
Zniżki sumują się!
Uwaga! jeśli byłęś na wszystkich dotychczasowych 9 edycjach to przyjeżdzasz za darmo!
Jeśli dokonasz opłaty do dnia 31 lipca 2015 to bierzesz udział w losowaniu kilku upominków: .
Opłat prosimy dokonywać dokonując wpłaty na konto: 88116022020000000271546161
W tytule przelewu proszę o wpisanie: WSI.
O ile osoba za którą dokonywana jest wplata nie jest właścicielem konta to dodatkowo w tytule przelewu proszę podać jej imię i nazwisko.
Opłaty podlegają zwrotowi w przypadku nastąpienia nieprzewidywalnych wydarzeń losowych uniemożliwiających uczestnictwo w wydarzeniu. Jednak nie przewidujemy wykonywania zwrotów na życzenie.
Wegetarian proszę dodatkowo o dodanie w tytule przelewu informacji o zamówieniu posiłku bez mięsa. Wystarczy dopisek WEGE.
Płatności na konto przyjmowane będą do 12 sierpnia 2015.
Przewidujemy możliwość dokonywania opłaty an miejscu.Jednak osoby które będą płaciły na miejscu będą musiały organizować sobie obiad we własnym zakresie.
Dziękuję za wsparcie dla inicjatywy imprez WSI wyrażane jak najwcześniejszym dokonywaniem opłat. Naprawdę wcześniejsze wpłaty mocno ułatwiają zorganizowanie tego przedsięwzięcia.
Koejność zajmowania miejsc podczas seminariów będzie zgodna z kolejnością dokonywania opłat.
Wśród uczestników którzy zapłacą w przedpłacie rozlosowanych zostanie kilka magicznych upominków. Tym razem kolejne losowania będą obejmowąły 10 pierwszych osób, 20 osób, 30 osób, 40 i tak dalej. W każdym losowaniu dwa upominki. Tak wiec im wcześniej opłacisz udział w tym większej liczbie i tym atrakcyjniejszych upominków weźmiesz udział.
Ostatnie losowanie obejmie wszystkich którzy zapłacili w przedpłacie i wygraną będzie zwrot opłaty za WSI.
Seminaria tym razem poświęcone będą głównie występom dla dzieci. Ale napewno pojawią się dygresje i z innych dziedzin oraz wiele ciekawych informacji, efektów, technik będzie można poznać podczas rozmów kuluarowych.
Plan przebiegu WSI-10 :
PRZEDBIEGI NA ORLENIE
Od wczesnych godzin porannych zbieramy się na Orlenie, mieszczącym się obok Tawerny. Tak aby osoby dojeżdżające spoza miasta nie musiały się snuć pojedynczo po MacDonaldach i innych kawach. Pogadamy sobie, może potrikujemy… poczekamy wspólnie na godzinę dziesiątą.
10:00
START WSI-10
Zbieramy się, witamy itp. Znowu spotkamy się w Voodoo Club na ulicy Bema 65 w Warszawie..
Luźne magików rozmowy.
Rejestracja osób chętnych do wzięcia udziału w SomebodyMagic, Szczegóły dotyczące przeglądu w dalszej części opisu.
GIEŁDA (10:00-18:00)
Każdy kto ma jakieś większe partie rekwizytów, lub rzeczy których wolałby nie sprzedawać na aukcjach, lecz w bardziej tradycyjnej formie, może wyłożyć swoje dobra na ławę i spróbować pohandlować pomiędzy godziną 10-tą a 18-tą.
Tym razem na giełdzie wystawi się również sklep z Niemiec: www.card-shark,de . Producent i dystrybutor kart marki FENIX. To takie karty któryxch zaczyna używać coraz więcej iluzjonistów na świecie. W tym oczywiście również w Polsce.
10:30
SOMEBODY MAGIC
Pozostajemy przy sprawdzonej na poprzedniej edycji liście nagród. Będą pieniężne. Bedzie 800 pln za pierwsze miejsce, 400 za drugie i 200 za trzecie przyznawane przez jurorów. A do tego 100 pln przyznawane w formie wyróżnienia przez organizatora. czyli w sumie do zgarnięcia 1500 pln.
Programy nie dłuższe niż 5 minut. Wyłącznie programy demonstrowane na scenie.
Jurorów jak zwykle wyłonimy spośród obecnych na sali iluzjonistów. Tym razem bez dbania o różnice pokoleniowe. Weźmiemy średnie pokolenie.
Przy wyłanianiu zwycięzców sumujemy lokaty jakie poszczególne osoby zajęły u poszczególnych jurorów. Tym razem dojdą jeszcze punkty karne wg taryfikatora:
– 3 za każdy seksistowski żarcik lub podtekst
– 5 za każde przekleństwo użyte na scenie
– 10 za każdą obleśność
Some body to coś w rodzaju przeglądu na imprezie gdzie pojawia się sporo bardzo młodych magików. Najwyższa pora przyhamować pewne tematy. Zwłaszcza że i okazja pasująca bo będą seminaria o występach dla dzieci. Nie musicie robić programów dla dzieci, ale musżą być to rzeczy któe dzieci mogłyby oglądać.
12:00
Wyniki przeglądu plus losowanie nagród dla uczestników WSI którzy opłacili udział w przedpłacie.
13:00
Kontrola dziecięcej widowni
SEMINARIUM
Marta Jasińska
Jak zapanować nad stadem dzieci? Jakie sytuacje mogą sie przytrafić i jak sobie w nich radzić. Studium przypadków z życia wziętych. O wszystkim opowie specjalizująca się w występach dla Dzieci Marta.
14:00
Gagi, żarty, dowcipy…
SEMINARIUM
Konrad Modzelewski
Jakie żarty włączać w pokazy dla dzieci i jak to robić żeby było śmiesznie. I to nie tylko dla dzieci. Bo w pokazach familijnych chodzi przeciez o zabawę.
15:00
OBIAD
15:30
BŁYSKAWICZNE AUKCJE
Czy To Sen element programu w którym można sprzedać coś o czym i tak wiecie, że już nigdy tego nie użyjecie. Rekwizyty z dna szuflady. Komuś mogą się jednak przydać. Nie przesadzajcie jednak z nastawieniem na zysk. To raczej umożliwienie Wam zakupów po atrakcyjnych cenach. Jeśli każdy przywiezie jeden lub dwa rekwizyty to punkt programu może się zrobić bardzo ciekawy. jak dotychczas zawsze podczas aukcji trafiały się przesympatyczne okazje do zakupu ciekawego rekwizytu, ale i sprzedający nieraz już byli zaskakiwani ceną do jakiej potrafiono wylicytować któryś z oferowanych przez nich rekwizytów.
16:00
Zrób z tego trik dla dzieci!
SEMINARIUM
Józef Seget „Ziutini”
Jak dodawać do trików magicznych własną prezentację. Jak dostosować efekt to siebie. Jak go przerobić żeby nabrał dodatkowej atrakcyjności. Plus kilka wolnych dygresji na temat bycia iluzjonistą.
17:30
Sztafeta z PROFESSOR NIGHTMARE
Kolejna zwariowana forma luźnego konkursu. Wchodzimy na scenę i demonstrujemy klasyk z trzema kawałkami sznurka. Oryginalnośc mile widziana. Przewidziane upominki za udział i nagrody dla najciekawszych prezentacji. Czyli najoryginalniejszych.
18:00
KONIEC ZAMKNIĘTEJ DLA PUBLICZNOŚCI CZĘŚCI WSI
19:00
MAGICY POD POKŁADEM
Wieczorne otwarte pokazy dla publiczności. Zapraszam do zgłaszania swojego udziału w wieczornym przedstawieniu. Zróbmy coś razem, na przykład zaczarujmy publiczność!
KOSZT IMPREZY
0.00 – 100.00 PLN – uzależniony od liczby przysługujących zniżek. Z zebranej kwoty opłacone zostaną posiłki, oraz koszty nagród, obsługi fotograficznej, itp.
Sławomir Kowalski
iluzjonista@boo.pl
+48 880-268-979
Ważne adresy internetowe (a raczej facebook’owe) związane z WSI:
Strona Wydarzenia X Warszawskie Spotkanie Iluzjonistów:
https://www.facebook.com/events/956260527728271/
Strona Facebook’owa miejsca w którym odbędzie się Spotkanie:
@[NjQyMTgzOTU5MjA4MTA3Omh0dHBzXGEvL3d3dy5mYWNlYm9vay5jb20vVkQuYWx0ZXJuYXRpdmU6Og==:https://www.facebook.com/VD.alternative]
Wydarzenie „MAGICY POD POKŁADEM”, czyli pokazy kończące WSI9:
https://www.facebook.com/events/1053382914705076/
UWAGA!
KILKA SŁÓW DO MŁODSZYCH KOLEGÓW I KOLEŻANEK
(tych poniżej 18 lat)
Tym razem ustaliliśmy z naszymi gospodarzami inne zasady Waszej obecności na imprezie.
Możecie uczestniczyc w imprezie o ile będziecie w towarzystwie osoby dorosłej, lub bedziecie mieli pisemną zgodę rodzica lub opiekuna prawnego na Wasz pobyt w klubie VooDoo w dniu 16 sierpnia 2015.
Widzowie!
Już po raz dziesiąty! Kilkudziesięciu iluzjonistów z całej Polski jednego wieczora w jednym miejscu! Oj, będzie się działo! i na scenie i przy stołach i przy barze i w lokalu i przed nim. Pozytywne zamieszanie i kontrolowany harmider.
Towarzyszyć nam będą czterej jeźdźcy dobrej rozrywki: Zaskoczenie, Humor, Zdumienie i Piwo.
Wstęp: 10 PLN
Dzieci i młodzież pomiędzy 15 a 18 rokiem życia: wejście wyłącznie w towarzystwie opiekuna lub z pisemną zgodą rodzica.
Dzieci i młodzież poniżej 15 roku życia nie będą wpuszczane do lokalu.